تالار گفتگو ستاره‌شناسان
جنس آیینه بازتابی ها - نسخه قابل چاپ

+- تالار گفتگو ستاره‌شناسان (https://www.astrotalk.ir)
+-- انجمن: گوناگون (https://www.astrotalk.ir/forum-7.html)
+--- انجمن: پرسش و پاسخ (https://www.astrotalk.ir/forum-48.html)
+--- موضوع: جنس آیینه بازتابی ها (/thread-1173.html)



جنس آیینه بازتابی ها - roobahak - 10-22-2009

دوستان مگر در تلسکوپ های بازتابی پوشش آلومینیومی روی سطح رویین-کاو- آیینه قرار نگرفته؟(پس نور از شیشه عبور نمیکنه که بعد به سطح آلومینیومی برخورد کنه و برگرده)
پس چرا جنس شیشه مهمه که مثلا پیرکس باشه یا نه؟


جنس آیینه بازتابی ها - mohammadpur - 10-23-2009

جنس آینه از آن جهت که در برابر تغییرات دما انبساط و انقباض کمتری داشته باشد اهمیت دارد. شیشه های از جنس پیرکس ضریب انبساط کمتری نسبت به شیشه های معمولی دارند و برای این منظور مناسبتر هستند.


جنس آیینه بازتابی ها - roobahak - 10-24-2009

این انبساط باعث چه جور خطایی میشه؟