تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: آمريکا در جستجوي شريک براي ساخت بزرگترين تلسکوپ جهان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
فضانوردان چيني و آمريکايي براي بدست آوردن شناختي عميق تر از مراحل اوليهشکل گيري کائنات، براي ساخت بزرگترين تلسکوپ جهان با هم همکاري مي کنند.

به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاي فلکي ـ نجومي به نقل از سايت "reuters.com" ، قرار است ساخت "تلسکوپ سي متري"(TMT) با هدايتدانشگاه کاليفرنيا و موسسه فناوري کاليفرنيا ،‌ در سال 2019 به پايانبرسد.
"جيان لوو" رييس موسسه فناوري کاليفرنيا ساخت اين تلسکوپ را کاربزرگي بيان کرد که آينده اخترشناسي و اخترفيزيک را طي 60 تا 70 سال آيندهتعيين مي کند؛ از اين رو اين تلسکوپ مي تواند بطور خودکار جامعه بينالمللي بزرگي را دربربگيرد.
خبرگزاري شينهوا گزارش داد اين دانشگاه و موسسه در حال مذاکره باستاره شناسان و دانشمندان چيني در زمينه همکاري در بودجه و فناوري اينپروژه هستند؛ اگرچه تصميم قطعي در اين مورد اتخاذ نشده است.
کانادا و ژاپن نيز براي همکاري با اين پروژه که به يک ميليارد دلار بودجه نياز دارد، قرار دادي را منعقد کرده اند.
اين تلسکوپ با آينه اي به قطر 30 متر، واضح ترين تصاوير ممکن را ازکائنات فراهم مي کند و از کهکشانها و ستارگاني که در فاصله 13 ميليارد سالنوري از زمين در حال شکل گيري هستند تصاويري تهيه خواهد کرد. اين تلسکوپبر فراز منطقه موناکي در هاوايي مستقر خواهد شد Big Grin
پس پروژه یورو 50 و تلسکوپ جغد (با قطر دهانه 100 متر) چی شد؟
راستش من درباره اون چيزی نميدونم
abadanastro نوشته: حالا با وجود این بحران اقتصادی کسی مایل به خرج کردن این هزینه هست ؟!