کتاب اعداد ( چهارمین کتاب تورات به معنی < در بیابان > )
#1
[COLOR="#0000FF"] این متن رو من در یک فیلم پیدا کردم که کشیشی در حال موعظه آن بود و من کلمه به کلمه آنرا نوشتم شاید برای شما هم جالب باشه.

کتاب اعداد را بخاطر بیاورید: جایی که خداوند در سرزمین موعود(کنعان ) به موسی فرمان داد ولی موسی مردد بود بنابراین افرادی را برای بررسی به آن سرزمین فرستاد و آنان با داستانهای وحشتناکی باز گشتند . داستانهایی از وجود شیاطین و هیولاهایی به اشکالی که هرگز ندیده بودند ، آنان بهشون میگفتند غول پیکران.
آنان میگفتند آنها به شکلی بودند که گویی ملخی در چشمانشان بود و مردم قوم بنی اسرائیل وحشت زده شدند.****چطور میتوانیم در برابرشان جان سالم بدر ببریم آنان امیدشان را از دست دادندآنها فراموش کردند که در زیر آسمان و روی زمین تا زمانی که در مسیر درست قدم بردارند دلیلی برای وحشت کردن وجود ندارد.همانا خداوند انسان را با دمیدن نفسش درگل آفرید و در هر کدام از ما مقدار کوچکی از نفس خداوند وجود دارد.

[/COLOR]
پاسخ
#2
انگار باید کمی بیشتر در مورد موضوع توضیح بدم کتاب تورات به پنج قسمت تقسیم میشود که گاهی کتاب پنج گانه موسی نیز نامیده میشود که قسمت چهارم آن کتاب اعداد است و درباره 38 سال سرگردانی قوم بنی اسرائیل در بیابان است . موجوداتی که آنها یعنی فرستادگان حضرت موسی دیدن چیزهایی شبیه به موجودات فضایی بودن که خود فیلم هم دلالت به همین موضوع داشت .
پاسخ
#3
​خب الان باید در مورد چی صحبت کنیم؟
پاسخ
#4
[COLOR="#0000FF"]درباره گردو خاک
چطوره ؟ چون اون موقع هیولاهای عجیب و غریب به مردم حمله میکردند مثل داستانهای سندباد و حالا گرد و خاک .
اینکه این موضوع برای من جالب بود چون در کتابی قید شده بود خارج از کتابهای معمول حالا اینکه واقعا هیولاها موجوداتی فضایی یا غیر فضایی بودند بماند چون خود فیلم هم درباره حمله موجودات فضایی در عصر گذشته بود خب لااقل میشد پرسید نام فیلم چه بود؟؟ یا اینکه اکثرا در فیلمها موجودات فضایی رو با ابعادی کوچکتر و یا به اندازه انسان میسازند اما اینجا از هیولاهایی درشت اندام نام برده شده .( غول پیکران ) ..... و تازه چند پرسش دیگه هم میمونه که یکیش اینه چرا حضرت موسی به هنگام شنیدن خبر از جانب خداوند ( چون به روایتی خداوند به طور مستقیم و بدون واسطه با حضرت موسی سخن میگفت ) مردد میشود ؟ و حالا اگه شما دوست دارید بگذریم ما هم حرفی نداریم میگذریم.[/COLOR]
پاسخ
#5
من در این مورد شنیدم که حضرت موسی(ع) اون افراد رو به جنگ فرستاد و گویا به جنگ مردم حجاز فرستاد ولی اون افراد برای فرار از جنگ داستانهایی ترسناک تعریف کردن.
پاسخ
#6
من فکر کردم می گی تو یه ویدئو دیدی نه فیلم سینمایی.
انسان اینطور فکر می کنه که یه موجود هوشمند باید شبیه خودش باشه, برای همین به موجوداتی با ابعاد بزرگتر یا کوچیکتر خیلی فکر نمی کنه. در ضمن موجودات بزرگ نیاز به زیستگاه های بزرگ هم دارن که بتونن تکامل پیدا کنن, که این احتمال وجود این موجوداتو کم میکنه.
در ضمن هر چی موجود کوچیکتر باشه راحت تر می تونه خودشو با شرایط سخت طبیعی وفق بده. مثلا حشرات در طی میلیون ها سال از انقراض در امان موندن ولی دایناسور ها همه با هم نابود شدن. کلا طبیعت موجودات کوچیکترو بیشتر دوست داره.
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
آخرین کتاب انیشتین / نامه نگاری انیشتین با آیت الله بروجردی abadanastro 14 11,959 11-22-2013, 02:24 AM
آخرین ارسال: v k

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان