تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: اشکها و لبخندها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6
دیشب باز هم یک اشتباه !!
خب ظاهرا خانم لیلا اوتادی در نقش نگار دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک در گرایش اختر فیزیک هستند ، در حالی که دیشب به دوستانشان در دانشگاه گفتند :
بچه ها شما به حرف های استاد دقت کردین !! ایشان از موضوع جالبی صحبت کردند که وقتی ما به ستاره های دور چند هزار سال نوری نگا می کنیم آنها چند هزار سال قبل ....
که بحثش قطع شد ولی می خواست بگه نورشون چند هزار سال بعد به ما میرسه و ...

آیا این خانم با این همه پوستر توی اتاقش تازه این مطلب رو فهمیده !! البته چون سال نوری رو زمان فرض کرده بود در قسمتهای قبلی جای پیشرفت داره !

در کل به نظر من ایشون اگر تاریخ می خوند در گرایش نجوم باستان بیشتر واقعی به نظر می رسید نه اختر فیزیک !!!
بابا حالا چه گیری دادین به این سریال و دیگه به سانتیمتر-سانتمیتر نگاتیوهای اون انتقاد میکنید. یادمون باشه این سریال طنزه و اصلاً طنز باید همینطور باشه وگرنه که اسمش سریال طنز نمیشد.

بنظر من ساختن این تاپیک و نوشتن این حرفا وقت تلف کردنه. هزار تا چیز دیگه هست که یه عالمه جای انتقاد و بحث و سازندگی داره و شما اونا رو ول کردید و چسبیدین به این سریال!!!!. بنظر من که سریال خیلی خوبیه و از لحاظ طنز خیلی خوب شده ولااقل در وظیفه اصلیش که طنزه موفق بوده. مخصوصاً آقای مهدی هاشمی که من خیلی ایشون رو از همون بچگی دوست داشتم.

اگر هدف این برنامه آموزش و ترویج نجوم بود اونوقت این بحثا درست بود اما وقتی پای طنز در میونه اتفاقاً باید همینطور باشه. یعنی شوخی با مقوله مورد نظر.
به نظر من اونجا که این پسر خلافه از پشت "جوینده" تصاویر هابل رو میدید خودش یه شاهکار طنزه و من به سازندگان این سریال افتخار میکنم. یعنی کلاً آقای هاشمی با آدمای درست و حسابی همیشه برنامه تلویزونی می‌سازه.

چرا متوجه موقعیت طنز نیستید. علت جریجه دار شدن احساسات ما از این سریال اینه که اصلاً نجوم در کشور ما خیلی کمرنگه و تازه چند ساله یکم جا باز کرده و در نتیجه ما که خوده ترویج و آموزش نجوم رو هنوز در رسانه‌‌ ها آنچنان که باید و شاید ندیدم حالا یکدفعه نمی تونیم پذیرای طنزش باشیم.
امیدوارم اینجا دیگه پایان بحث این وقت تلف کردنها و بحث از این سریال باشه.
اینقدر در نجوم مفاهیم زییا و حیرت انگیز و جای بحث دار هست که واقعاً حیفه که وقتمون و احساسمون و .... رو اینطوری خراب کنیم.

