تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: مختصری از خورشید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2
خورشید

قسمت اول :

خورشید ستاره ای است از ستارگان رشته ی اصلی که 5 میلیارد سال از عمرش می گذرد . این ستاره کروی شکل بوده و عمدتا از گازهای هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است . وسعت این ستاره 1.4 میلیون کیلومتر (870000 مایل ) است . جرم این ستاره 7 برابر جرم یک ستاره معمولی بوده و همچنین 750 برابر جرم تمام سیاراتی است که به دورش می چرخند . در هسته ی خورشید جرم توسط واکنش های هسته ای تبدیل به تشعشعات الکترومغناطیسی که نوعی انرژی هستند ، می شود . این انرژی به سمت بیرون تابانده شده و باعث درخشندگی خورشید می گردد . سایر اجسام آسمانی موجود در منظومه شمسی که توسط جاذبه ی خورشید در مدارهایشان قرار گرفته اند نیز گرمایشان را از این انرژی می گیرند .
جالب بود اطلا عاتمون بیشتر شد Smile
خورشید
قسمت 2 :
انرژی خورشیدی
مرکز خورشید مانند کوره ی هسته ای است با دمای 15 میلیون درجه ی سانتی گراد ( 27 میلیون درجه ی فارنهایت ) که چگالی اش 160 برابر آب می باشد . تحت چنین شرایطی هسته های اتم هیدروژن با هم ترکیب شده ، تبدیل به انرژی می شود . از 590 میلیون تن هیدروژنی که در هر ثانیه در مرکز خورشید ترکیب می شوند ، 3.9 میلیون تن به انرژی تبدیل می شود . این سوخت هیدروژنی ، تا 5 میلیارد سال دیگر دوام خواهد داشت .

مسیر نامنظم2 میلیون سال طول می کشد تا انرژی تولید شده در مرکز خورشید به سطح آن رسیده و به صورت نور و گرما تابش کند . سپس بعد از فقط 8 دقیقه ، این انرژی به زمین می رسد .
عالی بود ممنون
عالی بود ، بخاطر مقاله نمیگما بخاطر این طور نوشتن میگم قسمت قسمت چون من معمولا مقاله هایی رو که دوستان میذارن از دور که میبینم میترسم Smile ولی مقاله شما بخاطر حجم کمش هر دو قسمت رو مطالعه کرد البته مقاله شما هم بی نقص و بسیار مفید بود

پیروز باشید
AloneAstronomer نوشته: عالی بود ، بخاطر مقاله نمیگما بخاطر این طور نوشتن میگم قسمت قسمت چون من معمولا مقاله هایی رو که دوستان میذارن از دور که میبینم میترسم ولی مقاله شما بخاطر حجم کمش هر دو قسمت رو مطالعه کرد البته مقاله شما هم بی نقص و بسیار مفید بود
موافقم

عالی بود، مقالشم عالی بود
سلام.چطور میتونیم لکه های خورشیدی رو رصد کنیم؟نیاز به اپتیک قوی داریم. :mrgreen:
دوستان گرامی!
لطفاً به تاریخ پست های قبلی توجه کنید!



بله لکه های خورشیدی رو می تونید با رصد کنید.
نیاز به اپتیک قوی هم ندارید.
اما بسته به چند پارامتر روش های مختلفی وجود دارد!
1. ابزار
2. دقت
3. تمایلات شخصی و ....
Star نوشته: دوستان گرامی!
لطفاً به تاریخ پست های قبلی توجه کنید!



بله لکه های خورشیدی رو می تونید با رصد کنید.
نیاز به اپتیک قوی هم ندارید.
اما بسته به چند پارامتر روش های مختلفی وجود دارد!
1. ابزار
2. دقت
3. تمایلات شخصی و ....

چرا به تاریخ پست های قبلی توجه کنیم؟؟

ما به هیچ طریقی نمیتونیم به عمر خورشید اضافه کنیم؟؟؟
:roll: :roll: :roll: :x :?: :roll:
برای این به تاریخ پست های قبلی توجه کنید که بحث هایی که در گذشته راه اندازی شده و به جمع بندی کلی رسیده دوباره مطرح نشود!





با توجه به تجهیزات و امکانات امروزی ما نمی توانیم به خورشید کمک کنیم
شاید آیندگان ما در آینده ای نه چندان دور به این مهم دست پیدا کنند.
صفحات: 1 2