لباس نامرئی
#1
هیچ کدام از قوانین علم فیزیک نامرئی شدن را ناممکن نمی دانند. پیشرفت های اخیر نیز تولید انواع خاصی از ابزارهای پوشاننده را امکان پذیر ساخته اند. طی چند سال گذشته، با هجمه ای از گزارش ها درباره شنل های نامرئی کننده روبرو بودیم که حتی در یکی از این گزارش ها که در سال 2006 منتشر شد، طرح ساده ای از یک نوع ابزار نامرئی معرفی کننده شده بود. اولین نمونه از آنها فقط بر روی اشیای میکروسکوپی و با استفاده از امواج مایکروویو به کار گرفته می شد. اکنون دانشمندان می‌گویند یک گام به تولید موادی که می‌توانند افراد و اشیا را نامرئی کنند، نزدیک‌تر شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس پژوهشگران برای اولین بار نشان داده‌اند که می‌توانند اشیای سه‌بعدی را با استفاده از مواد به طور مصنوعی مهندسی‌شده که جهت نور را در اطراف اشیا تغییر می‌دهد، نامرئی کنند.

این یافته‌ها که بوسیله دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی به سرپرستیی شیانگ ژانگ، به دست آمده است قرار است این هفته در نشریه‌های Nature و Science منتشر شود.

کار جدید دانشمندان را یک گام به پنهان‌کردن اشیا و افراد از نور مرئی نزدیک می‌کند که کاربردهای وسیعی از جمله در امور نظامی خواهد داشت.

در این شیوه پنهان‌کردن، از موادی به نام متامتریال (metamaterial) استفاده می شود که امواج نور، رادار و سایر امواج را از اطراف یک شیء عبور می دهند، همانطور که آب در اطراف یک سنگ صاف در یک نهر جریان می‌یابد.

متامتریال‌ها آمیزه‌ای از فلز و مواد صفحه مدار مانند سرامیک، تفلون یا کامپوزیت فیبر هستند. این مواد طوری طراحی شده‌اند که نور مرئی را به طریقی غیر از مواد عادی تغییر مسیر می‌دهند.

دانشمندان در تلاش هستند که از این مواد برای خم کردن نور در اطراف اشیا به طوری استفاده کنند، که این اشیا بازتاب یا سایه‌ای نداشته باشند.

این شیوه با تکنولوژی استیلت(stealth) متفاوت است که یک هواپیما را با کاهش دادن سطح مقطع در دسترس رادار و مشکل‌کردن ردیابی آن نامرئی می‌کند.
پاسخ
#2
چه قدر عالی.
و خداوند اسمان را آفرید..........
پاسخ
#3
اما عکس هایی که گذاشتید اون نمونه چند سال قبل نامرئی شدن رو نشون میده
که یه لباس که خیلی خوب نور رو منعکس میکنه مثل پرده ویدئو پرژکتور و بعد از پشت طرف فیلم میگیرن و تصویر رو روی لباس می اندازند
پاسخ
#4
abadanastro نوشته: اما عکس هایی که گذاشتید اون نمونه چند سال قبل نامرئی شدن رو نشون میده
که یه لباس که خیلی خوب نور رو منعکس میکنه مثل پرده ویدئو پرژکتور و بعد از پشت طرف فیلم میگیرن و تصویر رو روی لباس می اندازند

ببینم اینو از تو فیلم سربازان جو دیدی
تو این فیلم ایده ی تو رو اجرا کردن
زنه یه لباس مخصوص داشت که وقتی دکمه شو فشار میداد ، لباس از پشتش فیلم میگرفت و نشون میداد Big Grin
این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود هر که فکرت نکند ، نقش بُوَد بر دیوار
«بوستان سعدی»

حسین ابراهیمی
پاسخ
#5
نه . توی مجله دانشمند حدود 3 سال پیش دیدم
پاسخ
#6
نقل قول:هیچ کدام از قوانین علم فیزیک نامرئی شدن را ناممکن نمی دانند.

چرا این قانون که میگه نور به خط مستقیم حرکت میکنه :wink: :wink:
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
از نظر سیگنالهای فضائی زمین در حال نامرئی شدن است . mars 0 2,150 11-05-2011, 12:21 PM
آخرین ارسال: mars

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان