تالار گفتگو ستاره‌شناسان
تمدید 1 ساله ی ماموریت مسنجر - نسخه قابل چاپ

+- تالار گفتگو ستاره‌شناسان (https://www.astrotalk.ir)
+-- انجمن: دانش هوافضا (https://www.astrotalk.ir/forum-13.html)
+--- انجمن: شاتل‌ها ( فضاپیماها) (https://www.astrotalk.ir/forum-84.html)
+--- موضوع: تمدید 1 ساله ی ماموریت مسنجر (/thread-2163.html)



تمدید 1 ساله ی ماموریت مسنجر - adrahmad - 11-26-2011

ناسا ماموریت فضاپیمای مسنجر را 1 سال دیگر تمدید کرد.
[ATTACH=CONFIG]1151[/ATTACH]
سازمان فضایی امریکا دلیل این کار خود را پاسخ به چند پرسش از جمله اینکه:
1- منبع الکترون پر انرژی در عطارد چیست؟
و 2- منابع مواد فرار در عطارد کدامند؟
ذکر کرد.
این سفینه فضایی در سال 2004 و با هدف: تهیه اطلاعات کامل از عناصر معدنی سیاره و نقشه برداری زمین شناسی، عکسبرداری سراسری از سطح سیاره، بررسی میدان مغناطیسی سیاره، بررسی گرانش سیاره و...
به سمت عطارد پرتاب شد.


منابع :
برنامه اسمان شب
سایت مسنجر
سایت ناسا