تالار گفتگو ستاره‌شناسان
قطب شمال ماه - نسخه قابل چاپ

+- تالار گفتگو ستاره‌شناسان (https://www.astrotalk.ir)
+-- انجمن: منظومه خورشیدی (https://www.astrotalk.ir/forum-4.html)
+--- انجمن: ماه (https://www.astrotalk.ir/forum-31.html)
+--- موضوع: قطب شمال ماه (/thread-1097.html)



قطب شمال ماه - Sun girl - 09-25-2009

تصویر موزاییکی فوق قطب شمال ماه را نشان می دهد.برخلاف قطب جنوب ، قطب شمال ماه نواحی کمتری را در تاریکی مطلق نشان می دهد(تنها حدود 500 کیلومتر مربع).این بدین معناست که هر محوطه ی سردی که در این ناحیه از کره ی ماه وجود دارد بسیار محدود است و یخ به مقدار کمی می تواند در این بخش ماه وجود داشته باشد. Big Grin