تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: دوربینهای دوچشمی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

مهمان

خدا

مطلب از محمد

حتما شما هم عاشق رصد آسمون هستید . اما راست و حسینی رصد با دوربین دو چشمی چیزی دیگه است . هنگام رصد با اون هست که تازه می فهمید شکوه و عظمت جهان چقدره .


یه پیشنهاد :
اگر تازه مشتری علم ستاره شناسی شدی ممکنه هر لحظه این فکر به سرت بزنه که یه وسیله ی رصدی بخری ؛ شاید خنده دار باشه اما خود من حدود 4 یا 5 ماه برای انجام چنین کاری تحقیق کردم و در پایان چیزی خریدم که نه حالا و نه هیچ وقت دیگه ای پشیمان نمیشم .


همه چیز در باره ی دوربین های دو چشمی :
برای یک منجم آماتور داشتن یک دوربین دو چشمی خوب واجب است . برای خرید یک دوربین باید فاکتورهای بسیار بسیار مهمی را در نظر گرفت ؛ از جمله :

1.جنس بدنه دوربین : ( لاستیکی ؛ چدنی و ... )
2. جنس عدسی های دوربین : ( پلاستیکی ؛ شیشه ای و... )
3.هر دو عدد نوشته شده روی دوربین شامل : 1- قطر عدسی شیی 2- میزان بزرگنمایی
4. جنس عدسی های دوربین : ( آلمانی ؛ روسی و...)
5.قیمت دوربین بسته به جنس آن


- جنس بدنه ی دوربین بسیار مهم است زیرا در دفع کردن ضربات احتمالی نقش مهمی دارد . در حال حاضر بهترین بدنه ها نوع چدنی آن است .

- در حال حاضر متاسفانه کشور چین درحال وارد کردن وسایلی با نام تلسکوپ با قیمتی بسیا ر ارزان اما با عدسی هایی پلاستیکی است که حتی دارای بزگنمایی 150 هم هستند حال آنکه توان تفکیک و وضوح تصویر در این تسکوپ ها صفر است .
البته همه ی عدسی های شیشه ای هم قابل اعتماد نیستند ؛ زیرا مساله ای بنام اندودن یا کتینگ که شامل پر کردن شکاف های غیر قابل مشاهده در آنهاست در ایجاد تصویری واضح بسیار حایز اهمیت است .

- مثلا 50*7 یا 60*20 و ... که برای رصد هرچه عدد دوم بزرگتر باشد نور ورودی بیشتر در نتیجه تصویر بهتری خواهیم داشت . عدد اول هم که نشانگر بزرگنمایی است .

- بهترین عدسی ها چه از نظر کتینگ وچه از نظر شیشه و چه از نظر تراش از آن آلمان و سپس از آن روسیه است .

- دوربینهای آلمانی قیمت بسیار گرانی دارند . اما شما می توانید اقسام ارزان تر مانند دوربین های تک چشمی و یا دوربین های صاایران و... را تهیه کنید . البته دوربین های تک چشمی روس بزرگنمایی و وضوح فوق العاده ای نسبت به قیمتشان دارند .
be nazare man durbin e do cheshme mitune negareshe maro az donya avaz kone avalen bari ke man rasad kardam ba 2 cheshmi e 40*70 bud ke mano shifteye asemun kard
by

مهمان

آرگین جان از نظرت خیلی ممنونم و من هم حرف تو را در مورد رصد با دوربین دوچشمی تایید می کنم :wink:
سلام
من چهار ساله با telescop ودوربین رصد میکنم
ولی هنوز رصد با دوربین دوچشمی را ترجیح میدهم[
shabahangfaraIdea
bache ha be nazare shoma ye telescope 5.5makhstofe goto dar behtare ya dabsoni 10 inch?

مهمان

بستگی به کاربرد داره مثلا برای یافتن دنباله دارها بهتره دابسونی 10 اینچ باشه اما برای رصد و عکاسی از آسمان و عکسهای زیبا 5 اینچی بهتره Smile
mamnun
by
سلام دوستان

اصلا صحبت از دوربین های صایران نکنید من یک دونه 50*30-10 زوم دار گرفتم اما خطای آستیکماتیسم داره و خیلی من را اذیت میکنه

مهمان

دوربین روسی (بایگیش 30 * 8 )با اینکه از نظر ظاهری ضعیف به نظر می رسد ولی کیفیت فوق العاده و میدان دید بسیار وسیعی دارد. قیمت آن نیز مناسب و در حدود 25 هزار تومان می باشد . من این را به همه توصیه می کنم.
بعضی از آن ها که علامت منشور با یک پیکان شکسته دارند بهترند.
با تشکر...

مهمان

برای خریدن دوربین مناسب اول کارایی ان مهم است مثلا برای دیدن هلالهای ماه از دوربینهای 20X80 و بزرگتر استفاده کنید و یا برای دیدن خوشه های باز از دوربینهای 20X50 Smile
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11