تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: full frame در اصطلاح عکاسی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[[full frame در اصطلاح عکاسی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا به زبان ساده کمک کنید ...در صورت امکان مثال تصویری.................
یعنی بزرگ نمایی با تمام صفحه!!!!!!!
دوربین های dslr حسگر کوچکتری نسبت به فیلم ها دارند.یعنی حسگر کوچکتر از فیلم است.به همین دلیل یک بخشی از تصویر از بین میره و بزرگنمایی کاذب ایجاد میشه.ضریب بزرگنمایی در دوربین های کانن 1/6 و در دوربین های نیکون 1/5 هست.یعنی مثلا اگر با لنز 50 و دوربین نیکون عکاسی کنید لنز 50 مثل 75 در فول فریم عمل میکنه.به عبارتی دیگه در دوربین های فول فریم ضریب بزرگنمایی 1 هست.
به زبان كمي ساده‌تر: شما آنچه در ويزور يا همان منظرياب در كادر مي‌بينيد با عكسي كه مي‌گيريد يكي است. در حالي كه اگر فول فريم نباشد كادري كه قبل از گرفتن عكس در ويزور مي‌بينيد كوچكتر از عكسي است كه گرفته شده و حاشيه‌هايي كه در كادر نمِ‌ديدي در عكس آمده.
ببخشید ولی فکر کنم برعکس گفتید.دوربین هایی که فول فریم نیستند نسبت به فول فریم ها با یک لنز مشابه بزرگنمایی بیشتری میدهند و عکس کوچک تر میشود و قسمتی از حاشیه ها حذف میشن.اگه اشتباه میگم راهنماییم کنید.
واقعا عالیه
Owl نوشته: به زبان كمي ساده‌تر: شما آنچه در ويزور يا همان منظرياب در كادر مي‌بينيد با عكسي كه مي‌گيريد يكي است. در حالي كه اگر فول فريم نباشد كادري كه قبل از گرفتن عكس در ويزور مي‌بينيد كوچكتر از عكسي است كه گرفته شده و حاشيه‌هايي كه در كادر نمِ‌ديدي در عكس آمده.
کاملا درسته و حق با شماست و این مزیتیه که در دوربین های فول فریم دیده می شه و در عکاسی نجومی هم این دوربین ها به دلیل تراشه ی بزرگتر بسیار کارآمد هستن.