تالار گفتگو ستاره‌شناسان
سوال - نسخه قابل چاپ

+- تالار گفتگو ستاره‌شناسان (https://www.astrotalk.ir)
+-- انجمن: گوناگون (https://www.astrotalk.ir/forum-7.html)
+--- انجمن: پرسش و پاسخ (https://www.astrotalk.ir/forum-48.html)
+--- موضوع: سوال (/thread-393.html)



سوال - afshan_fs - 03-10-2008

لطفا در مورد پتانسیل محرکه الکتریکی توضیح بدین.
ممنون :roll:


سوال - مهمان - 03-17-2008

ولت یا جریان الکتریکی به اختلاف پتانسیل یا همان نیروی محرکه الکترونیکی میگویند که به افتخار دانشمند بزرگ الکساندر ولتا ولت نامیده می شود و آن معادل کار انجام شده بر واحد بار است و آن را با V نشان می دهند.


سوال - afshan_fs - 03-18-2008

ممنون.
ولی این تعریف مربوط به پتانسیل الکتریکی هست. یعنی پتانسیل محرکه الکتریکی همون پتانسیل الکتریکی هست؟؟ :!:


سوال - Shirmardi - 09-13-2008

پتانسیل الکتریکی همون ولتاژ
یعنی پتانسیل رو با v نشون میدن که مخفف ولتاژ
پس در نتیجه ولتاژ واحد اندازه گیری پتانسیل الکتریکیه!