دوتا ماه ( شایعه قدیمی ) مریخ به اندازه ماه دیده میشود !
#1
ایا شما می دانید در چه روزی قرار است دو ماه در آسمان قرار گیرد؟ و همچنین چه جوری می شه سیارات رو رصد کرد؟
آسمان بدون آفریننده اش معنی ندارد
#2
درود
والله ماه كه قرار نيست دوتا بشه فقط يه شايعه هست كه مريخ قراره به اندازه ي ماه روز 5شهريور بزرگ بشه باز ميگم فقط يه شايعست\و سيارات رو هم در طول يك شب در مداري كه نامش دايرٍة البروج هستش قرار دارند و ميشه اون هارو رصد كرد Big Grin :wink:
تا مرهم زخم کهنه ما نمک است
هر سو که نگاه می*کنم قاصدک است
من ماندم و یک درد به نام*ِ پرواز
این درد میان مَردها مشترک است
#3
yperseusy نوشته: درود
والله ماه كه قرار نيست دوتا بشه فقط يه شايعه هست كه مريخ قراره به اندازه ي ماه روز 5شهريور بزرگ بشه باز ميگم فقط يه شايعست\و سيارات رو هم در طول يك شب در مداري كه نامش دايرٍة البروج هستش قرار دارند و ميشه اون هارو رصد كرد Big Grin :wink:

من شنیدم این اتفاق 5 شهریور بیفته خودمم دیشب خوابشو دیدم
آسمان بدون آفریننده اش معنی ندارد
#4
من به شما دوست عزيز اطمينان ميدم كه هيچ اتفاقي نمي افته زياد ذهنتون رو مشغول اين چيز ها نكنيد Big Grin :wink:
تا مرهم زخم کهنه ما نمک است
هر سو که نگاه می*کنم قاصدک است
من ماندم و یک درد به نام*ِ پرواز
این درد میان مَردها مشترک است
#5
سلام به شما دوست هم استانی عزیز و محترم . ورودتون رو تبریک میگم
همچین اتفاقی نخواهد افتاد خیالتون تخت
#6
دوست عزیز اولا ورودتونو تبریک میگم

من هم به شما دوست عزيز اطمينان ميدم كه هيچ اتفاقي نمي افته البته من فکر کنم این فکر این دوستمون و خیلی های دیکه از الطاف صدا و سیما باشه ؟؟!!

ولی برا اطمینان مقاله زیر را بخوانید

------------------------------------------------------------------------------

تقریبا۶۰ هزار سال طول کشید تا نوع بشر تجربه انسانهای ناندرتالز را در دیدن مریخی بسیار درخشان تکرار کند.

طی چند سال گذشته با نزدیک شدن به فصل تابستان و ماه شهریور، سر و صداهایی مبنی بر وجود دو ماه درخشان در آسمان شنیده می‌شود. خبری بی پایه و اساس که توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.

داستان به هفت سال پیش باز می‌گردد. ۲۷ آگوست ۲۰۰۳ نوید شبی زیبا را برای مردم سراسر کره زمین داشت. سیل عظیمی از رصدگران و مشتاقان خود را آماده‌ی عکاسی، رصد و ثبت پدیده‌ای نادر کرده بودند. پدیده‌ای که پیش از این حدود ۶۰ هزار سال قبل غارنشینان ساکن زمین نیز تجربه کرده بودند. تجربه بی‌نظیر درخشان شدن خدای جنگ!

خبر ازاین قرار بود، سیاره بهرام (سیاره سرخ فام مریخ) به اوج درخشش و نزدیکترین فاصله مداری ممکن خود به ما می‌رسد! تمام ماجرا همین بود و فقط مریخ قرار است نسبت به قبل قدری پرنورتر دیده شود. اتفاقی که اگر قرار بود تفاوتش را به اشخاص عادی در دو شب متوالی نشان دهیم، شاید آنقدرها هم متوجه امر نمی‌شدند.

از همان سالها بود که شایعه‌ای مبنی بر پدیدار شدن دو ماه در آسمان دهان به دهان گشت و متاسفانه تعداد کثیری از رسانه‌های داخلی و خارجی آن را برای میلیونها بیننده و خواننده پخش کردند. با اعلام این خبر در رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها نیز به میدان آمدند و کاملا ناآگاهانه تیتر خبری روز خود را به این موضوع اختصاص دادند "شب ۲۷ آگوست را از دست ندهید، مریخ به اندازه ماه بزرگ دیده می‌شود."

دو ماه در آسمان تنها یک بازی زیبا با کلمات است.


دیری نپایید که این خبر گریبانگیر کاربران دنیای اینترنت گشت و همه با ارسال نامه های الکترونیکی سعی در باخبر کردن یکدیگر نسبت به این رخداد باورنکردنی داشتند.

