تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: آموزش پردازش عکس های نجومی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3
دوستان تو تالار رو نگاه می کردم دیدم تاپیک جامعی در مورد پردازش عکس های نجومی که از اول تا اخر این کارو یاد داده باشه نیست گفتم این تاپیک رو ایجاد کنم که دوستان با تجربه مطالبشون در مورد پردازش رو اینجا قرار بدن تا دوستان دیگه هم ازشون بهره ببرن . :wink:
سلام
بحث پردازش تصاویر بحث بسیار گسترده ای هست.به نظر من نمیشه تو فروم این بحث رو به شکل کامل کار کرد.بهتره به شکل سوال و جواب باشه.
سلام
من میخواهم از کهکشان راه شیری عکس بگیرم
دوربین با لنز واید دارم سه پایه دارم و مقر EQ1 با موتور دارم
میشه راهنمایی کنید چطور مقر را تنظیم کنم ؟
دوست عزیز ورودتون رو به تالار خوش آمد میگم .
اول از همه شما قطبی کردن مقرتون رو بلدین ؟ :wink:
دوستان برای شروع کتابی رو معرفی می کنم که از سیر تا پیاز عکاسی رو توش یاد داده . معرفی کتاب در :
http://aflak-gr.ir/index.php/2011-06-08 ... 9-21-14-11
mahdad_haghighi نوشته: دوست عزیز ورودتون رو به تالار خوش آمد میگم .
اول از همه شما قطبی کردن مقرتون رو بلدین ؟ :wink:

ممنون مهرداد جان
دقیقا مشکل من همینه .در اصل این مطلب رو درک نکردم.
اول سه پایه را تراز میکنم.دوم عرض جغرافییایی راه تنظیم میکنم .سوم دوربین را به طرف ستاره قطبی میگیرم .و باتنظیمات دیگه سعی میکنم ستاره قطبی حرکت نکنه.فقط همینا رو میدوم که ممکنه اشتباه هم باشه
راستی پسر خالم یه دوربین سونی خرید که طبق گفته ی خودش قیمتش 500 و خورده ای هزار تومن بود. مدلشم دقیقا یادم نیست (2تا حرف اولش lx بود البته فکر کنم)
خیلی قوی بود ، از من میپرسید که باید چطور از دوربین استفاده کنه که بشه باهاش بهترین عکسها رو از آسمون بگیره. شما میتونید بگید؟

راستی این روزا چون داریم به 6 ماه دوم نزدیک میشیم آسمون خیلی تمیز شده ، خیلی از ستاره ها دیده میشن ، 2 شب پیش با پسر خالم رفتیم اکلیل شمالی و خیلی از صورت های فلکی رو دیدیم.
لطفا با چند تا عکس پردازش را آموزش بدید.مثلا عکس از راه شیری و مرکز کهکشان، از ستارگان صورتهای فلکی و چند تا عکس دیپ اسکای
منم ممنون میشم از ویرایش عکس ها بگین،فقط میدونم که بهتره با فرمت raw عکس بگیری و برای پردازش از برنامه Camera_Raw_6_1 استفاده کرد.من این برنامه رو دانلود کردم ولی نمیدونم چجوری ازش استفاده کنم!!!
کمک!!!!!
سلام من هم با پردازش عکس هایم مشکل دارم من می خواستم چند تا فریم رو با نرم افزار Rrgistax روی هم قرار بدم ( stacking ) اما هر کاری می کنم نمی تونم ، نمی دونم من بلد نیستم یا نرم افزارم زیاد خوب نیست اگر کسی بلده لطفا راهنمایی کنه یا یک نرم افزار دیگه معرفی کنه .
صفحات: 1 2 3