تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: پرورش کاهو در مریخ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
گروهی از دانشجویان در انگلیس تلاش می*کنند با فراهم آوردن امکان پرورش کاهو در این سیاره، مقدمات اقامت طولانی مدت انسان در مریخ را فراهم کنند.

اخبار,اخبار علمی,پرورش کاهو در مریخ

دانشجویان جامعه پرتاب های فضایی دانشگاه ساوتهمپتون انگلیس به کسب موفقیت در این پروژه بسیار امیدوارند. آنها بر این باورند اگر شرایطی فراهم شود که گیاهانی نظیر کاهو در مریخ رشد مناسبی داشته باشند، آنگاه می توان به فراهم آوردن مقدمات سکونت طولانی مدت انسان در فضا امیدوار بود.

در سالهای اخیر که مقوله خروج از زمین و سفر به مریخ و سایر اجرام فضایی قابل سکونت مطرح شده است، کارشناسان به این نکته اشاره می کنند که انتقال مواد غذایی، آب، هوای قابل تنفس، قطعات یدکی دستگاهها و سایر تجهیزات مورد نیاز ادامه زندگی کاری دشوار و پرهزینه است.

آنها به استفاده از محیط مریخ برای پرورش گیاهان مورد نیاز و تولید مواد غذایی به عنوان راه حلی مناسب نگاه می کنند.

دانشجویان دانشگاه ساوتهمپتون انگلیس آزمایشاتی را با هدف رسیدن به این چشم انداز آغاز کرده اند. آنها که از حمایت پروژه "مارس وان" ( پروژه ای که قرار است نخستین گروه از انسانها را راهی سفر بی بازگشت به مریخ کند) برخوردارند، در اندیشه راه اندازی گلخانه ای کوچک در سیاره سرخ هستند تا با استفاده از اتسمفر آن و نور خورشید شرایط مناسب جهت رشد کاهو را فراهم آورند.

هدف اصلی این گروه ثابت کردن این موضوع است که رشد و پرورش گیاهان در مریخ با استفاده از منابع مریخ و نه استفاده از خاک ارسال شده از زمین و یا محیط های بسته و محدودی نظیر آنچه که در ایستگاه فضایی بین المللی در حال انجام است، فرآیندی امکان پذیر خواهد بود.
حالا چرا کاهو ؟؟؟ به خاطر شباهت های رشدی به انسان؟؟؟ ارزش غذایی چندانی هم که نداره
بنظر من فعلا بیان بگن که این اثاری که روی مریخ هستش مانند صلیب و تجهزیرات بهتره بعد سیب زمینی هم بکارند
واقعا اگه این موضوع به حقیقت بپیونده کلی به جامعه بشریت خدمت میکنن