جهان های موازی
#1
خب، احساس کردم یه تاپیک اختصاصی برای این بحث زده بشه بهتره.
تاپیکی با همین موضوع بود، ولی بنظرم بهتره از اول دربارش بحث بشه.
پاسخ
#2
خب کاری که اول میخوایم انجام بدیم، طرح سوالاته. هر چی سوال به ذهنتون میرسه تو یه پست مطرح کنید. سوالایی که در حین بحث پیش میاد رو بعد از پاسخ و بحث در مورد سوالات اولیه، روشون بحث میکنیم.
پاسخ
#3
1- موازی به چه معنا؟ یعنی از نظر زمانی با ما موازین؟
2- منشاء این جهان ها چیه؟ یعنی چطور بوجود میان.
3- این جهان ها کجا هستن؟ و اگه همه در یک محیط واحد هستن، اون محیط چه ویژگی داره که جهان سازی میکنه؟
4- ایا این جهان ها روی هم تاثیر میذارن؟ و کلا ارتباطی دارن؟
5- یه سوال فلسفی، اگه همه حالت ها وجود دارن خب اونوقت دیگه اخرت و حساب و کتاب اون دنیا چه معنی میده؟ (در عین حالی که خدا وجودش رد نشده)
پاسخ
#4
من همین الان نشستم نصف اون سایتی رو که mars داد خوندم و فقط سوالاتم بیشتر شد.
اونجا گفته شده که جهان های موازی بواسطه پدیده های چند حالتی بوجود میان. یعنی برفرض من الان ممکنه یه کلمه رو اشتباه تایپ کنم، همین عمل باعث میشه بینهایت جهان از جهان فعلی بوجود بیاد. از جهانی که من کلمه رو درست مینویسم تا جهان های مختلفی که تو هر کدومشون به یه صورت متفاوت کلمه رو اشتباه نوشتم، و همه این جهانا به یه اندازه واقعین.
خب اگه اینطور باشه، این جهانا کجا قرار میگرن و چطور ماده یک جهان بین این همه جهان تقسیم میشه(هرچند حتی تقسیم هم نمیشه و همشون به اندازه جهان قبلی ماده دارن)
درضمن، چرا ما هیچوقت شاهد اتفاقات عجیب و غیر قابل توصیف تو جهانمون نیستیم ولی بینهایت جهان ممکنه این اتفاقات توشون رخ بده؟ چرا هیچوقت اینجا اتفاقی نمیفته؟
پاسخ
#5
فکر کنم جواب سوال 4

اگر دو "کیهان " بتوانند بر یک دیگر تاثیر گذارند، آنها بخشی از یک جهان منفرد خواهند بود .پس نباید توانائیه تاثیر بر هم را داشته باشند.


در صورتیکه در دنباله اینجور میخوانیم که :

یک ایده ناقص در مورد ارتباط فضاهای موازی با یکدیگر وجود حفره هایی می باشد که با عبور از این حفره ها می توانید وارد ابعاد دیگری شوید ولی وجود حفره و عبور از آن برای ورود به فضاهای دیگر نامحتمل بهه نظر می رسد. ولی ذرات مادی بسیار کوچک که به دلیل برخورداری از ویژگی های خود هم دارای خواص مادی و هم دارای خواص غیرمادی می باشند گزینه مناسبی برای عبور از مرز بین فضای مادی و غیرمادی (جهان موازی) می باشند این ذرات قطعا بسیار کوچکتر از فوتون ها می باشند و می توانند برخی اوقات از سرعت نور نیز عبور نمایند و نوسان سرعت انها اغلب بالاتر از سرعت نور و در حداقل خود در حد سرعت نور می باشند. این ذرات می توانند به دلیل ویژگی های خاص خود بر روی ذرات غیرمادی مجاور خود تاثیرگذاشته و از این طریق اولین جرقه های ارتباط با دنیای موازی را در کنار ما به وجود اورند.

این تاثیرات قطعا متقابل خواهد بود و استفاده از ذرات غیرمادی که دارای خواصی مشابه ذرات مادی می باشند نیز می تواند ذرات مادی نزدیک به آن را تحت تاثیر قرار دهد. در این خصوص برخلاف نظریه حفره پدیده گذر از فضای مادی به فضای غیرمادی آنی نخواهد بود بلکه برای عبور از یک فضا و وارد شدن به فضای دیگر نیازی به حضور در آن فضا نخواهد بود بلکه می توان از طریق همین تاثیرات متقابل اقدام به نفوذ به فضاهای دیگر نمود.

