اختر بيني...خيانتي خرافي به وسعت خشكي هاي كره ي زمين!
#1
من برای شما یه نظریه میگم. بعد فارغ از صحیح یا غلط بودن نظریه شما بگید آیا تز نظر تئوری خیلی عجیب هست که مثلا ماه تولد شما در شخصیت شما نقش داشته باشه!؟ این هم یه جور طالع بینی هست دیگه

ما میدونیم که خصوصیات رفتاری و ظاهری شما تحت تاثیر 2 چیز هست: 1- ژن و توارث شما از پدر و مادرتون 2- محیط و اثراتش بر شما.
اما در دوران جنینی شما بدن شما بخصوص در 8 هفته اول که در بسیاری از مادر ها حتی از وجود جنین هم ممکنه بی خیر باشند, بدن شما نسبت به محیط فوق العاده حساس هست. یعنی 8 هفته اول زندگی شما انقدر حساس هست که ممکنه یا یه مریضی ساده مادر بچه بمیره!
حالا بیایم و دو تا متولد مهر ماه و فروردین رو مقایسه کنیم:
متولد مهر یعنی ماه های اول زندگی خودش رو 9 ماه قبل و در فصا زمستان آغاز کرده. یعنی زمانی که خورشید مایل می تابیده! اشعه کمتری به جنین داده. گرمای کمتری داده و مثلا بیماری های ویروسی هم شایع بوده
متولد فروردین در تابستان زندگی خودش رو شروع کرده. یعنی هوا گرمتر. بیماری ها باکتریایی بیشتر و ....

حالا به نظرتون عجیبه متولدین مهر با هم و متولدین فروردین با هم یه سری ویژگی های مشترکی داشته باشند؟
پاسخ
#2
آره عجیبه! اینها رو نمی شه گفت جنبه ی علمی!!! اینا فقط یه سری احتمالاته...! اگه شما اینو می گید، خوب من هم می گم متولد مهر ماه خوزستانی خیلی با متولد مهر شمالی و شمالی خیلی با آذری فرق داره! اما حتا اگه اینها دلایل محکمه پسندی باشه... وضعیت موجود توی همین مجله های زرد خیلی بدتر از این حرفاست...! این جور موارد ممکنه که تاثیراتی بر جسم افراد داشته باشه و یا گاها" توصیف کلی از یک شخص رو در بر داشته باشه ولی هیچ وقت نمی تونه روزگار آیندشو پیش گویی کنه و این اون چیزیه که وقتی می گی طالع بینی ذهنت به سمتش می ره ( پیش گویی)! و پشت همچین چیزی هیچ دلیل علمی وجود نداره! چرا باید به اندیشه های خرافی ای بها داد که درست دراومدنش برای یک نفر از بین هزار نفر اصلا بعید نیست؟
متاسفانه رواج این طور مسائل جز بی اعتبار کردن اندیشه های علمی، ایجاد دغدغه ی فکری بیشتر برای افراد نااگاه و پر کردن کیسه ی مشتی سودجو کاری از پیش نمی بره! و حداقل وظیفه ی ما در قبال همچین برخورد هایی بها ندادن به اون هاست.
علمی که ما با دست های باز به سمتش اومدیم تا حقایق دنیایی رو که توش زندگی می کنیم رو به ما هر روز بیش تر بفهمونه...؛ اولین پیامی که واسه ی همه ی ما داره اینه که هر آنچه که در آینده وجود داره در گرو حال ماست. چرا باید خرافات های پشت پرده بتونه اینده ی یک سری از افراد رو فرا بگیره در صورتی که تعداد دیگری از همنوعانشون می تونن به زندگی اونها با افزایش سطح اگاهیشون نسبت به این مسائل معنایی واقع گرایانه تر بدن!؟
شجاعت همیشه فریاد زدن نیست، گاهی صدای آرامی است در انتهای روز که فردا دوباره تلاش خواهم کرد.
پاسخ
#3
drdehghani نوشته: حالا بیایم و دو تا متولد مهر ماه و فروردین رو مقایسه کنیم:
متولد مهر یعنی ماه های اول زندگی خودش رو 9 ماه قبل و در فصا زمستان آغاز کرده. یعنی زمانی که خورشید مایل می‌تابیده! اشعه کمتری به جنین داده. گرمای کمتری داده و مثلا بیماری های ویروسی هم شایع بوده
متولد فروردین در تابستان زندگی خودش رو شروع کرده. یعنی هوا گرمتر. بیماری ها باکتریایی بیشتر و ....

