تالار گفتگو ستاره‌شناسان
معرفی - نسخه قابل چاپ

+- تالار گفتگو ستاره‌شناسان (https://www.astrotalk.ir)
+-- انجمن: منظومه خورشیدی (https://www.astrotalk.ir/forum-4.html)
+--- انجمن: سیاره های بیرونی (https://www.astrotalk.ir/forum-34.html)
+--- موضوع: معرفی (/thread-386.html)



معرفی - momeni - 02-13-2008

سلام. من بعد از تقریبا یک یال دوباره تونستم توی سایت مطلب بزنم!
مشکلم این بود که نمیتونستم وارد بشم. :roll:
حالا میشه یه تعریف ابتدایی از سیارات درونی و بیرونی بگید؟ :wink:


معرفی - مهمان - 02-14-2008

سیاره ها به دو دسته تقسیم می شوند سیاره های خاکی مانند زمین و سیاره های گازی مانند مشتری که به انها مشتری گون نیز می گویند. اما زمین را مرجع فرض کنید، در این صورت سیاره های داخلی می شوند تیر ( عطارد ) و ناهید ( زهره ) و سیاره های بیرونی می شوند بهرام ( مریخ )، زاوش ( مشتری )، کیوان ( زحل )، اورانوس و نپتون. ... البته در برخی از کتابهای درسی این موضوع به اشتباه نوشته شده است.