تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: گروه نجومی سپهر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام دوستان . من سید ذبیح الله موسوی اهل شهر شیراز و دانشجوی سال اول فیزیک در دانشگاه یاسوج و عضو انجمن اخترشناسی سیراز هستم .
در دانشگاه یاسوج گروهی ستاره شناسیی با نام سپهر راه اندازی کرده ایم و کلاس های آموزش ستاره شناسی برای دانشجویان علاقه مند به ستاره شناسی که البته تعدادشان هم کم نیست برگزار می کنیم . در این گروه فعلا ابزار خوبی برای مطالعه آسمان نداریم اما در خال خرید یک دستگاه تلسکوپ 16 اینچ مید هستیم که به زودی عضو گروه ستاره شناسیی سپهر می شود .
راستی گروه ستاره شناسیی ما (سپهر) از وجود استاد بزرگ ستاره شناسی و اخترفیزیک یعنی دکتر سعید عطارد هم بهره مند است که خود به تنهایی از هر امکان دیگری بزرگ تر است . ما هم تلاش می کنیم تا جایی که ممکن باشد از وجود چنین دانشمند بزرگی استفتده کنیم .
همچنین در این گروه نشریه ای هم منتشر می کنیم که درباره ی ستاره شناسی فیزیک اخترفیزیک و عکاسی ستاره شناسیی است .

مهمان

از اینکه در شهر شیراز گروههایی فعالیتهای خوبی دارند بسیار خوشحالیم
به نام خدا
گروه ستاره شناسی سپهر بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در مهر ماه 1383 توسط دانشجویا ن علاقه مند به این به این علم راه اندازی شد.
که عده ی زیادی از دانشجویان دانشگاه از همه ی رشته ها در این گروه عضو شده اند.
در سال دوم (1384) هم در ترم یک ودو شاهد عضویت عدهی زیادی از دانشجویان ورودی جدید و دانشجویا ن ورودی قبل که عضو نشده بودند بودیم.
و دوست عزیزمان که این موضوع را باز کردند از اعضای ثبت نامی در ترم دوم امسال (84-85)می باشند.و میتوان گفت که دانشجوی دوره ی چهارم (ترم چهار) کلاس های ما هستند؟؟؟؟؟!!!!

و حتی پس از دو ماه از گروه بیرون رفتند وعلم تشکیل گروهی تازه با ایدئولوژی !!!! خاص خود را بر دوش کشیدند.

به نکات جالبی در آینده در این مورد اشاره خواهم کرد.