تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: ستاره های کربنی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام دوستان .
من چند وقته دارم توی اینترنت درباره ی ستاره های کربنی تحقیق میکنم ! توی اینترنت فقط در این حد اطلاعات پیدا کردم : ستاره های کربنی غول های سرخی اند که درصد کربنشان خیلی زیاد است و ستارگان نادری هستند .
فقط در این حد بود !!!!!!!
ولی من دنبال چیزای بیشتری هستم مثلا اینکه چه جیزی باعث شده کربنشون زیاد باشه و ...
اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه .
خیلی ممنون Wink
احتمالا ابر اولیشون کربنش زیاد بوده. اونم شاید بخاطر ابر نواختری باشه که اون کربن رو اونجا بوجود اورده.
دانشمندان از آنالیز طیف ستاره گان پی به موجودیت ستاره و ساختارش میبرن هر عنصرهنگام سوختن رنگ خاص خودش را تولید میکند .هیدروژن اولین و ساده ترین عناصر و پس از آن هلیوم و کربن و ازت .... خب ستاره گان در بدو امر دارای عناصر هیدروزن زیاد هستن که طی سالهای بسیار طولانی شروع به سوزاندن و تبدیل کردنش به هلیوم و انرژی میکنند . کربن در قلب ستاره در حال مرگ ساخته میشود . تولید کربن و اکسیژن در زمانی کمتر از یک پلک برهم زدن است .

یک ستاره سنگین و چگال زندگی خیلی جالب و پر از انرژی دارد در ابتدا واکنش جوش هسته ای از هیدروژن به هلیوم تغییر حالت میدهد و انرژ تولید میکند و این ستاره را درخشان میکند سپس خاکستر این واکنش یعنی هلیوم به هم جوش میخورد و به شکل کربن و اکسیژن در می آیند و باز هم انرژی بیشتری تولید میکند سپس کربن و اکسیزن میتوانند به عناصر سنگین تر تغییر حالت بدهند منیزیوم ،نئون ،سدیم و ...سیلیکان و سولفور و در نهایت آهن و وقتی شروع به ساختن آهن میکند ستاره عظیم محکوم به فنا خواهد شد .