اخبار ماموریت های فضایی
#1
تو این تاپیک اخبار مربوط به ماموریت های فضایی و فناوری های جدید فضایی نوشته میشه.
پاسخ
#2
سایه شاتل تصویر سایه ی شاتل .
نجومبرترینعلم دنیاست ...
پاسخ
#3
[COLOR="#0000FF"]
[SIZE=3][B]شكار فضاپيماي ناموفق روسيه در فضا توسط يك منجم آماتور


شكار فضاپيماي ناموفق روسيه در فضا توسط يك منجم آماتور

سرويس: علمي
1390/09/12
12-03-2011
08:11:14


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: علمي

[ATTACH=CONFIG]1175[/ATTACH]

يك منجم آماتور توانسته از كاوشگر مريخ سرگردان روسيه كه سه هفته پس از پرتاب همچنان در مدار زمين گرفتار است، تصاويري تهيه كند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رالف وندبرگ توانست زماني كه فضاپيماي روسي فوبوس گرانت از ارتفاع 274 كيلومتري آسمان جنوب هلند عبور مي*كرد، آن را با استفاده از يك تلسكوپ 10 اينچي و يك دوربين ويديويي به تصوير بكشد.

فضاپيماي 163 ميليون دلاري فوبوس گرانت هشتم نوامبر (17 آبان) در ماموريتي براي جمع*آوري نمونه*هايي از قمر فوبوس سياره مريخ و انتقال آنها به زمين در سال 2014 به فضا پرتاب شد؛ اما موتور اصلي اين كاوشگر پس از ورود به مدار زمين موفق به اجرا نشده و در اين محيط باقي مانده است.

روسيه طي سه هفته گذشته تلاش كرده تا با اين فضاپيما ارتباط برقرار كند و با وجود برقراري ارتباطاتي توسط سازمان فضايي اروپا، هنوز موفقيتي حاصل نشده است.

اين در حاليست كه حتي در صورت موفقيت در برقراري ارتباط با اين فضاپيما و در اختيار گرفتن مجدد كنترل آن، امكان ادامه اين ماموريت وجود نداشته و در نهايت شايد بتوان از آن براي ماموريتي بر روي يك سيارك نزديك به زمين استفاده كرد.

در صورت عدم برقراري ارتباط، اين كاوشگر 14 تني به زمين سقوط خواهد كرد كه كارشناسان زمان آن را بين ژانويه تا فوريه پيش*بيني كرده*اند.

اين احتمال به دليل وجود هشت تن سوخت سمي هيدرازين باعث نگراني برخي از كارشناسان شده است. با اين حال مقامات روسي اطمينان داده*اند كه اين سوخت به سطح زمين نخواهد رسيد.

فوبوس گرانت نوزدهمين فضاپيماي روسيه از سال 1960 به مقصد سياره مريخ است كه هيچ كدام نتوانسته*اند به موفقيت كامل دست يابند.

انتهاي پيام[/SIZE][/B][/COLOR]


فایل‌های پیوست
.jpg   111202_sc.jpg (اندازه 2.42 KB / تعداد دانلود: 4)
پاسخ
#4
نوید، فجر و کاوشگر 5 در نوبت پرتاب
ایران تا پایان سال ٩٠ سه ماهواره به فضا پرتاب می*کند

دانش > فضا - همشهری*آنلاین:
رئیس سازمان فضایی کشور گفت: ماهواره*های نوید، فجر و کاوشگر 5 به زودی به فضا پرتاب می*شوند.

حمید فاضلی با بیان اینکه ماهواره رصد اوایل امسال به فضا فرستاده شد افزود: با ساخت این ماهواره*ها ایران به جمع 8 کشور دارای فناوری طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره در جهان پیوست.

وی به واحد مرکزی خبر گفت: براساس مصوبه دور سوم سفر هیئت دولت به مازندران مرکز تحقیقات فضایی در این استان ساخته خواهد شد.

رئیس سازمان فضایی ایران پیش از این نیز از آغاز مطالعه و بررسی مشخصات پروژه ماهواره مشترک جهان اسلام خبر داده و گفته بود این ماهواره قرار است به منظور عملیات سنجش از راه دور با نام بشارت در مدار قرار گیرد.

وی در این زمینه افزوده بود: ایران از جمله حمایت کنندگان طراحی ساخت این ماهواره سنجشی است.

فاضلی از همکاری ایران، پاکستان، ترکیه، سوریه، مصر و بنگلادش و برخی کشورهای مسلمان آفریقایی برای راه اندازی ماهواره بشارت خبر داده و تصریح کرده بود: این ماهواره در مرحله بررسی و مطالعه مشخصات فنی است.

رئیس سازمان فضایی ایران درباره آخرین وضعیت پرتاب کاوشگر 5 که حامل موجود زنده از نوع میمون به فضا خواهد بود نیز پیش از این به مهر گفته بود: پروژه کاوشگر 5 که قول داده شده بود بعد از ماه مبارک رمضان و حداکثر در مهر ماه امسال به فضا پرتاب شود نیاز به مطالعات بیشتر و زمان بیشتری برای تصمیم*گیری در مورد حامل*های آن دارد که باعث شده زمان اجرای این پروژه تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه این پروژه فعلا به تاخیر افتاده است تاکید کرده بود که ممکن است این تاخیر در زمان اعزام انسان به فضا نیز تاثیرگذار باشد اما تمامی تلاش*ها صورت می*گیرد که در زمان نهایی این پروژه صرفه*جویی شده تا پروژه اعزام انسان به فضا در موعد مقرر اجرایی شود.