سلام

من فکر میکنم، تابش خورشید فقط یکی از تاثیرات جانبی بر جنین انسانی در حین تشکیل اوست. هزاران اثر کنش از راه دور سماوی دیگر نیز وجود دارد که در هر لحظه تناوب چرخش زمین با لحظه قبل متفاوت است. حالا چه برسد به اینکه بخواهیم در یک ماه تغییرات را مقایسه کنیم.

مثلاً:

1- برآیند نیروهای جاذبه‌ای میلیاردها میلیارد... جرم آسمانی که در هر ماه سال بردار برآیند آن و مقدار آن در جهت خاصی قرار میگرد.

2- انتشار پالسهای الکترومغناطیسی با شدت، طیف طول موج طول و در جهات مختلف از ستاره‌های مختلف و سیاهچاله‌ها و ... در ماه‌های مختلف سال متفاوت است.

3- چگالی متفاوت ماده و انرژی تاریک، در ماهای مختلف سال تغییرات کمی خواهد داشت.

و .... خیلی دیگر از تاثیرات که برای ما ناشناخته‌ست.

لذا با این تفاصیل و توضیحات آقای دکتر دهقانی، ماه و حتی روز تولد باید تاثیرات عمیقی بر خصوصیات فیزیکی و روانی یک انسان داشته باشد. این کنش‌ها نه تنها در چند هفته اول بارداری، بلکه در تمام دوران بارداری و حتی شاید تا دو الی سه سالگی نوزاد انسانی تاثیرات قابل توجهی بر او دارند.

بنظر من طالع بینی هم مثل هر علمی دیگری که از دل تاریخ بر آمده، بخشی بر پایه مشاهدات واقعی و علمی و بخشی هم زایده تخیلات و خرافات مردمان آن زمان بوده است.

متشکر/.
[SIZE=1][SIZE=1]...And, it was man's job to understand how it worked[/SIZE][/SIZE]
پاسخ
#4
الان که دارم فکر می کنم ، می بینم تا چیزی رو به چشم نبینیم ، نمی تونیم در موردش قضاوت کنیم .
الان هم این قدر منابع مضر امواج دور و برمون زیاد شده که خورشید و سیاه چاله در کنارشون چیزی نیستن . بیچاره جنین

من به تنها چیزی که می تونم به صراحت بگم اینه که اختر بینی کنونی یه دروغ مضحک بیشتر نیست .
و شاید تنها توجیه نسبتا علمی اختر بینی گذشته رو بتونیم ارتباط اجرام با ماوراطبیعه بدونیم .
پاسخ
#5
m_vsky نوشته: آره عجیبه! اینها رو نمی شه گفت جنبه ی علمی!!! اینا فقط یه سری احتمالاته...! اگه شما اینو می گید، خوب من هم می گم متولد مهر ماه خوزستانی خیلی با متولد مهر شمالی و شمالی خیلی با آذری فرق داره! اما حتا اگه اینها دلایل محکمه پسندی باشه... وضعیت موجود توی همین مجله های زرد خیلی بدتر از این حرفاست...! این جور موارد ممکنه که تاثیراتی بر جسم افراد داشته باشه و یا گاها" توصیف کلی از یک شخص رو در بر داشته باشه ولی هیچ وقت نمی تونه روزگار آیندشو پیش گویی کنه و این اون چیزیه که وقتی می گی طالع بینی ذهنت به سمتش می ره ( پیش گویی)! و پشت همچین چیزی هیچ دلیل علمی وجود نداره! چرا باید به اندیشه های خرافی ای بها داد که درست دراومدنش برای یک نفر از بین هزار نفر اصلا بعید نیست؟
متاسفانه رواج این طور مسائل جز بی اعتبار کردن اندیشه های علمی، ایجاد دغدغه ی فکری بیشتر برای افراد نااگاه و پر کردن کیسه ی مشتی سودجو کاری از پیش نمی بره! و حداقل وظیفه ی ما در قبال همچین برخورد هایی بها ندادن به اون هاست.
علمی که ما با دست های باز به سمتش اومدیم تا حقایق دنیایی رو که توش زندگی می کنیم رو به ما هر روز بیش تر بفهمونه...؛ اولین پیامی که واسه ی همه ی ما داره اینه که هر آنچه که در آینده وجود داره در گرو حال ماست. چرا باید خرافات های پشت پرده بتونه اینده ی یک سری از افراد رو فرا بگیره در صورتی که تعداد دیگری از همنوعانشون می تونن به زندگی اونها با افزایش سطح اگاهیشون نسبت به این مسائل معنایی واقع گرایانه تر بدن!؟

خوب این رو بهش میگن فرضیه. hypothesis وقتی چیزی به صورت قرضیه قابل بیان باشه پس احتمال اثباتش هم هست. ممکن هم هست رد بشه.

ببینید یه چیزهایی از گذشتگان به ما رسیده. این شده مثل یه رودخانه گل آلودی که پر از این آشغال ها است:
1- جهل گذشتگانمون.
2- خرافات
3- تحریفات در گذر زمان
4- سودجویی های افراد

اما یه کمی و فقط کمی ذرات با ارزش داره در این رودخونه حرکت میکنه. که فقط و فقط تجربه هست! این چیزهای که صدها و هزاران سال بین مردم رواج داشته احتمالا اگه هیچ حقیقتی توش نبود این همه مدت باقی نمی موند.
درستش اینه که ما بشینیم با حوصله و صبر اون ارزشمند ها رو کشف کنیم.

اینجا یه تالار علمی هست. وگرنه اگه عمومی بود از اساس با این چیزها مخالفت میکردم چون در بین مردم عادی این چیزا فقط ضرر هست
پاسخ
#6
نظر شما متین!
اما مردم همیشه مشتاق بودن و هستن که راجع به آیندشون بدونن و شخصیت طرف مقابلشون رو بشناسن و ... . این از قدیم بوده و البته همیشه به دنبال راهی برای توجیه یه سری شباهت ها و یا ربط دادن موضوع هایی که به نظر اون زمان پر از این گونه رمز و رازها بوده بودن و البته یه سری چیزهایی هم برای خودشون نتیجه گیری کردن که به قول خودتون ممکنه توی این جستوجوها یه جایی یه چیزیشم به علم ربط داشته باشه! به نظر من ممکنه دلیل پایداری همچین تفکراتی این باشه که هرشخص باید خودش به این نتیجه یرسه که این ها یک سری راه برای ایجاد درامد برخی دیگه هستن! همین! و این که هر شخص توی زندگیش چه قدر به این موضوع اهمیت می ده که بره دنبالش و تحقیق کنه!؟ خوب بیش تر افراد ترجیح می دن بشنون و صبر کنن ببینن چه اتفاقی می افته! اگه یه جاهایی درست دراومد خوب خیلی از افراد قبولش می کنن و حتا بهش ایمان می یارن و از این بین تعداد اندکی دنبال چرایی و چگونگی همچین اتفاقی هستن!!! اینه که همچین اندیشه هایی همیشه طرفدارهای خودشون رو دارن.
از طرف دیگه وقتی که فردی چیزی راجع به آیندش متوجه می شه ، تمرکز فکری بیشتری روش می داره و اتفاقات رو همه بر این اساس رهبری می کنه و در زندگی با این تفکر پیش می ره! الان دیگه بحث ارتباط تفکرات با اتفاقاتی که می افته یه چیز داغ شده ! که البته دیگه پای علم اینجا به وسط می آد ( مثلا فیزیک کوانتوم اینو رو بررسی می کنه!). که این به درست دراومدن این پیش گویی ها دامن می زنه. اما آیا از اول درست بودن؟ بهتر نیست که به جای پیش بردن زندگی با نظر یه پیش گو خودمون ابن افسار رو در دست بگیریم و زندگیو به دلخواه خودمون و با ایده آل های خودمون پیش ببریم؟ بیش تر تاکیدم روی اشتباه بودن تفکر قبلیه تا درست بودن ایده ی حاضر!
اما کل مطلب چیزی جدای این حرفهاست! به قول باقی دوستان اگه قراره که چیزی بر جنین تاثیر بذاره حالا دیگه بیش تر از اینکه زاویه ی تابش خورشید مثلا باشه، بسیاری چیز های دیگه است. توی این دوره بیش تر از این موضوع فشارهای عصبی که روی یک مادر هست مؤثرتر به نظر می اد که برای مثال این اثبات شده است! اما با وجود این همه عامل مؤثر آیا می شه هنوز شخصیت یک فرد رو با شرایط فصل و یا ماهی که توش به دنیا اومده فهمید؟ خوب جواب این شاید یه جاهای اندکی بله باشه ولی مطمنا" با در نطر گرفتن باقی شرایط احتمال درستی به سرعت کم می شه!
شجاعت همیشه فریاد زدن نیست، گاهی صدای آرامی است در انتهای روز که فردا دوباره تلاش خواهم کرد.
پاسخ
#7
من هم کاملا با این که گفته می شه انسان به هر چیزی که فکر کنه دیر یا زود براش اتفاق می افته موافقم.همون طور که توی مستند راز هم دربارش بحث شده افراد خرافاتی که به حرفهای پیشگو ها توجه می کنن اتفاقاتی که براشون پیشبینی شده بود توی زندگی شون رخ می ده.
نامفهوم ترین جمله ی دنیا این است که انسان بداند دنیا قابل فهم است
آلبرت انیشتین
غیر ممکن هیچ گاه غیر ممکن باقی نمی ماند...
http://persiansky2010.blogfa.com
پاسخ
#8
تو هر حیطه ای شیادی و کلاهبرداری وجود داره و باید حقیقت رو از خرافات جدا کرد. چیزی که تو جامعه به عنوان طالع بینی وجود داره در حد سرگرمی و تفنن هست و بدرد مجلات و روزنامه ها میخوره.
اما دانش آسنرولوژی (یا همون طالع بینی در عوام) حقیقتیه که از زمین تا آسمون با اون داستانهایی که تو مجلات می*نویسن فرق داره، این دانش فقط با ماه تولد شما کار نداره بلکه سال، ماه، روز، ساعت و حتی دقیقه تولد، بعلاوه محل تولد شما براش مهمه تا طالع شما رو تفسیر کنه. برای همینه که از دید آسترولوژی هیچ دو نفری زندگی عین هم ندارند.
در ضمن این دانش مانند علوم ریاضی و فیزیک و غیره نیست تا با فرمول و معادله، آزمایشگاه و محاسبات بشه اثباتش کرد. وقتی با دید دو دو تا چهار تای علمی بهش نگاه بکنی معلومه که غیر حقیقی یا غیر علمی به نظر می**رسه چون داری با خط کش علم محکش می*زنی که اشتباهه. بعضی چیزا فراتر از حیطه علمه و نمیشه با قوانین علمی ثابتش کرد. کی میتونه جن و موجودات متافیزیکی رو با فرمول و قانون اثبات کنه و با هیچ معادله فیزیکی هم جور در نمی*آید پس نباید منکرشون شد.
وقتی حرف از تاثیر سیارات روی انسان زده میشه نباید 4 انرژی بنیادی فیزیک رو در نظر گرفت چون معلومه که یک سیاره مانند زحل با اون فاصله دورش از ما نمیتونه روی ما تاثیر بذاره بلکه این انرژی بسیار لطیفتر از این حرفا هست و با قوانین فیزیک قابل تبیین نیست.
[COLOR="#FF0000"][SIZE=4][SIZE=6][SIZE=4]چون بديدم كه بر بسيط زمين هيـچ دانـش ز بَـعـدِ دانـش ديــن

نيسـت از دانـش نجومـي بـه، كاندر او گنج حكمت است و فَرِه
[/SIZE][/SIZE]
[/COLOR][/SIZE]
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان