تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: آیا میدانستید ...............
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
آیا میدانستید بزرگترین توفان خورشیدی چند سال اخیر در راه است؟(در سال 2012 اثراتش با اختلال در فرکانس ماهواره ها دیده میشه و شنیدم یکشنبه همین هفته) و حتی فیزیکدانان ابراز نگرونی کردن که مبادا باد خورشیدی به سطح زمین برسه و اگه برسه تا 1 ساعت نگران کننده هستش
اگر پسماندي با قطر حدود 1 سانتي*متر با سرعتي معادل 8 كيلومتر بر ثانيه، كه براي مدارهاي كم*ارتفاع سرعت محتملي است، به ماهواره*اي برخورد كند، انرژي*اي معادل يك نارنجك دستي آزاد خواهد كرد!

با سلام
میدونم خلاف قانون مارس هستش که توی موضوعات علمی چیزهای اضافی نوشت ولی با یک عذر خواهی کوچیک میخوام از ama1372 تشکر کنم من خوندن مطالب تالار را با همین موضوع شروع کردم یعنی ایا میدانستید ......و جا داره هم از مارس و هم از شما که این مطالب خوب رو در این تاپیک گذاشتید تشکر کنم .
آیا میدانستید اگر آینه های تلسکوپ فضایی هابل را به اندازه ی قطر زمین بزرگ کنیم آنگاه فقط 4 اینچ از سطح آن ناصاف بود؟:p
ایا میدانستید

ایا می دانستید قرار است تلسكوپ غول پيكر KM3NeT در دو مايلي زير سطح درياي مديترانه ساخته مي*شودو براي كشف ذرات بنيادي موسوم به "نوترينو" مورد استفاده قرار خواهد گرفت.؟؟؟؟
ایا می دانستید محققان ناسا قصد دارند در ساخت سازه*هاي مختلف بر روي ماه از فناوري پرينت سه بعدي ابداعي دانشمند ايراني دانشگاه كاليفرنياي جنوبي استفاده كنند. ؟؟؟
همه ی مواد عالم در چیزی جابجا میشوند که ماده نیست اگر از یک فرد عادی بپرسید ماده در چه چیزی جابجا شود میگوید در هیچ!اما اینطور نیست و همه ی مواد عالم در چیزی جابجا میشوند که ماده نیست ولی وجود دارد وبسیار ناشناخته است و دوری و نزدیکی را بوجود می آورد و اجسام دورتر را کوچکتر میکند بدون آنکه خود اجسام کوچک شوند
برای اطلاعات بیشتر برید در مورد این چیزا بخونین:
نسبیت عام
کرم چاله
آیا میدانستید ویلیام هرشل سیاره ی اورانوس را کشف کرد؟.
او شبی در حال رصد قسمتهایی از کهکشانمان بود فریاد کشید : ((خدایا در آسمان یک سوراخ وجود دارد))و اولین سحابی تاریک را کشف کرده بود.
amir adib نوشته: ایا می دانستید محققان ناسا قصد دارند در ساخت سازه*هاي مختلف بر روي ماه از فناوري پرينت سه بعدي ابداعي دانشمند ايراني دانشگاه كاليفرنياي جنوبي استفاده كنند. ؟؟؟

خیلی متشکرم امیر ادیب جان
واقعا مثل اینه که یه دستگاه بفرستی ماه و برات تو اونجا یه عالمه دستگاه بسازه.
ایا می دانستید می توان از سوخت راکت در خودرو های دیزلی استفاده کرد؟ ممکن است این اتفاق بیفتد...........
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16