مهر پیش از این گزارش داده بود: رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره فجر در یک از مناسبت*های فرخنده امسال خبر داده و تاکید کرده بود که سازمان فضایی در حال انجام آزمایشات عملکردی برای این ماهواره است که پیش بینی می*شود به محض آمادگی لازم از ناحیه متخصصان در مرحله پرتاب قرار گیرد.

وی با اشاره به زمان*های پیش بینی شده برای پرتاب این ماهواره در سال جاری گفته بود که به طور حتم در یکی از مناسبت*های فرخنده پیش رو ماهواره فجر به فضا پرتاب می شود.
نجومبرترینعلم دنیاست ...
پاسخ
#5
یک گام تا استقرار فضانوردان ایرانی در فضا

دانش > فضا - رئیس سازمان فضایی کشور از ارسال نخستین موجود زنده با کپسول زیستی جدید به فضا تا 2 ماه آینده توسط ایران خبر داد
توضیح کاملتر :یک گام تا استقرار فضانوردان ایرانی در فضا
نجومبرترینعلم دنیاست ...
پاسخ
#6
ناسا ماهواره های مبتنی بر اندروید به مدار زمین پرتاب می*کند

به دنبال کمبود بودجه سازمان فضایی آمریکا، این سازمان تصمیم گرفته ماهواره*های مبتنی بر اندروید که هسته اصلی آنها را نکسوس S تشکیل داده به مدار زمین پرتاب کند تا هزینه پرتاب هر ماهواه به نحو قابل توجهی کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فضایی آمریکا درحالی که با کمبود بودجه رو به رو شده تلاش می کند به روشی خود را بار دیگر با قدرت نشان دهد تا به عنوان سازمان مسئول اکتشافهای فضایی باقی بماند، از این رو در نظر دارد پروژه ست- فن را اجرا کرده تا از کمترین امکانات بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

[عکس: zimg_001_04.jpg]

هدف ناسا از این پروژه ساختن و سرهم کردن ماهواه های کم هزینه مبتنی بر اندروید و قرار دادن آن در مدار زمین است، از این رو مهندسان برای اجرایی کردن آن به گجتها و فناوریهای در دسترس روی آورده اند و با استفاده از سخت افزارهای نکسوس گوگل به عنوان مغز این عملیات پروژه را آغاز کرده است.



این پروژه در سطح چندان بزرگی قرار ندارد، این ماهواره ها برای مدت کوتاهی فعالیت و تصاویری از فضا را به مرکز کنترل زمینی مخابره می کنند.

همچنین در این شرایط این نانوماهواره ها وضعیت سلامتی خود را چک می کنند و دانشمندان ناسا را از هرگونه تأثیر منفی که فضا روی سخت افزار مطلع می کند.

براساس اعلام ناسا، ساخت بنیادهای این فن-ست موجب می شود که طراحان مأموریت با مدیریت مالی بیشتر ماهواره ها را به دلایل متنوع به فضا پرتاب کنند. برای مثال آزمایش فناوریهای جدید، اجزای پروازهای فضایی و انجام مشاهدات کم هزینه از زمین می تواند علتی برای پرتاب ماهواره باشد.

در نهایت ناسا با استفاده از این فناوری هزینه هر ماهواره که هسته آن را نکسوس S تشکیل داده، تا ۳ هزار و ۵۰۰ دلار پایین می آورد.

قرار است این ماهواره ها اواخر سال جاری روی یک موشک به فضا پرتاب شود.
«اهورامزدا گفت ای زرتشت اسپنتمان تو نباید که عهد و پیمان بشکنی
چه آن عهدی که تو با یک دروغ پرست بستی و
نه آن عهدی که با یک راستی پرست بستی
چه معاهده با هر دو درست است خواه یکتاپرست خواه مشرک»
مهریشت فقره 2
پاسخ
#7
مام يكى بفرستيم. گوشى من از اين بهتره. اندرويد 4.1 هم داره.Wink
پاسخ
#8
وقتی کنجکاوی رو با همچین دوربینی میفرستن ازشون همچین کارایی بعید نیس:d
«اهورامزدا گفت ای زرتشت اسپنتمان تو نباید که عهد و پیمان بشکنی
چه آن عهدی که تو با یک دروغ پرست بستی و
نه آن عهدی که با یک راستی پرست بستی
چه معاهده با هر دو درست است خواه یکتاپرست خواه مشرک»
مهریشت فقره 2
پاسخ
#9
این کارشون بد نیست که. مگه حتما باید با هزینه های زیاد یه ماموریت انجام شه. الان چند ساله که آمریکا دچار بحران اقتصادیه و ناسا کم کم داره اینو حس میکنه. پس به این نکته توجه کنین
دوشنبه , 18 مهر 1384.گاهی یه تاریخ آدمو پر انرژی تر میکنه.منو استروتاکSmile
پاسخ
#10
برا خنده داريم ميگيم.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان