تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: نشانه های اسمانی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4
1-ایا در مشرق اسمان ستاره در استانه انفجار وجود دارد که بعد از تبدیل شدن به ابر نو اختر ( بعد از انفجار ) با چشم غیر مسلح در زمین دیده شود (در اوایل شهریور و برای ناظر زمینی حداقل به اندازه ظاهری خورشیدو بدو ن صدمه برای زمینیان ) ؟

2-ایا احتمال اصابت شهاب از دنباله دار Comet 45P/Honda-Mrkos-Pajdusakova در بین 14 تا 20 اگوست 2011 ( ماه رمضان اینده ) به زمین وجود دارد؟
علت پرسش این موارد :

شیخ مفید- دانشمند شیعی – آورده است:
هر گاه- ستاره ای- سرخ- را دیدی -که آن را نمی شناسی- و در مسیر-حرکت ستارگان قرار ندارد -و در آسمان از جایی به جایی دیگر می رود- و مانند ستون است، در حالی که ستون نیست، پس بی گمان،چنین چیزی نشانۀ جنگ، بلاها، کشته شدن بزرگان، زیادی شرور و اندوه­ها و آشوب در میان مردم است ( دنباله دار هوندا )(الاختصاص، ص (۱۶۲

همچنین، در خبری دیگر از کعب الأحبار، می خوانیم :

نابودی بنی عبّاس -(حکومت عربستان )هنگام نمایان شدن -ستاره­ای در دل آسمان -و صدای شدید افتادن چیزی از آسمان -و شکافته ­شدنی است. همۀ اینها در ماه رمضان خواهد بود. سرخی میان پنجم تا بیستم رمضان است (احتمالا فوران آتشفشان یلو ستون - یا آتشفشان شمال شرق کالیفرنیا-که خاکستر او در هشت روز مناطق وسیعی را در بر می گیرد و اسمان سرخ رنگ می شود)-و صدای شدید افتادن- چیزی از آسمان- در نیمه تا بیستم ماه می باشد( در اثر اصابت شهاب سنگ دنباله دار هونداComet 45P/Honda-Mrkos-Pajdusakova in 2011 - ) در۱۴ تا ۲۰ اوت سال ۲۰۱۱

http://www.rasnz.org.nz/Comets/2011Comet45P.htm

و شکافته­ شدن- از بیستم تا بیست و چهارم- ستاره خواهد بود.(دنباله دار هوندا) و ستاره ­ای دیده می­ شود- که مانند ماه نورافشانی می کند- و سپس چونان مار در هم می پیچد- تا جایی که نزدیک است- دو سر آن به هم برسند-( انفجار ستاره بزرگ در مشرق:در 4 شهریور 1390 ) الفتن، ج ۱، ص۲۳۰، جزء ۳، ح ۶۴۳، مکتبة التوحید، قاهره، چاپ اوّل،
۱۴۳۲ منبع انگلیسی در مورد اصابت دنباله دار هوندا به زمین در رمضان سال

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread236133/pg1


نوستراداموس پیشگوی معروف فرانسوی- در قرن ۲ قطعه ۴۱ میگوید: ستاره ای بزرگ هفت روز خواهد سوخت- گویی از ورای ابرها -دو خورشید نمایان خواهد شد - سگ ماستیف در طول -شب زوزه می کشد - در این هنگام پاپ محل- اقامت خود را تعقیر می دهد- و از امام باقر نقل شده (بحارالانوار ج۵۲-ص۲۳):از سوی مشرق اگر اتشی بزرگ- و سرخ فام مشاهده نمودید- که سه یا هفت روز بالا امد -منتظر فرج ال محمد باشید- و خدا عزیز و حکیم است- این اتفاق مربوط- به واقعه صیحه اسمانی- در 27 رمضان (شب قدر از نظر اهل تسنن) سال ظهور است- دانشمندان علم نجوم- نیز از انفجار عظیم کیهانی در اینده نزدیک خبر می دهند -که در صورت کسب اطلاعات بیشتر- ان را به اطلاع شما می رسانم

منبع:http://emam-mahdi-1390.blogfa.com/
در ابتدا بهتر بود این مطالبو تو تاپیکی که دقیقا با همین اسم (فقط مال شما سوالاته نه سوال) می نوشتید و یه تاپیک مجزا درست نمی کردین.
دوما جواب سوال 1 شما نه هست. تو ستاره های نزدیک خورشید حالا حالا ابرنواختر رخ نمیده ولی برای این که یه ابرنواختر با چشم غیر مسلح دیده بشه نیازی نیست که به ما نزدیک باشه و یه ابرنواختر دور هم ممکنه که دیده بشه.
در مورد سوال دوم هم اگه زمین از بین ذرات باقی مونده از این دنباله دار عبور کنه و خرده سنگی با اندازه ای که برای رسیدن به زمین کافی باشه بین این ذرات وجود داشته باشه چرا که نه.
از جواب شما(regulus )متشکرم در مورد سوال اول منظور من حتی ستاره های با فاصله بیش از هزار سال نوری بود که شاید در شرق اسمان در صورت فلکی ارابه ران و یا اسد و.. ستاره بسیار بزرگی باشد که در استانه انفجار باشد با توجه به توضیحات زیر:نسخه خطى بن حماد از ابن معدان نقل شده است كه گفت :
((وقتى ستونى از آتش- جانب شرق و در ماه رمضان -در آسمان مشاهده نمودید- تا مى توانید مواد غذائى- و خوراك تهیه نمایید- كه آن سال قحطی خواهد بود)).
و از امام صادق (ع ) منقول است كه فرمود:
((وقتى آتش بزرگى- از سوى مشرق مشاهده كردید- كه در بعضى شبها بالا مى آید، در آن هنگام گشایش كار مردم پدید مى آید- و این آتش ‍ اندكى- قبل از ظهور قائم خواهد بود)).
از امام باقر (ع ) روایت شده است كه فرمود:

((وقتى از جانب مشرق آتشى- مشاهده نمودید -همچون هردى (پارچه رنگ آمیزى شده رنگ سبز و سرخ ) بزرگ كه سه یا هفت روز- بالا مى آید- در آن هنگام به خواست خدا- منتظر فرج آل محمد صلى الله علیه و آله باشید و خداست عزیز و حكیم )).
سنن ابن ماجة ج 2 ص 1347):


قطعا این می تواند انفجار ابر نو اختر باشد در شرق اسمان و در ماه رمضان و با توجه به متن قبلی من و روایات مستند دیگر از سال ظهور در ماه رمضان دنباله داری زمین را تهدید و حتی شهابی از ان در شرق ( شرق دول اسلامی ) فرود می اید و واقعا در سال جاری (ماه رمضان )دنباله دار هوندا 45 پی زمین را تهدید می کند در ضمن روایتی از پیامبر اکرم نقل شده که در نیمه رجب سال ظهور منطقه ما شاهد ماه گرفتگی خواهد بود

ام‌ سعيد اخمسيه‌ به‌ امام‌ صادق‌(ع‌) عرض‌ مي‌كند:« يابن‌ رسول‌الله(ص‌) فدايتان‌ شوم‌! نشانه‌اي‌ از خروج‌ و قيام‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) در اختيارم‌ بگذاريد و به‌ من‌ مرحمت‌ كنيد. »

حضرت‌ به‌ من‌ فرمودند:
«ام‌سعيد! وقتي‌ ماه‌ در شب‌ بدر ماه‌ رجب‌ گرفته‌ شود و خسوف‌ رخ‌ دهد، مردي‌ پس‌ از آن‌ خروج‌ كند و به‌ دنبال‌ آن‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) قيام‌ خواهند كرد. »

(کتاب مهدي منتظر(عليه السلام)، ص142.)

۱۵ ژوئن۲۰۱۱ (نیمه رجب )ماه گرفتگی (در ایران هم قابل مشاهده)-


ایا اینها قابل تامل نیست ؟قضاوت عجولانه نکنید و فورا نگید کذب الوقاتون لطفا
سلام دوست عزیز.
مطلبتون بسیار جالبه.
آدم رو کنجکاو میکنه.
من الان 2 ساعته که مطلب شما رو خوندم دائم در حال تحقیق در موردش بودم.
در مورد ماه گرفتگی کامل 15 ژانویه شکی نیست. نمیشه با قاطعیت در مورد برخورد جرمی با زمین هم حرف زد(چون دانشمندا گفتن تا سال 2035 جرم بزرگی با زمین برخورد نمیکنه هر چند جرمهای بسیار کوچک در حد 1 یا 2 متر هم میتونن آسیب رسان باشن)
ولی در مورد ابر نو اختر شدن ستاره در مشرق، اگه میشه بیشتر اطلاعات بدید. الان رخ داده؟ یا یه احتماله؟ ستارش مشخصه؟ زمانش چی؟
سلام و ممنون از نظر شما دوست عزیزali_solo_ejay
ماه گرفتگی ۱۵ ژوئن۲۰۱۱ (نیمه رجب ) مد نظر است که در خاور میانه رخ می دهد
احتمال برخورد شهاب های دنباله دارComet 45P/Honda-Mrkos-Pajdusakova
در مرداد ماه اینده وجود دارد شما با سرچ نام این دنباله دار در موتور های جستجو گر مطالب بسیاری را در این باره خواهید دید
و در مورد ستاره :این ستاره هنوز منفجر نشده ولی احتمالا در اواخر ماه رمضان (اوایل شهریور 1390) منفجر می شود و جنبه علمی ندارد و بر اساس روایات اسلامی پیرامون نشانه های ظهور امام مهدی ع است یعنی در این مورد هیچ سایتی را نمی توانم معرفی کنم - چند وقت پیش ستاره شناسی به نام کارتر ادعا کرد ابط الجوزا در سال 2011 یا 2012 منفجر می شود و ما برای مدتی دو افتاب را در اسمان مشاهده می کنیم متاسفانه اطلاعات ستاره شناسی من کم است اما فکر کنم ابط جوزا در صورت فلکی جبار در جنوب اسمان است اگر اشتباه می کنم لطفا به من اطلاع بدهید - در حال حاضر من نمی دانم این ستاره که می خواهد منفجر شود (در شرق اسمان )و با توصیفات روایات ما ان همچون افتاب دیگرما ان را سه یا هفت شبانه روز در اسمان در حال سوختن می بینیم کدام ستاره است
سوال اصلی من از دوستان در انجمن دقیقا نام همین ستاره است
ظاهر شدن کف دست روشن در اسمان از نشانه های ظهور
این ادرس یک سایت خارجی می باشد که عکس سحابی b1509 در ان است و شما نام سحابی را در موتور جستجو گر بزنیند -می بینید در سایتهای خارجی این عکس فراوان است (در جواب کسانی که فکر می کنند عکس قلابی است )
chandra.harvard.edu/photo/2009/b1509

تلسکوپ چاندرا به تازگی تصویری شگفت انگیز از سحابی را به ثبت رسانده و به زمین ارسال کرده است که مشابه دست انسان بوده و تمامی انگشتان دست در آن قابل تشخیص است. به گزارش مهر، تصاویر جدیدی که به تازگی توسط سازمان ناسا ارائه شده است، صحنه ای از یک دامنه بزرگ ستاره ای را به ثبت رسانده است که ظاهری مشابه دست انسان دارد. این تصویر توسط تلسکوپ چاندرا به ثبت رسیده و سحابی اشعه ایکسی را با 150 سال نوری وسعت نشان می دهد. در این دست کیهانی می توان به خوبی انگشتهای آبی رنگ و شبح مانند را از یکدیگر تشخیص داد. انگشت شست، اشاره، حلقه به خوبی مشخص بوده و انگشت میانی در هاله ای از ابرهای آتشین و قرمز رنگ قرار گرفته است. به گفته اخترشناسان، این تب اختر به سرعت درحال چرخش به دور ستاره ای نوترونی است که انرژی شدیدی را به منظور شکل دهی ساختارهای پیچیده کیهانی به بیرون منتشر می کند. یکی از محصولات انرژی این ستاره، دست کیهانی است که در تصویر قابل مشاهده است.بر اساس گزارش سی ان ان، سحابی B1509 که توسط یک ستاره فروپاشیده شکل گرفته است یکی ازقدرتمندترین مولدهای الکترومغناطیسی در کهکشان به شمار می رود. این سحابی از جریان شدید الکترونها و یونهایی که در حدود هزار و 700 سال پیش در اثر پدیده ای ناشناخته جاری شده اند، شکل گرفته است. به گفته متخصصان ناسا، ساختار انگشت مانند این سحابی نیز در اثر انرژی دهی به ذرات گازهای مجاور سحابی به وجود آمده است.

بررسی روایی کف دست نورانی در آسمان:
در اخبار رسيده از معصومين اشاره گرديده است كه پيش از ظهور يوسف كنعاني، قائم منتظر(عج) نشانه‌هايي به وقوع مي‌پيوندد كه گویای نزدیکی صیحه است. رسول گرامي اسلام مي فرمايند:
"يَظهَرُ فيِ السَّماءِ آيَةٌ لِلَيلَتَينِ تَخلوُانِ مِن شَهرِ رَمَضانَ": وقتی دو شب از ماه رمضان گذشته است، نشانه اي در آسمان ظاهر مي‌شود. الملاحم و الفتن: سيّد بن طاووس، ص35
امام صادق علیه السلام: "پیش از سالي كه صيحه آسماني شنيده مي‌شود، در ماه رجب نشانه‌اي ديده خواهد شد. سؤال شد آن نشانه چيست؟ فرمود: سيمايي در قرص ماه ديده مي شود و كف دست روشني در فضا ظاهر مي شود." كتاب الغيبه، نعماني، ص134 و ...
امام صادق عليه السلام: "و وجه و صدر يظهران للناس في عين الشمس": صورت و سينه‌اي در قرص خورشيد براي همگان ظاهر مي‌شود."
دوست عزیز به جای جمع کردن این همه دلیل و مدرک به پندار خودتان ، بهتر است از خودمان شروع کنیم و انسان هایی سالم و درستکار بشویم ، که شاید ظهور منجی همین فردا باشد و یا هزار سال دیگر ، پس بهتره خودمون رو سامان ببخشیم بجای این که به بقیه القا کنیم ظهور نزدیک است !
انسان شدن هر چه زودتر ما بهتر از تعیین کردن زمان یا حدود زمان ظهور است !
همچنین من همین جا اعلام میکنم :
کلیه مطالب این تاپیک فقط و فقط حدس و گمان می باشد و هرگز قابل اطمینان نخواهد بود
اما همه این مطالب به کنار جداb1509 شبیه دست انسانه.
آره البته این خبر رو یه ماه پیش شنیده بودم ، اگه میخواستید همون موقع میگفتید براتون عکس رو نشون میدادم.
لطفا به من بگویید ستاره T-PIXIDIS در کدام سمت اسمان است
صفحات: 1 2 3 4