این موضوع علاوه بر اینکه وجود مرز بین فضاهای مختلف را نشان می دهد عامل اصلی وجود مرز را ذرات تشکیل دهنده جهان می داند و این ذرات موجود در عالم می باشد که به فضاهای موجود عینیت و واقعیت می بخشد و فضاهای موازی را می توان از طریق ذراتی که در هر فضا قابلیت حضور دارند درک نماییم و این موضوع مستلزم شناخت بیشتر ذرات بسیار کوچک می باشد که علم کوانتم به مطالعه این ذرات پرداخته و می تواند راه گشای ما در عبور از مرزهایی باشد که امکانات بی مانندی را از سرعت و قدرت در اختیار بشر قرار خواهد داد.
پاسخ
#6
با اجازه Regulus عزیز و شما دوستان گرام

[COLOR="#4B0082"]شاید بهتر باشه برای بهتر فهمیدن قضایا توضیحاتی درباره جهانهای موازی و اصلا چگونگی بوجود آمدن آنان از تئوریک تا به آزمایش را یک بار با همیدگه دوره کنیم .
باور کنید واضح ترین نسخه ای بود که پیدا کردم .[/COLOR]

نظریه چند جهانی((multiverese ))یکی از عجیبترین و دور از ذهن ترین نتایج نسبیت ونظریه ریسمانهاست. در دنباله ازمایشی موسوم به آزمایش یانگ را در رابطه به جهان های موازی بررسی میکنیم. [COLOR="#FF0000"]

ماجرا از اینجا آغاز شد که آقای فاینمن در آزمایشهای خود در زمینه پراش نور به حقیقت عجیبی دست پیدا کرد [/COLOR]. همینطور که میدانیم در پدیده پراش وقتی چند فوتون از روزنه ای عبور میکنند به علت خاصیت موجی میتوانند با هم تداخل کنند واثر یکدیگر را خنثی ویا تقویت کنند و به همین دلیل ما در پرده جلوی روزنه به جای یک دایره روشن دوایر روشن و تاریک را بطور متوالی می بینیم دوایر تاریک جائی هستند که فوتونها به آنجا نمیرسند چون تحت تاثیرتداخل با یک فوتون دیگر قرار گرفته اند.

[ATTACH=CONFIG]1709[/ATTACH]
فاینمن این آزمایش را دوباره طوری انجام داد که روزنه فقط قابلیت عبور دادن یک فوتون در هر زمان را داشته باشد به این ترتیب فوتونها یکی یکی از روزنه رد میشوند وقاعدتا دیگر تحت تداخل با فوتون دیگر نخواهند بود پس باید ما فوتونها را در هر نقطه از پرده ببینیم یعنی پرده باید یک دایره روشن را به ما نشان دهد اما نتیجه این آزمایش بر خلاف نظر فاینمن دوباره همان حلقه های روشن وتاریک را نشان داد. در آن زمان فاینمن هیچ توجیهی در این باره نتوانست پیدا کند .در نظر او فوتونهایی نامرئی میتوانستند روی فوتون های او تاثیر بگذارند .این موضوع مقدمه ای بر نظریه چند جهانی است. طبق نظریه جهانهای بسیار زیادی وجود دارند که کنار هم بطور موازی حرکت میکنند به طور عادی ما نمیتوانیم هیچ ارتباطی با جهانهای دیگر داشته باشیم این جهانهای دیگر ممکن است حتی شامل خود شما هم باشند هرجهان ممکن است با جهان مجاور خود اختلاف بسیار جزئی داشته باشد.
[ATTACH=CONFIG]1710[/ATTACH]
در این جهان شما این مقاله را میخوانید ودر جهان دیگر از خواندن آن صرف نظر میکنید البته همان طور که شاخه های ریسمانها در نظریه ریسمان در شرایط خاصی با هم برخورد میکنند امکان ارتباط میان دو جهان هم وجود دارد. این امکان تنها در ابعاد کوانتومی و بخصوص کوانتومی نسبیتی مطرح میشود منظور از کوانتومی نسبیتی ابعاد فوق العاده کوچک وسرعتهای بینهایت بزرگ است. به عنوان مثال همان آزمایش فاینمن میتواند به وسیله این نظریه توجیه شود

[ATTACH=CONFIG]1711[/ATTACH]

فوتونها که با بیشترین سرعت حرکت میکنند براساس شرایط خاصی که ما نمیدانیم ونمیتوانیم حدس بزنیم میتوانند اثری بر دنیای مجاور خود داشته باشند یعنی عامل منحرف شدن تک فوتونهای فاینمن همان فوتونهایی هستند که در جهان مجاور وجود دارند و بنا به دلایلی می توانند اثر مختصری بر این جهان بگذارند. حال فکر کنید چرا نتوانیم پدیده خواب ورویا را با این نظریه توجیه کنیم ؟ به این ترتیب رویا ئی که شما میبینید رویا نیست بلکه یک واقعیت است که در جهان مجاور در حال اتفاق افتادن است و روح شما)که ممکن است با سرعت نور حرکت کند و تحت آن شرایط خاص میان جهانهای مختلف حرکت کند)این اتفاقها را میبیند وبه این ترتیب ماهیت بعضی از آزمایشهای ما مانند جابجائی کوانتومی(Quantum Teleporation ) زیر سوال میرود آیا آن فوتونی که ناپدید شد و لحظه ای بعد چند متر جلوتر ظاهر شد همان فوتون اولیه است یا با وارد شدن فوتون اول به یک جهان دیگر از آن جهان به این جهان رانده شده ؟ یکی دیگر از نتایج این نظریه از احتمال برخورد دو جهان بدست می آید اگرشرایطی پیش بیاید که دو جهان با یکدیگر برخورد کنند چه اتفاقی می افتد ؟بهترین پاسخی که به این پرسش داده شده این است که نتیجه آن یک بیگ بنگ جدید است یعنی پیش از بیگ بنگی که ما آنرا میشناسیم احتمال وجود فضا و زمان هست وممکن است جهان کنونی ما از بر خورد دو جهان دیگر شکل گرفته باشد .این نظریه آنقدر عجیب و دور از ذهن است که ممکن است شما را یاد داستانهای علمی وتخیلی بیندازد؛ولی مطمئن باشید برای تک تک این نتایج سرنخها وتوجیهاتی وجود دارد که دانشمندان به کمک نظریه ریسمان به آن رسیده اند .


