تالار گفتگو ستاره‌شناسان
یه سوال کوچیک - نسخه قابل چاپ

+- تالار گفتگو ستاره‌شناسان (https://www.astrotalk.ir)
+-- انجمن: اخترفیزیک و کیهانشناسی (https://www.astrotalk.ir/forum-9.html)
+--- انجمن: کیهانشناسی (https://www.astrotalk.ir/forum-61.html)
+--- موضوع: یه سوال کوچیک (/thread-1562.html)

صفحات 1 2


یه سوال کوچیک - Regulus - 04-18-2015

یعنی کوتوله های سفید بخاطر گرمایی که از زمان ستاره بودن داخل هستشون باقی مونده، میتونن تابش داشته باشن و به مرور این گرما رو از دست میدن و در طول موج های بلند تر تابش میکنن تا جایی که قرمز دیده میشن و بعد از اون در طول موج فروسرخ و امواج رادیویی و ماکرویو تابش میکنن و چون این طول موج ها مرئی نیستن، کوتوله سفید، سیاه دیده میشه و ما دیگه نمیتونیم ببینیمش. به این حالتش میگن کوتوله سیاه.


یه سوال کوچیک - irantrn - 08-23-2016

خیلی خوب بود