تالار گفتگو ستاره‌شناسان
پايه مناسب براي تلسكوپ 10 اينچ - نسخه قابل چاپ

+- تالار گفتگو ستاره‌شناسان (https://www.astrotalk.ir)
+-- انجمن: ابزارهای ستاره شناسی (https://www.astrotalk.ir/forum-5.html)
+--- انجمن: تلسکوپ (https://www.astrotalk.ir/forum-36.html)
+--- موضوع: پايه مناسب براي تلسكوپ 10 اينچ (/thread-1864.html)

صفحات 1 2


پايه مناسب براي تلسكوپ 10 اينچ - shabaviz - 04-19-2011

سلام. اگه ممكنه در مورد 8 اينچ ساده هم كمترين پايه از نظر قيمت رو بگين.ممنونم


پايه مناسب براي تلسكوپ 10 اينچ - only orion - 04-19-2011

harriet نوشته: سلام. اگه ممكنه در مورد 8 اينچ ساده هم كمترين پايه از نظر قيمت رو بگين.ممنونم
سلام
8 اینچ نیوتنی(دابسونی نه) رو روی eq5 معمولی گذاشتیم تونستیم حدود 5/2 دقیقه نوردهی بدون خطا داشته باشیم.در مورد دابسونی نمی دونم ولی قطعا heq5 میتونه یک انتخاب عالی باشه.