تالار گفتگو ستاره‌شناسان
اجرام - نسخه قابل چاپ

+- تالار گفتگو ستاره‌شناسان (https://www.astrotalk.ir)
+-- انجمن: منظومه خورشیدی (https://www.astrotalk.ir/forum-4.html)
+--- انجمن: ماه (https://www.astrotalk.ir/forum-31.html)
+--- موضوع: اجرام (/thread-168.html)



اجرام - mahsa18 - 10-23-2006

سلام
چرا ماه گرده؟
اصلاْ چرا اجرام آسمانی داره شکل اند؟مثل زمین خورشیدو...


اجرام - Monoceros - 02-04-2007

ماه و اجرامی که به اندازه کافی سنگین باشند که به تعادل هیدروستاتیکی برسند بر تمام نیروها غلبه کرده و به دایره (همون کره) تغییر شکل می دهند. چون از همه جهت یکسان گرانش وارد می شود و دایره پایداری بالا و حداقل نیرو را دارد.