تالار گفتگو ستاره‌شناسان
سوالی در رابطه با رصد فرو سرخ - نسخه قابل چاپ

+- تالار گفتگو ستاره‌شناسان (https://www.astrotalk.ir)
+-- انجمن: اخترفیزیک و کیهانشناسی (https://www.astrotalk.ir/forum-9.html)
+--- انجمن: اخترفیزیک رصدی (https://www.astrotalk.ir/forum-59.html)
+--- موضوع: سوالی در رابطه با رصد فرو سرخ (/thread-998.html)



سوالی در رابطه با رصد فرو سرخ - Castor va Pollux - 09-07-2009

سلام.چرا برای رصد در محدوده ی فرو سرخ باید در دمای پایین قرار داشته باشیم؟


سوالی در رابطه با رصد فرو سرخ - fffarzin - 09-08-2009

چون امواج حرارتی تو این محدوده هستن و باعث نویز میشن Smile


سوالی در رابطه با رصد فرو سرخ - Castor va Pollux - 09-08-2009

بسیار متشکرم.به غیر از امواج حرارتی ،امواج مزاحم دیگری هم هستند که باید حذف بشند