ممنون از همه.
من نظرم اینکه بحث روهمینجاتموم کنیم. واز آقایه جعفری زاده هم درمورد شکایت نامه خواهش کنیم اون روتنظیم کنند وادامه ی بحث روموکول کنیم به بعداز ماراتن بررسی نتیجه ای که میگیریم. Smile :wink:
دوستان دارن کم لطفی می کنند !!
این که اشکالات کار گرفته میشه نشون میده ماها یه کم از نجوم سر در میاریم و شاید یه بنده خدایی چند وقت دیگه خواست یه فیلم در این مورد بسازه و با یه سرچ توی اینترنت متوجه بشه که راجع به هر موضوعی حرف زدن کشک نیست !! و مخاطب هم خسرو شمسی نیستن که حالیشون نشه !!
البته نیازی به شکایت نیست ، پیشنهاد من این که اگه بعد از پخش سریال یه برنامه نقد واسه اون در شبکه یک ساخته شد این مطالب هم ارایه بشه !!
چون در پایان فیلم کسی یادش نمی مونه دقیقا چه اشتباهاتی رخ داده !
البته شماهم راست میگین.من یکی به شخصه هدفم ازچیزهایی که توپستهام نوشتم این بود که حالا که ساله جهانی نجومه وهمه چیز درزمینه ی نجوم داره اصلاح میشه یا ازبنیان ساخته میشه عالیه اگه مسئولین رومتوجه این موضوع بکنیم که بهتره بااین همه طرحهایه رنگانگ امسال یه طرحم باعنوان اصلاح بدفهمیهایه نجومی دررسانه هایه عمومی برگزارکنند.چون به خودی خود این مسئله نه دریک فیلم بلکه درتمام برنامه هایه رسانه هامورداهمیته!وفکرکنم اهمیتش از100 نجوم و... خیلی بیشترباشه! :roll: :?
jeod نوشته: به نظرمن این فیلم میتونه یک کج فهمی بزرگ به بار بیاره به خصوص که پربیننده هم هست وتازه طالب نجومی اشتباه هم توش زیاد گفته میشه ودرسال نجوم نه تنها نجوم روبرای مردم مسخره میکنه بلکه کارروبرای ماهم سخت تر میکنه! Sad :x برای مثال شمافکرکنین که درروز نجوم درانجمنتون برای مردم یک برنامه ی عمومی بزرگ دارین.وشماهم ازپشت تلسکوپ دارین به مردم شگفتیهای آسمون رونشون میدین .اون موقع اگرچندنفربه شمابگن که ازپشت تلسکوپ چقدرهمه چی بی رنگ ولعاب ومسخره است وما توفیلم قشنگتراونو دیدیم,شمادرجوابش چی دارین بگین؟؟ Sad قانع کردن اینجورآدمها وازبین بردن این کج فهمی ها خیلی سخته تازه اگرم درستشو به این آدمهابفهمونین فیلم اینجور کارگردانا میره زیرسوال!؟تازه فقط شمانیستین که به این ادمهابرمیخورین !گفتم که فیلم درسراسرکشورمیلیونها بیننده داره!!!! Sad بایدیه فکره جدی به خصوص برای امسال کرد؟!
من دوباره روی این پست اکید می کنم.در ضمن انتقاد از برنامه خیلی مهمه و می تونه حتی الان در ساخش موثر باشه.اگه مایل باشید می تونم خیلی مثال هایی رو بزنم که با انتقاد درست شدن.این که برنامه ای تو طنز موفقه دلیل نمی شه ما هم به خودمون اجازه ندیم اشکالی از بگیریم.
ببينيد اينقدر نبايد سخت گرفت اگه موضوع برنامه نجوم و منجم بود آره بايد شكايت جدي كنيم ولي يه داستان طنز كه در هر 2_3 جلسه يه 2 دقيقه در باره نجوم حرف مي زنه ارزش اينو نداره كه خودمون رو كرچيك كنيم و تومار و .... بنيويسيم
آقای روشندل من خیلی با شما موافق نیستم.هرچند که برنامه طنزه ولی نباید با اطلاعات غلط همراه باشه و باعث گمراهی مردم بشه و اگه ما الان مراتب اعتراض خودمون رو اعلام نکنیم ممکنه با اشتباهات بزرگتر دیگری در زمینه های غیر طنز و در سطح تخصصی روبرو بشیم و حتی ممکنه برخی از افراد آماتور در زمینه نجوم رو هم به دام خودش بندازه. :?
جناب اسد الهي دوستان در همين تاپيك گفتن كه يه پارچه بياريم بيرجند(ماراتن) و 170 نفر امضا كنن و من هم خودم گفتم پارچش با من ولي حالا كه بيشتر فكر مي كنم مي فهمم بيشتر به ما مي خندن تا رسيدگي كنن ولي اعتراض از طريق ايميل و زنگ زدن به صدا و سيما بهتره اينطور نيست؟
دوستان من دیشب نفهمیدم نگار خانم ستاره شناس چی گفت !!
اگه کسی متوجه شده به ما هم بگه !
صفحات: 1 2 3 4 5 6