تالار گفتگو ستاره‌شناسان
تریتون - نسخه قابل چاپ

+- تالار گفتگو ستاره‌شناسان (https://www.astrotalk.ir)
+-- انجمن: منظومه خورشیدی (https://www.astrotalk.ir/forum-4.html)
+--- انجمن: سیاره های بیرونی (https://www.astrotalk.ir/forum-34.html)
+--- موضوع: تریتون (/thread-1108.html)



تریتون - Shirmardi - 09-29-2009

سلام
همیشه بعد از اسم تریتون ( قمر سیاره نپتون ) کلمه ی اسرار آمیز و مرموز آمده است.
به نظر شما دلیل این مرز و راز چیست؟


تریتون - Belder - 09-29-2009

فکر کنم دلیلش اینه که سرد ترین نقطه منظومه شمسیه و اینکه مدارش بر خلاف دیگر قمر ها برعکس سیاره مادر خودشه.