تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: پيشنهاداتي جهت ارتقاء تالار
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
سرچ مشکل فنی سایته که باید درست بشه، ولی ما کاری نمیتونیم بکنیم.
فعلا فقط رو همین موضوع نظر بدید تا سریعتر به جمع بندی برسیم.
دوستان
به نظر شما سایت باید چه هدفی رو دنبال کنه؟
1- بحث و گفت و گو و پاسخ به سوال کاربران
2- اخبار و اطلاع رسانی
3- اموزش

در صورتی که نظر دیگه ای دارید بنویسید. لطفا فقط اولویتو بیان کنید و نگید همه اینا رو باید داشته باشیم. هر کدوم از این ها ملزومات خودشونو دارن. دلیل هم بیارید که چرا باید اینطوری باشه.
لطفا فعلا بحث تازه ای شروع نکنید تا این بحثو به نتیجه برسونیم.
یه توضیح کوچیک بدم.
این فقط اولویتمون هست و همه اینا رو با هم خواهیم داشت، به همین دلیل فقط اولویت و هدف رو بگید.
از نظر من بحث و گفت و گو و پاسخ به سوال کاربران باید هدف قرار داده بشه
. اکثر افرادی که به اینجا هدفشون همینه + اینجور سوال جواب ها باعث میشه سطح علمی فرد پرسش کننده و هم دیگر کاربران افزایش پیده کنه + از شعار تالار هم مشخصه (جایی برای گفت و گوی مردمان آسمان). البته هومنطور که گفتی ما همه ی این ها رو باید با هم داشته باشیم ولی از نظر من اولویت با شماره ی 1 هست....
نظر من:
ما باید تو زمینه اخبار و اطلاع رسانی فعالیت کنیم.
چون این شاید تنها زمینه ای باشه که میتونه باعث موفقیت سایت بشه و سایت ما رو از سایر سایتا متمایز کنه.
اگر بخش اخبار و اطلاع رسانیمون موفق باشه، به جذب بازدیدکننده، در ادامه اون افزایش تعداد کاربر ها و رونق تالار منجر میشه و میتونیم تو زمینه اموزش فعالیت موفقی داشته باشیم.
amir adib نوشته: از نظر من بحث و گفت و گو و پاسخ به سوال کاربران باید هدف قرار داده بشه
. اکثر افرادی که به اینجا هدفشون همینه + اینجور سوال جواب ها باعث میشه سطح علمی فرد پرسش کننده و هم دیگر کاربران افزایش پیده کنه + از شعار تالار هم مشخصه (جایی برای گفت و گوی مردمان آسمان). البته هومنطور که گفتی ما همه ی این ها رو باید با هم داشته باشیم ولی از نظر من اولویت با شماره ی 1 هست....

درسته، این هدف اصلی تالاره، ولی به نظر من باید راهی پیدا کنیم تا افراد بیشتری توجهشون به سایت و در ادامه تالار جذب بشه تا بتونیم گفت و گویی داشته باشیم.
از نظر من هدف اصلی باید اخبار به روز باشه و همچنین تحلیل اخبار تا هر خبری رو باور نکنیم
در کنارش پرسش و پاسخ هم هست که هر کسی سوالی داشت در هر جا میتونه بپرسه
علت اینکه که گفتم اخبار هدف اصلی اینه که پرسش و پاسخ همیشه هست و هر کسی به نحوی کمک میکنه ولی اخبار خیلی کم بهش رسیدگی میشه و نیاز داره تا اخبار دست اول هم داشته باشیم
باز هم بذارید یکم توضیح بدم.
ارزش یه فروم به نوشته های ارزشمند، به روز و کاملشه. برای اینکه مطالب به روز باشه باید کاربران فعال داشته باشیم. ما در حال حاضر فقط حدود 10 کاربر فعال داریم و نیاز داریم این عددو بیشتر کنیم. پس نیاز به جذب کاربر و حفظ اون داریم.

بطور کلی دو دسته بازدیدکننده داریم. 1- اشنا به ستاره شناسی (به هر اندازه ای) 2- دارای اطلاعات عادی
برنامه ما برای هر گروه با توجه به نیازشون باید متفاوت باشه.

کاربر عادی: این افراد معمولا بر حسب شانس، برای پیدا کردن پاسخ پرسش هاشون به سایت ما میان.
سوال های این دسته معمولا طی اتفاقات خاص بوجود میاد، برای مثال خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی، افتادن لوگوی بعضی شرکتای معروف روی بعضی اجرام اسمانی (!)، بارش شهابی، یا مثلا برای جمع اوری اطلاعات برای تحقیق مدرسه.
برنامه ما: راه ما برای جذب این گروه باید پاسخگویی به پرسش ها، ارائه مطالب دسته بندی شده و مفید و در اخر اطلاع رسانی درست به شکل ارائه و تحلیل اخبار باشه.

کاربر اشنا به نجوم: این دسته نیاز به مکانی برای دریافت اطلاعات و ارائه اطلاعات خودشون دارن.
برنامه ما: باید شرایط ارائه اطلاعات به روز مثل اخبار و رویداد های رصدی اینده رو مهیا کنیم و اطلاعات تخصصی تر مثل اصول و ترفند های عکاسی نجومی، توصیه های رصدی، اطلاعات تلسکوپ ها، اطلاعات کامل در مورد کیهان، کهکشان ها، ستاره ها، سیارات و ... رو بصورت دسته بندی شده، منظم و مفید در اختیارشون بذاریم.

اینا رو گفتم که بدونید برای چی باید هدف گذاری کنیم و در واقع این هدف و راهکار ها فقط برای جذاب تر شدن تالار هست، وگرنه هدف اصلی یه تالار گفت و گو که حتی تو اسمش هم میشه بحث و گفت و گو رو دید، عوض نمیشه.
منم نظرم اینه که بیشتر روی اخبار و اطلاع رسانی کار کنیم بعد آموزش. اینجا تالار گفت و گو هست و پرسش و پاسخ یه مسئله روتینه.
وقتی اطلاع رسانی کنیم خود به خود آموزشم فعال میشه
منم میگم اخبار و اطلاع رسانی رو در اولویت قرار بدیم. به نظر من خبر رسانی به روز در علم ستاره شناسی یکی از کمبودهای سایت های مربوط یه نجوم در ایرانه.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14