تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: سعادت شهر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2
در نزدیکی شهر شیراز و در استان فارس شهرکوچکی به نام سعادت شهر وجود دارد.مردم این شهر به طور عجیبی به ستاره شناسی علاقه دارند.نصف بیشتر این مردم علاقه ی زیادی به ستاره شناسی دارند و فرهنگ نجومی در شهر اونها به خوبی پایه ریزی شده به چند نمونه اشاره می کنم.
-از مراسم خیلی مهم عروسی در این شهر رصد اسمان از پشت تلسکوپ است یعنی همه ی مهمانان +عروس و داماد باید از پشت تلسکوپی که یا متعلق به میزبان است یا توسط او کرایه شده اسمان را رصد کنند و اگر این اتفاق نیفتد یکی از مهمترین بخش های عروسی اجرانشده
-در مناسبت های مختلف نجومی مردم شهر با ان مناسبت مثل اعیاد برخورد می کنند.مثلا در روز نجوم یا انقلاب تابستانی یا شب یوری یا...نانوایی ها مجانی نان می دهند.تاکسی ها از مسافران پول نمی گیرند.مردم به صورت کاملا رسمی جشن می گیرند و این برخورد در دنیا بی نظیر است نه فقط در ایران.
-در ماه مردم این شهر چند بار برای رصد اماده می شوند و موقع رصد برق کل شهر را قطع می کنند.هیچ یک از شهروندان اعتراضی از خود نشان نمی دهد و به این ترتیب الودگی نوری شهر را از بین می برند
و...
مردم این شهر با این که وضع مالی چندان خوبی ندارند همه پول های خود را جمع کرده اند و یک رصد خانه در شهر خودشان تاسیس کرده اند.
خیلی دوست داشتم تهران هم مثل سعادت شهر بود.دوست دارم یک بار به انجا بروم.خوش به حال مردم انجا!
سلام
خیلی جالبه!
لطفا منبع رو ذکر کنید!
سلام.یک نکته ی دیگه رو راجع به سعادت شهر یادم رفت بگم:
-در نماز جمعه بعد از خطبه های نماز جمعه یک نفر(یا خود امام جمعه)وقایع نجومی هفته رو برای مردم بازگو می کنه!
البته من این اطلاعات رو از اقای بابک تفرشی که به اونجا رفته و از نزدیک این رو دیدن گرفتم ولی راجع به این شهر در سایت های مختلف این مسایل رو نوشته.مثلا:



http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1806265
ای کاش تمامی شهرهای کشورمان مثل سعادت شهر بود!
سلام.
خیلی عالیه Smile امیدوارم این اتفاق در شهر های دیگه هم بیافته. البته مشخصه که خیلی تلاش شده تا این فرهنگ رو جا انداختند. Arrow
اما :roll: جالبه بدونین دورود مقابل سعادت شهره. اینجا کویره...کویر...
باید تک تک به خانواده ها زنگ بزنیم. باید ضمانت نامه کتبی بدیم :evil: باید به مدیران التماس کنیم به خاطر استفاده از امکانات.
باید به خاطر اینکه بتونیم فعالیت کنیم از مدیران معذرت خواهی کنیم و خواهش کنیم که به موقع به محل کارشون بیان و .....
اما امیدوارم که روزی دورود هم...
امیدواریم و تلاش میکنیم :wink:
اول اینکه سعادت شهربیش ازده سال سابقه داره!دوم اینکه کلی آدم دلسوزوباتجربه داره!!!!!!!وسوم اینکه اونقدربزرگ نیست که جاانداختن نجوم توش بعدازاین همه سال کارطاقت فرسایی باشه؟!!!!!درضمن اگرازسال 70به اینورتمام مجلات نجوم روبخونین می فهمین که اوناحتی یه شماره روهم بدون گزارش کاراشون نزاشتن؟!!!!!!چهارمم اینکه واقعاازهرایده ای هرچندساده حمایت می کنند؟!!! :wink: :wink: :wink:
بايد از دوستاني مثل آقاي اصغر كبيري تشكر كرد و بسياري ديگر در اون شهر كوچك كه باعث شدند جايزه‌ي منجم‌‌ آماتور بين‌المللي ايشون چند سال پيش ببره.
این هم عکسی که اقای ابولفتح از این شهر گرفتن
همه ی این پیشرفت ها حداقل به یه آدم زحمت کش توی سعادت شهر ختم میشه
اگه هر جایی در هر زمینه ای یه نفر این طوری کار میکرد الان ...
ازمنی که هم دیدم وهم شنیدم بشنوین که فقط اولاش به یه نفر معرکه ختم میشه اما بعدش..............!!؟ Sad اگرهمون یه نفرباشه نهایتا یه گروه تا5 سال دوام میاره :!: :!: :!: :!: Sad Sad :?
صفحات: 1 2