تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: پرسش و پاسخ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3
سلام
من شنیدم رشته ی ستاره شناسی فقط در دانشگاهای شهر های کرمان-تبریز وجود داره . آیا درسته؟؟؟؟
من دوست دارم در دانشگاه این رشته را ادامه بدم اما والدینم به دلیل کمبود شغلش مخالفن.
میشه من را راهنمایی کنید و چند دلیل بگید که راضیشون کنم؟؟؟
ممنون Smile
خوب از نظر شغلي به خوايم نگاه كنيم حق كاملا با والدين محترم شماست و چندان پولي توش نيست اگر دنبال پول باشيد فقط در حد تدرس نجوم در دانشگاه ها وكلاس هاي نجوم ولي با يكمي خلاقيت مشه يه كار هايي كرد كه اون ها يكمي نياز به فكر داره ولي در هر صورت بايد ببينيد كدوم براتون مهم تر پول و آينده ي شغلي كه البته اگه باشه يا علاقتون :wink:
من تا دو سال پیش فکر می کردم کسی که بره دنبال ادامه فیزیک تا دکترا در اختر فیزیک و کیهان شناسی باید بره کاسه گدایی دستش بگیره
اما الان که خودم دارم عمران می خونم و میگن پر پول ترین رشته است فکر می کنم باید علاقم رو دنبال می کردم و میزنه به سرم یه جوری برم واسه نجوم ادامه تحصیل بدم
اما در کل بدون پول مشکل زیاد هست و بدون علم خیلی بیشتر Cry
خیلی ممنون از جوابتون
این جور که پیداست مثل این که بیشتره افراد در 1 رشته ادامه تحصیل میدن و نجوم را به عنوان 1 علاقه دنبال می کنند.
کاربران گرامی میشه بگید چندتا از شما رشته ی ستاره شناسی را در دانشگاه خواندید یا دارید می خوانید؟؟؟؟؟؟ :?: :!: :?:
راستی دانشگاه برای رشته ی نجوم فقط در کرمان و تبریز هست؟؟؟؟؟ :roll:
با این وجود که من نجوم را خیلی دوست دارم و تنها رشته ای هست که بهش علاقه دارم به نظر شما برم ؟ آیا موفق
می شم؟ :?: :?: :?:
و این که برای کلاس نجوم ثبتنام کردم به من کمکی می تونه بکنه :?:
مطمئنا کلاس های نجوم میتونه کمک کنه ( فکر کنم آقای زمانی کلاس های خوبی رو داشته باشند در شیراز )
خیلی از دانشگاه های کشور رشته اخترفیزیک و کیهان شناسی رو در مقطع دکترا دارند ازجمله شریف تهران
سلام
هميشه بايد يادت باشه علاقه به شرط تلاش تنها راه رسيدن به موفقيته. مسائل مالي يكي از مواردي است كه در علوم پايه به حساب مياد و نه هدف اصلي. كاغذ و قلم و منابع علمي لازم و تفكر ابزار كار هستند تا زماني كه مي‌خواي ياد بگيري. ممكنه در اين ميان بخواي كار تجربي هم انجام بدي كه بستگي به استاد و دانشگاه و هدف خودت داره.
من ذرات بنيادي خوندم و مدتهاست در نجوم هستم و در كار خودم همه جا نجوم بايد از ذرات بنيادي استفاد كنه. پس من بايد فقيرتر از يك نجومي باشم و احساس موفقيت هم نكنم. ولي اينطور نيست. كار نيست و من هم ايران رو براي رشته‌ي خودم و مطالعات پيشرفته ذرات و نجوم و كيهان‌شناسي رو بايد در خارج از ايران انجام بدم و كار پيدا كنم. ولي اين بسيار هم خوبه. دوستاني هستند كه در ايران هم مي‌خونن. البته وضعيت معلومه ولي برخي هم موفق هستند به ضم خودشون و كارهاي تحقيقاتي انجام ميدن. ولي محيط البته در سطح بين المللي كه نيست هيچ اهميتي هم براي كسي در اينجا نداره. ولي نااميد نكنم. هنوز خودم هم اينجا هستم. و كارهايي هم انجام دادم. ولي اموزشي و تحقيقات رو هم جداگانه انجام ميدم . بازدهي من بسيار پايينه چون نه اساتيد كار مي‌كنند نه دانشگاه اهميتي داره براش نه محيط علمي داريم. اينها در خلال توضيح من واقعيتهايي هستند كه بايد گفت.
در هر رشته‌اي تا علاقه و انگيزه و هدف بلند مدت نباشه موفقيتي در كار نيست. دوستان نجومي و اختر ذرات و اخترفيزيك و كيهان‌شناس خوب هم داريم همين‌جا. شغل معيني جز تدريس وجود نداره براشون. يكي از دلايلش اينه كه پروژه‌هاي بين‌المللي كه انجام ميشه ما نقشي در اون نداريم. دليلش علمي نيست.
در اخر من علاقه و هدف رو توصيه مي‌كنم. موفقيت رو خودت تعريف مي‌كني با تصوير واقع‌گرايانه از خودت و آينده‌ات. و هميشه سعي كن يك پله بالاتر رو نگاه كني. و وقتي انگيزه ات كم ميشه به پله‌هاي پاييني نگاه كني ببيني چقدر از مسير رو با تلاشت طي كردي. مشكلات هميشه هستند به هر طريقي.


اخترفيزيك-اخترفيزيك ذرات-كيهان‌شناسي و نجوم رو اكثر دانشگاه‌هاي دولتي و تعداد معيني از آزادها دارند. دفترچه آن لاين سنجش رو نگاه كني جزيياتش هست.
مردیم انقدر خوندیم :!:
سلام

دانشگاه شهر کرد هم رشته نجوم و اخیر فیزیک داره.

در ضمن شما اگر در هر یک از گرایش‌های فیزیک پایه تا لیسانس درس بخونید، بعداً می‌تونید در فوق لیسانس راحت روی اختر فیزیک ادامه بدید و حتی در خود لیسانس هم میشه پایان‌‌نامه رو روی اختر فیزیک کار کنید .

بنظر من زیاد به مسئله مالی توجه نکنید. مطمئن باشید که علاقه‌ی واقعی و عمیق به همراه کمی استعداد و توانایی خودش راه پول در آوردن رو هموار میکنه.

بالعکس، داشتن حتی دکترا (PHD) در یک رشته‌ی مغایر علاقه‌ی آدم که به توصیه پدر و مادر و اطرافیان و اجتماع ناآگاه به یک دانش آموز به عنوان در ظاهر راهنمایی و در واقع چاه‌نمایی تحمیل شده، نمیتونه آینده اون شخص رو تامین کنه!. من خودم چندتا نمونه واقعی این موضوع رو دیدم. دیدم چطور اون آدم ذره ذره آب شده و از پا دراومده.

هیچ چیز توی دنیا ارزش اینو نداره که بخواهید بخاطرش روی علاقتون پا بذارید. هیچ چیز، البته بشرطی که این علاقه مشمول شرایط بالا باشه.


در ضمن واسه اینکه خیالتون رو راحت کنم، با لیسانس فیزیک میشه خیلی راحت مایحتاج اولیه زندگی رو از راه تدریس متفرقه فراهم کرد و بعدش میشه جذب آموزش و پروش هم شد. اما با لیسانس رشته‌های مهندسی نمیشه تدریس کرد و باید حتماً یه کار خوب! گیر آورد. (اگر گیر بیاد :winkSmile

موفق باشید/.
آيا در تبريز انجمن هاي نجوم هست ؟
انجمن نجوم آیاز ، در تير ماه سال 1384 به همت یکی از علاقه مندان و مدال آوران المپیاد نجوم جناب آقای مهابتی و همچنین مسئول پژوهش سراي دانش آموزي آذربايجان جناب آقاي شفيق و با حمایت بی دریغ معاونت محترم نظري و مهارتي وقت ناحيه 3 تبريز سركار خانم جليل زاده ، تاسیس شد.
محوری ترین هدف انجمن ، ترویج علم نجوم در سطح شهر تبریز می باشد که در راستای این هدف فعالیت هایی انجام گرفته است.
فعالیت های انجمن :
-بالا بردن سطح علمی انجمن
- برگزاری کلاس های آموزشی
- برگزاری شب های رصدی
- فصلنامه آیاز
- برگزاری برنامه های عمومی چون:
× روز نجوم
× شب یلدا
× همایش
× برگزاری باشگاه های ماهانه
(لازم به ذکر است که باشگاه های انجمن نجوم آیاز هرماه در پژوهش سرای دانش آموزی آذربایجان برگزار می شود و شرکت برای عموم آزاد است. با مراجعه به پژوهش سرا و یا کسب اطلاع از وبلاگ انجمن از زمان دقیق باشگاه های آینده ی ما مطلع شوید.)

این انجمن علمی در بهار سال 1388 از طریق سازمان ملی جوانان به طور رسمی ثبت و یکی از سازمان های مردم نهاد (NGO) شده است. آیاز که با حمایت پژوهشسرای دانش آموزی آذربایجان (ناحیه 3 تبریز) شروع به کار کرده ، فعالیت خود را در این نهاد علمی ادامه می دهد.
آدرس: تبريز / خيابان شريعتي جنوبي/ ابتداي کوچه والمان
تلفکس: 5547225-0411


http://ayazastro.wordpress.com
صفحات: 1 2 3