تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: معرفی وبررسی تلسکوپ ها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
همونطور که می دونید برای خرید تلسکوپ باید ببینید نیازتون چیه وبرای چی می خواین بعد تلسکوپ رو بخرید.تو این تالار تلسکوپ های مختلف رو(نه فقط دابسونی)رو معرفی و بررسی کنید .چون تو این تالار هرچی مطلب راجع به تلسکوپه همش راجع به دابسونیه.منتظر نوشته هاتون هستم Big Grin
تلسکوپ های شکستی:به تلسکوپ هایی گفته میشود که از یک عدسی شیئی در سر لوله و یک عدسی چشمی در انتهای لوله استفاده میشود.
2-انواع تلسکوپ های شکستی:1-اپوکروماتیک:نوعی از تلسکوپ های شکستی هستندکه عدسی شیئی ان ها تلفیقی از دو یا سه عدسی است که گاها میان این عدسی هارا از گاز پر میکنند.این تلسکوپ ها دارای رزولوشن تصویر فوق العاده ای هستند و مناسب ترین تلسکوپ برای عکاسی از اسمان شب.قیمت ای نوع بسیار بالاست و با کیفیت بالایی نیز عرضه میشود.
2-اکروماتیک:نوع دیگری از شکستی ها هستند که عدسی شیئی انها نسبت به اپو ها ساده تر است و تصویری با کیفیت معمولی ولی با رزولوشن بالا تری از بازتابی ها عرضه میکنند.قیمت این تلسکوپها پایین تر از اپو هاست و برای رصد های تفننی-رصد اجرام مسیه -اعماق اسمان -عکاسی و رویت هلال نیز مناسب هستند.
3-اندازه های رایج:1-اپوکروماتیک:این تلسکوپها از 66mm تا 324mm تولید میشوند.اما مدلهای موجود در ایران شامل 66mm تا 158mm میشوند.
2-اکروماتیک:این تلسکوپها نیز از 70mm تا 150mmدر ایران موجود هستند.
شرکت های تولید کننده-apm-william optics-skywatcher-orion-celestron و... که مارکهای ویلیام-اوریون و اسکای واچر در ایران مجود هستند.
وبلاگ من: www.skytotelescope.blogfa.com
کاش این تاپیک فعال بشه. هرکسی در مورد تلسکوپ خودش توضیح بده و نمونه کارهاش رو معرفی کنه و بذاره ببینیم. خیلی راهنمایی خوبی هست برای بقیه