تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: تلسکوپ اشمیت-دابسونی!
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اینطور که من شنیدم تلسکوپ های اشمیت-نیوتونی از نظر کیفیت تصویر بسیار عالی و بهتر از اشمیت-کاسگرین و حتی نزدیک به آپوکرومات ها هستن.

فکر می کنید چرا تا الان تلسکوپ اشمیت-دابسونی به بازار نیومده؟ ساختار که همونه فقط پایه باید دابسونی بشه. Big Grin

مهمان

درود بر شما

تلسکوپ دابسونی نوعی از تلسکوپ بازتابی است و به دلیل پایه ای آقیا جان دابسون طراحی کرده آن را دابسونی می نامند. اما در مورد قرار دادن تلسکوپ اشمیت نیوتون بر روی پایاه دابسونی به دلایلی زیاد جالب نیست.
تفاوت کیفیت اشمیت نیوتونی ها با نیوتونی و اشمیت کاسگرین ها در عکاسی مشخص می شه نه در رصد و به همین دلیله که اون هارو رویه پایه های دابسونی نمی زارن چون تفاوت خیلی زیادی با نیوتونی های معمولی ندارن .
در ضمن ، تلسکوپ ها دابسونی به ارزان بودن مشهور هستن و اگر اشمیت نیوتونی رو بزارید رو پایه ی دابسونی ، قیمت اون دابسونی خیلی خیلی زیاد می شه و به صرفه هم نیست که همچین اپتیک با دقتی رو رویه پایه ساده ی دابسونی گذاشت
نمی دونم چرا از پایه دابسونی خوشم نمیاد !!
شما چطور ؟
دلیل اینکه اشمیت نیوتنی با ان دقت و قیمت رو بیارن روی پایه دابسونی ارزان و یه کم سست قرار بدن!به نظر شما چیه :?:

این تلسکوپ ها (اشمیت-نیوتنی و ...)مخصوص کار های حرفه ایه و برای عکاسیم محشره.حال اگه این تلسکوپو بیاری بذاری روی دابسونی انگار که بال و پر یه گنجیشکو کندی بعد بهش میگی بپر :lol:
یه تلسکوپ خوب تا 500000 میشناسید؟؟؟
doctorp30 نوشته: تفاوت کیفیت اشمیت نیوتونی ها با نیوتونی و اشمیت کاسگرین ها در عکاسی مشخص می شه نه در رصد و به همین دلیله که اون هارو رویه پایه های دابسونی نمی زارن چون تفاوت خیلی زیادی با نیوتونی های معمولی ندارن .
مرسی. 8) یه سوال دیگه:تفاوت آپوکرومات ها و آکرومات ها هم بیشتر در موقع عکاسی مشخص میشه؟این تفاوت به اندازه دهانه هم ربط داره؟
تو خود رصدم معلوم میشه
بله دیگه هرچی قطر دهانه بیشتر دریافت نور بیشتر و درنتیجه کیفیت بیشتر می شه
راستی یه سوال
مقدار عمق تراش در آینه های نیوتونی و اشمین تفاوتی می کنه ؟