تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: آشنایی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2
سلام من تازه عضو شدم می خواستم دخترم را که 6 سال دارد با آسمان وهمه چیزهای که در آن هست آشنا کنم آیا زود نیست اگر نه از کجا شروع کنم
نه بهترین زمانه
فکر کنم با توجه به سنش بهتره با آموزش صورت های فلکی شروع کنید
نجوم خود شما در چه سطحیه؟
اگه خود شما هم نجوم رو تازه شروع کردید اول صورت های فلکی رو با استفاده از کتاب راهنمای ماهانه آسمان شب یاد بگیرید بعد به دخترتون یاد بدید
آگه تو نشون دادن ستاره ها مشکل داشتید می تونید از green laser استفاده کنید
همین طور در مرحله بعد بهتره در مورد منظومه شمسی و اجزاش , کهکشان راه شیری , حرکت های زمین , حرکت ستارگان در آسمان بر اثر حرکت زمین به دور خودش و خورشید , حرکت ماه در آسمان و فاز آن و کره ی آسمان مطالبی رو به طوری که بتونه اونا رو درک کنه بهش آموزش بدید.
در مرحله بعد که با این مفاهیم آشنا شد به معرفی و رصد اجرام غیر ستاره ای آسمان ( کهکشان ها,سحابی ها,خوشه های ستاره ای و...) بپردازید
سلام.
شما توی کدوم شهر زندگی می کنید؟ اگه انجمن داره خیلی خوبه که اونجا هم سری بزنید.استفاده از کتاب داستانهایی که مخصوص بچه هاست خیلی میتونه مفید باشه :roll: و بقیه مطالبی که دوستمون فرمودند.
این خیلی عالیه که شما با فرزندتون همراه شدین :wink: Smile
سلام
شما کار حساسی پیش رو دارید.اگر مطلب اشتباهی بگید ممکنه تا همیشه تو ذهن بچه ی شما بمونه و براش مشکل بشه.به نظر من یک روش خوب میتونه این باشه که شما برای بچه تون سوال ایجاد کنید.مثلا اون رو با یک مسئله ای که می خواین بهش یاد بدید روبرو کنید.بذارید اول خودش جواب بده بعد جواب درست رو بهش بگید.مطمئن باشید تا همیشه تو ذهنش میمونه.
و یه چیز دیگه:
اگه دوست نداره اصلا مجبورش نکنید.
از الان بدونید که خیلی پر خرج و وقت گیره که بعدا مجبور نشید از نجوم جداش کنید
به نظر منم زمان خيلی خوبی واسه شروع نجومه !
HAMEDSOLEIMANI نوشته: از الان بدونید که خیلی پر خرج و وقت گیره که بعدا مجبور نشید از نجوم جداش کنید
اگه شما با مردم شهر من صحبت کنید حتماً منو از ایران اخراج میکنن :roll:
چه کار خوبی ... مامان من وقتی من شش سالم بود به جای اینکه بگه این نقطه های براق اگه بخوابی بهت جایزه میدن شبها قبل از خواب یه داستان از صورتهای فلکی رو تعریف می کرد... از برساوش قهرمان با اسبش پرسئوس که به جنگ قیطس میره تا آندرومده آ رو نجات بده تا هرکول و تغییر سرنوشتش... گاهی شبها بعضی از این داستانها رو زیر اسمون شب با نشون دادن ستاره های صورتهای فلکی اش برام تعریف می کرد... تو عالم بچگی محو داستانها بودم اما هیچ وقت تا به امروز اون داستانها و جای صورتها رو فراموش نکردم. :wink:
phoenix353 نوشته: چه کار خوبی ... مامان من وقتی من شش سالم بود به جای اینکه بگه این نقطه های براق اگه بخوابی بهت جایزه میدن شبها قبل از خواب یه داستان از صورتهای فلکی رو تعریف می کرد... از برساوش قهرمان با اسبش پرسئوس که به جنگ قیطس میره تا آندرومده آ رو نجات بده تا هرکول و تغییر سرنوشتش... گاهی شبها بعضی از این داستانها رو زیر اسمون شب با نشون دادن ستاره های صورتهای فلکی اش برام تعریف می کرد... تو عالم بچگی محو داستانها بودم اما هیچ وقت تا به امروز اون داستانها و جای صورتها رو فراموش نکردم. :wink:
چیییییییییی! Confusedhock:
خوش به حالت مادرت عجب تفکری داره!
من اگه جای سنگ اندازی زیر پام و منع کردنم از نجوم یه مادری مثل مادر تو داشتم الان رییس کل ناسا بودم Cry
صفحات: 1 2