اکنون نیز با نزدیک شدن به هفتمین سالگرد این اتفاق، گویا هنوز خیلی‌ها نه تنها به اصلاح اطلاعات خود نپرداخته‌اند، بلکه همچنان بر اشتباه تاریخی هفت سال گذشته خود پافشاری می‌کنند و تصور دارند هرسال درشب ۲۷ آگوست (پنجم شهریور) این اتفاق خواهد افتاد و از آن مهمتر تلاش خستگی‌ناپذیر آنها برای انتقال این خبر نادرست به دیگران بسیار قابل توجه است.

آخرین باری که سیاره مریخ (بهرام) به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین رسید، در ۲۷ آگوست ۲۰۰۳ (۶ شهریور ۱۳۸۲) بود که به شکل چشم‌نوازی در آسمان شب خودنمایی کرد. این سیاره سرخ‌فام چندی بعد در کنار ماه بدر (ماه کامل) قرار گرفت و در آن حالت قطر ظاهری‌ آن در حدود ۱۴۰ برابر کوچکتر از قرص کامل ماه بود.

اگر شما نیز مایلید این کابوس نجومی را تبدیل به یک رویای حقیقی زیبا کنید، پیشنهاد می‌کنیم درصورتی که برای رصد آسمان از تلسکوپ استفاده می‌کنید و ابزارتان این قدرت را دارد، این شب‌ها حتما سیاره بهرام را با بزرگنمایی در حدود 150 برابر تجربه کنید، چرا که تنها در این حالت قادر خواهید بود خدای جنگ آسمان را با ماه بدر مقایسه کنید.

این تصویر آخرین شش باری را که مریخ در وضعیت مقابله با زمین بوده است را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود در مقابله‌های بعدی فاصله زمین و مریخ همچنان افزایش پیدا کند.تصاویر مریخ در هر مقابله توسط تلسکوپ فضایی هابل برداشته شده است.
این تصویر آخرین شش باری را که مریخ در وضعیت مقابله با زمین بوده است را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود در مقابله‌های بعدی فاصله زمین و مریخ همچنان افزایش پیدا کند.تصاویر مریخ در هر مقابله توسط تلسکوپ فضایی هابل برداشته شده است.


مقابله دو سیاره زمانی روی می‌دهد که هر دو سیاره در یک طرف خورشید به گونه‌ای قرار داشته باشند که مراکز جرم دو سیاره و خورشید روی یک خط قرار گیرد. در چنین حالتی سیاره خارجی (سیاره دورتر نسبت به خورشید) از دید ناظر ایستاده بر سیاره داخلی (سیاره نزدیک‌تر نسبت به خورشید)، شب هنگام طلوع کرده و به شکل قرص کاملی دیده می‌شود. اما سیاره داخلی از دید ناظر ایستاده بر سیاره خارجی فقط هنگام روز قابل مشاهده است و نیم‌کره تاریک آن دیده می‌شود. طبیعی است که در زمان مقابله فاصله بین دو سیاره در کمترین مقدار خود قرار دارد.

مریخ در مداری بيضی شکل به دور خورشید حرکت می‌کند. فاصله این سیاره از خورشيد به هنگام حضيض (نزديکترين فاصله به خورشيد) حدود ۲۰۶ ميليون کيلومتر و در اوج (بیشترین فاصله از خورشید) حدود ۲۴۹ ميليون کيلومتر است.


حدود ۶۸۹ روز زمینی طول می‌کشد تا مریخ یک بار به دور خورشید بچرخد که تقريبا" دو برابر مدت گردش انتقالی زمين (یک سال) است. زمین هم خود بر مداری بیضی شکل به دور خورشید می چرخد که در حضیض ۱۴۷ میلیون کیلومتر و در اوج ۱۵۲ میلیون کیلومتر از خورشید فاصله دارد.


توجه به مدت زمان سال مریخی (۶۸۹ روز) و سال زمینی (۳۶۵ روز) نشان می‌دهد که فاصله زمانی هر دو تقابل حدود دو سال و دو ماه است. این مطلب را می‌توان از تصویر بالا نیز استنتاج نمود. اما با عنایت به بیضی بودن مدار هر دو سیاره می‌توان انتظار داشت که فاصله بین زمین و مریخ در هر مقابله متفاوت باشد. کمترین فاصله، زمانی رخ می‌دهد که زمین در اوج و مریخ در حضیض مدار خود باشد. در این حالت زمین و مریخ تا ۵۶ میلیون کیلومتر به هم نزدیک خواهند شد. دورترین فاصله بین دو سیاره در مقابله می‌تواند تا ۱۰۰ میلیون کیلومتر افزایش یابد.