فایل‌های پیوست
.png   univers.png (اندازه 19.45 KB / تعداد دانلود: 2)
.jpg   wormholes.jpg (اندازه 13.01 KB / تعداد دانلود: 1)
.jpg   tunel .jpg (اندازه 2.53 KB / تعداد دانلود: 1)
پاسخ
#7
جناب mars من بیشتر این مقاله رو خوندم، ولی هیچ پاسخی برای مکان چند جهان تفکیک شده از یک جهان اولیه داده نشده. و همینطور اینکه ماده این جهان ها از کجا تامین میشن.
پاسخ
#8
...[COLOR="#0000CD"]جق با شماست .منم همزمان با شما به این بحث علاقمند شدم و دارم دربارش مطالعه میکنم.از ریاضیات و فیزیک و سایر اعداد کوانتومی ، «بارالکتریکی ، ایزو اسپین ، عدد بار یونی ، عدد لپتونی هم سررشته ای ندارم ولی دوست دارم این مبحث رو به یه جایی برسونیم.
[/COLOR]

تصور جهان های موازی در تئوری کار دشواریه ولی اگر به این سبک نگاه کنیم قابل باور می شه . اگر موجوداتی رو تصور کنیم که از ما بسیار پیشرفته ترند و در کهکشان های دور هستند و در عین حال امکان رصد ما به طور کامل رو دارند ، آیا می تونیم بگیم چیزی که اونا از ما می بینند دقیقا چیه ؟؟
همون طور که دید ما از ستاره و اتفاقاتی که براشون (از نگاه ما )رخ می ده مربوط به هزاران و یا میلیون ها سال پیش است . پس دید اون موجودات از ما هم مربوط به سال های بسیار دور است . یعنی ممکن است در زمانی که ما در منزل خود هستیم آنها در همان محل منزل ما دایناسور های منقرض شده را ببینند . والبته این دید آنها وابستگی شدید به فاصله ما تا آنها دارد . در این صورت اگر این موجودات در مکان های مختلفی از جهان قرار داشته باشند تصاویر مختلفی از ما می بینند ....
پاسخ
#9
اینکه به جهان های موازی مربوط نمیشه. ما و اون دایناسور ها همگی تو یه جهان هستیم و فقط تو زمان های متفاوتی هستیم. فکر نمیکنم جهان موازی در گذشته بوجود بیاد. جهان موازی از حال تا اینده بوجود میان و گذشته یه جهان دوباره تغییر نمیکنه.
پاسخ
#10
کتاب جهانهای موازی از دکتر میچیو کاکو

حرارت فلسفه...فیزیک - دانلود کتاب جهانهای موازی-میچیو کاکو
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
بازسازی بخشی از جهان ! mahdad_haghighi 0 2,790 08-27-2012, 09:02 PM
آخرین ارسال: mahdad_haghighi
سوال در مورد جهان های موازی NARUTO 4 4,161 08-07-2012, 12:56 AM
آخرین ارسال: NARUTO
جهان ما در حال حاضر چه شکلی است؟ مهندس 7 3,812 05-26-2012, 06:38 PM
آخرین ارسال: Regulus
آيا زمان در جهان هاي ديگر به عقب باز مي*گردد؟ mars 0 1,538 11-26-2011, 03:34 PM
آخرین ارسال: mars
جهان های موازی M_Saturn 3 3,701 09-14-2011, 10:37 PM
آخرین ارسال: amir adib
آشنایی با ابعاد دیگر جهان و توضیح فیزیکدانان در این باره HAMEDSOLEIMANI 1 2,253 12-05-2009, 12:56 AM
آخرین ارسال: New Astronomer
برخورد دهنده بزرگ هادرون به بالاترين سطح انرژي در جهان دست ي Virologist 1 1,806 12-01-2009, 11:11 PM
آخرین ارسال: Virologist
شش عدد حاكم بر جهان Virologist 0 1,724 11-10-2009, 02:34 PM
آخرین ارسال: Virologist
آیا ماده تاریک جهان اولیه را نابوده کرده؟ Virologist 1 1,890 09-17-2009, 01:40 AM
آخرین ارسال: Owl
ده آزمايش برتر جهان ( زيباترين آزمايش هاي فيزيك در تاريخ ) Virologist 0 1,811 09-01-2009, 11:17 PM
آخرین ارسال: Virologist

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان