تالار گفتگو ستاره‌شناسان
اصول کار بازتابی؟؟؟؟ - نسخه قابل چاپ

+- تالار گفتگو ستاره‌شناسان (https://www.astrotalk.ir)
+-- انجمن: ابزارهای ستاره شناسی (https://www.astrotalk.ir/forum-5.html)
+--- انجمن: تلسکوپ (https://www.astrotalk.ir/forum-36.html)
+--- موضوع: اصول کار بازتابی؟؟؟؟ (/thread-1174.html)



اصول کار بازتابی؟؟؟؟ - Virologist - 10-22-2009

سلام
اصول کار تلسکوپ بازتابی بر بزرگنماییه یا بالا بردن قدرت تفکیک؟


اصول کار بازتابی؟؟؟؟ - mohammadpur - 10-23-2009

اصول کار هر تلسکوپی مبتنی بر جمع آوری نور بیشتر نسبت به چشم انسان است و بزرگنمایی زیاد اغلب برای این است که نور خارج شده از تلسکوپ متمرکز شده و بتواند تماما از مردمک چشم بگذرد و به هدر نرود و توان تفکیک یک تلسکوپ فقط به قطر آینه یا عدسی آن بستگی دارد.