کمترین فاصله بین زمین و مریخ در مقابله‌هایی رخ می‌دهد که در دوره‌های ۱۵ تا ۱۷ ساله تکرار می‌شوند. اما آنچه حائز اهمیت است توجه به این نکته می‌باشد که فاصله دو سیاره در مقابله‌های نزدیک الزاما یکی نیست و به همین دلیل است که نزدیک‌ترین مقابله‌ها (مانند آنچه در ۲۷ آگوست سال ۲۰۰۳ رخ داد) در فواصل زمانی بسیار طولانی رخ می‌دهند.

جهت‌گيری مدار مريخ در فضا به هنگام مقابله نزديک به گونه‌ای است که مريخ در جهت صورت فلکی دلو و يا در نزديکی صورت فلکی جدی قرار می‌گيرد. از طرفی کره زمين نيز در امرداد هر سال از اين مکان می‌گذرد. بنابراين مقابله نزديک دو سياره هميشه در امرداد يا شهريور هر ۱۵ تا ۱۷ سال رخ می‌دهد. در اين هنگام مریخ در جنوب استوای سماوی قرار دارد و بنابراين اين نوع مقابله‌ها از عرض‌های جغرافیایی جنوبی زمين بهتر مشاهده می‌شوند. عکس اين مطلب در مقابله‌های دور صادق است چرا که اين نوع مقابله‌ها در صورت فلکی اسد و در ماه بهمن و اسفند رخ می‌دهند، در نتيجه از نيمکره شمالی زمين بهتر ديده می‌شوند.

جالب است بدانید آنچه در اوایل شهریور ماه (اواخر ماه آگوست) سال جاری (سال ۱۳۸۹ خورشیدی) رخ خواهد داد، جلوه‌نمایی پرشکوه سیاره مشتری (برجیس) در کنار ماه است. به امید آنکه این خیال‌پردازی نجومی به سراغ برجیس نرود و شایعه‌ای بزرگتر مبنی بر مشاهده سه ماه در آسمان نشنویم!!!
با نگاه کردن به آسمان فقط به گوشه ای از قدرت پروردگار پی خواهیم برد .
#7
من هم به شما اطمينان ميدم كه همچين اتفاقي نميفته!

هيچوقت ماه و مريخ آبشون تو يه جوب نميره!!! :lol:
به آسمان مینگرم.
دنباله داری را میبینم!
به سمت خورشید در حرکت است..
به اطرافم مینگرم،نوری به سمت من در حرکت است!
آه چه سعادتی...
#8
بله مريخ هيچوقت به اندازهي ماه توي اسمون ديده ديده نميشه ولي با اين روالي كه ماه داره طي مي كنه وكوچكتر مي شه شايد روزي برسه كه ماه اندازه ي مريخ در آسمون نمايان بشه!!!! :lol: :lol: :lol:
خارج از شوخي مدار گرد هاي تيز بين ناسا كوچك شدن ماه را تاييد كردند .گسل هايي روي سطح ماه رويت شدند كه محققان آنها را علت اصلي انقباض تنها قمر زمين مي دانند.
البته يك ميليارد سال طول كشيده تا ما 100 متر كوجكتر شود.
پس جاي نگراني نيست!
نامفهوم ترین جمله ی دنیا این است که انسان بداند دنیا قابل فهم است
آلبرت انیشتین
غیر ممکن هیچ گاه غیر ممکن باقی نمی ماند...
http://persiansky2010.blogfa.com
#9
سلام دوست عزیز خوش آمدید!
این که قراره مریخ آنقدر به زمین نزدیک بشه تا اندازه ماه بشه واین اتفاق هر 170 سال یکبار اتفاق می افتد روی ایمیل من هم اومد ولی مطمعا باشید هیچ اتفاقی نمیفته و فقط یک شایعه است علت پخش این شایعه هم میتونه بیکاری عده ای از مردم باشه!!!!
نکته درک نشدنی جهان این است که جهان درک نشدنی است....! آلبرت انشتین
#10
بله نجوم علمي هست كه هميشه در مورد پديدهايش اغراق آميز صحبت مي شه.البته مردم به اتفاقات نادر اهميت بيشتري مي دهند.به همين دليل عده اي اين موضوع رو به نحوي بيان مي كنن كه براي عموم جامعه جذاب به نظر برسه!
نامفهوم ترین جمله ی دنیا این است که انسان بداند دنیا قابل فهم است
آلبرت انیشتین
غیر ممکن هیچ گاه غیر ممکن باقی نمی ماند...
http://persiansky2010.blogfa.com


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان