تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: mars 500
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3
سلام.

چند روز پیش توی روزنامه خوندم که گروه mars500 دارند به مریخ سفر میکنند و سفری 540روزه را میخواهند تجربه کننددر یک جای 520 متر مکعبی برای ازمایش توان انسان .

نظر شما چیه :?:
10 تا 20 سال دیگه عملی میشه
سلام

به نظر من فشار های روحی زیادی به 6 فضانورد وارد می شه و باعث می شه که حتی افسرده هم بشن!

ولی یه مشکلی که داره شرایط بی وزنی در این مکان موجود نیست و این ماموریت صرفا به خاطر تحمل انسان در یک فضای کوچک است.
به نظر من اصلا نيازي نيست كه انسان بخواد به مريخ سفر كنه با اون همه خطر به جاي اين كه اين همه خرج براي اين پروژه كنند ميتونند يك مريخ نورد انسن نما طراحي كنند كه تمامي خاصيت هاي يك انسان رو داشه باشه و اون رو بفرستند اينجوري ديگه تمامي مشكلات مثلا افسردگي و ... از بين ميره Idea
دقیقی اینا میخوان اون 540 روز رو کجا باشن؟در چه مکانی؟
سلام
دیشب برنامه ی آسمان شب رو داد و درباره ی همین مارس500 صحبت میکردند کاش که شما هم میدیدین Big Grin

در ضمن آن فضانوردان قرار است 520 روز در مسکو در مکانی که شبیه ساز مریخ است تحت تعلیم قرار گیرند و بعد عازم مریخ میشوند. :mrgreen:
یاشار جان اینا به قول خودشون دارن جون می کنند تا انسان رو صد ها سال بعد به مکان های دیگه منتقل کنند تا به این زندگی ضایعشون ادامه بدن . واسه همینم دارن یواش یواش شروع می کنند تا به اون روز برسند :wink:
کاش یه اطلاعیه ی همگانی می دادند و برای رفتن به مریخ با دادن اطلاعات کافی و شرح مشکلاتی که اونجا وجود داره از میان مردم داوطلب ها رابه طور رایگان می بردند البته بعد ازگذراندن دوره های آموزشی.
Sun girl نوشته: کاش یه اطلاعیه ی همگانی می دادند و برای رفتن به مریخ با دادن اطلاعات کافی و شرح مشکلاتی که اونجا وجود داره از میان مردم داوطلب ها رابه طور رایگان می بردند البته بعد ازگذراندن دوره های آموزشی.

اگه این کارو میکردن تو داوطلب میشدی؟
من حاظر بودم برم مريخ يعني اگه به شما ميگفتند نمي رفتيد؟
روح الله جان راس ميگي اما يكسره نبايد رفت سر انسان بايد ببينند چه تعصيراتي بر روي يچيزي مثل انسان داره مثلا همون روبات انسان نمايي كه گفتم بعد بياند روي انسان كار كنند
صفحات: 1 2 3