![]() |
|
یه سوال کوچیک - نسخه قابل چاپ +- تالار گفتگو ستارهشناسان (https://www.astrotalk.ir) +-- انجمن: اخترفیزیک و کیهانشناسی (https://www.astrotalk.ir/forum-9.html) +--- انجمن: کیهانشناسی (https://www.astrotalk.ir/forum-61.html) +--- موضوع: یه سوال کوچیک (/thread-1562.html) صفحات
1
2
|
یه سوال کوچیک - Regulus - 04-18-2015 یعنی کوتوله های سفید بخاطر گرمایی که از زمان ستاره بودن داخل هستشون باقی مونده، میتونن تابش داشته باشن و به مرور این گرما رو از دست میدن و در طول موج های بلند تر تابش میکنن تا جایی که قرمز دیده میشن و بعد از اون در طول موج فروسرخ و امواج رادیویی و ماکرویو تابش میکنن و چون این طول موج ها مرئی نیستن، کوتوله سفید، سیاه دیده میشه و ما دیگه نمیتونیم ببینیمش. به این حالتش میگن کوتوله سیاه. یه سوال کوچیک - irantrn - 08-23-2016 خیلی خوب بود |