![]() |
|
معرفی - نسخه قابل چاپ +- تالار گفتگو ستارهشناسان (https://www.astrotalk.ir) +-- انجمن: منظومه خورشیدی (https://www.astrotalk.ir/forum-4.html) +--- انجمن: سیاره های بیرونی (https://www.astrotalk.ir/forum-34.html) +--- موضوع: معرفی (/thread-386.html) |
معرفی - momeni - 02-13-2008 سلام. من بعد از تقریبا یک یال دوباره تونستم توی سایت مطلب بزنم! مشکلم این بود که نمیتونستم وارد بشم. :roll: حالا میشه یه تعریف ابتدایی از سیارات درونی و بیرونی بگید؟ :wink: معرفی - مهمان - 02-14-2008 سیاره ها به دو دسته تقسیم می شوند سیاره های خاکی مانند زمین و سیاره های گازی مانند مشتری که به انها مشتری گون نیز می گویند. اما زمین را مرجع فرض کنید، در این صورت سیاره های داخلی می شوند تیر ( عطارد ) و ناهید ( زهره ) و سیاره های بیرونی می شوند بهرام ( مریخ )، زاوش ( مشتری )، کیوان ( زحل )، اورانوس و نپتون. ... البته در برخی از کتابهای درسی این موضوع به اشتباه نوشته شده است. |