تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: سوالی در مورد مریخ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام سوالی در مورد سیاره سرخ داشتم و اون اینکه تقریبا چه موقع درسال مریخ نزدیکترین فاصله رو با زمین داره؟ و ایا میشه با یک وسیله رصدی مثل 8اینچ دابسونی قطبین مریخ یا پستی و بلندیهاش رو رصد کرد؟یا وسیله ی رصد باید قویتر باشه؟ ممنون میشم.
سلام
راستش منم با "10 مریخ رو مثل یه نخود قرمز می بینم فکر کنم بخاطر گرد و غبار روی مریخ هست که بازتابش زیاد می شه و نمی تونم قطب هاشو ببینیم.
سلام
منم 8 اینچ دابسونی دارم که مریخو فقط به صورت یه نقطه قرمز می بینم که اندازه کوچیکشم یکی از دلایلی که نمیشه سطحشو واضح دید
سلام
شاید 5 شهریور که مریخ به بهترین حالت مداری خودش نسبت به زمین می رسه بشه قطب های آن رو با یک تلسکوپ نسبتا پر توان با بزرگنمایی و قدرت تفکیک و فوکوس بالا رصد کرد.
سلام
کی گفته 5 شهریور مریخ بهترین وضعیت مداری نسبت به زمین رو داره اتفاقا برعکس الان روز به روز از زمین دورتر میشه. بهترین حالت رصد سیاره ها حالت مقابله اونهاست که آخریش برای مریخ بهمن 88 بود که البته این یکی خیلی هم نزدیک نبود. دوست عزیز نکنه شما هم اون ایمیل رو دیدی که میگه 5 شهریور مریخ به اندازه ماه دیده میشه؟ :wink:
به هر حال مریخ اونقدر کوچیکه که در بهترین مقابله هم باید شرایط جوی کاملا پایدار باشه تا جزییات سطحش دیده بشه. مقابله بعدیش فکر کنم تابستان 1390 باشه.