نجوم در ایران؟ لطفا نظر بدید.
#1
سلام این یه نظر سنجیه.
شما که نجومی هستی و توو نجوم سر رشته داری بگو از نظر تو نجوم و امکانات نجومی و فعالیتهای نجومی و... توو ایران در چه سطحیه؟
دلیل هم بگین:اجتماعی فرهنگی اقتصادی سیاسی ........
پاسخ
#2
لطفا سیاسیش نکنید !

به نظر من ارگان های دولتی مثل آموزش و پرورش باید حمایت بیشتری از پیشکسوت های نجوم بکنند تا اونها هم به راحتی این علم رو به عموم آموزش بدن .
پاسخ
#3
سلام.هر كس كه كمي با نجوم آشنايي پيدا مي كنه جواب سوال شما رو ميدونه! آينده كشور دست امثال من و شماست و نمي دونم با اين تاپيك مي خواين به كجا برسين شايد فقط از كمبود امكانات عصباني هستين كه باز هم اين كار لازم نيست.مثلا تو شهر ما هيچ نشاني از نجوم پيدا نمي كني!البته در مورد تءاتر و شعر خوب فعاليت ميكنن.تازه شهرداري محترم از چند ماه پيش يه نور افكن قوي خريده زده روي سقفش كه به قول معلم فيزيكمون مردم مركز شهر رو گم نكن!!! افكار و آدمها هنوز قديمي هستن و اين جوانها هستن كه بايد با عوض شدن نسل سر كار بيان .بهتره شما با ياري خدا براي اين هدف كه كشورت رو آباد كني قدم برداري.واقعا اگه كسي به شما ميگفت واقعا همه چيز بده مي زاشتي از ايران عزيزه اسلامي مي رفتي ؟ حتما جوابت منفيه و گرنه .....
این همه عکس می و نقش نگارین که نمود / یک فروغ رخ ساقی است که در جام افتاد
حافظ
پاسخ
#4
خدا رو شکر ما تو ایران همه زمینه ها رو برای ترویج و گسترش نجوم داریم .سرعت بالای اینترنت رو داریم, برنامه های تلویزیونی و نشریات بیشمار نجومی رو و همین طور قیمت ابزار های نجومی به لطف گمرک مناسبه و در دسترس منجماست. تنوع کمپانیای سازنده ابزار نجومی که تو ایران نمایندگی فعال دارن به قدری زیاده که خریدار ها بین این همه اسم بزرگ می مونن.
و در اخر حمایت های بی حد مسئولین که ما رو شرمنده خودشون کردن.
به نظر من ما هیچ مشکلی در زمینه ترویج نجوم نداریم.
پاسخ
#5
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: چقدر چرت و پرت گفتم خودمم خندم گرفت.
دوست عزیز مطمئنا در ایران نه فقط نجوم بلکه هر چیز دیگه ای به هر دلیلی در حد مطلوبش نیست.یکی از دلایلش اینه که مردم به مسائل بی اهمیت و پیش پا افتاده بیش از حد اهمیت میدن.و این مسائل همه هم و غمو علاقشون میشه. و به کل علمو فراموش می کنن و بی ارزش میدونن.شاید تنها علمی که تو ایران طرفدار پیدا کرد علم کامپیوتره (البته به صورت علم) و اون هم از علاقه به Game و وب گردیو ... شروع میشه.ایرانیا کلا به علم بی میلن.مایل کردن مردم به علمی مثل نجوم کار زمانبر و چند جانبه یه و با برگزاری دو تا برنامه رصد برای مردم حل نمیشه. این برنامه ها مفیدن ولی فقط تعداد کمی رو به نجوم علاقه مند میکنن و بقیه نهایتا در این حد که اگه جایی تلسکوپ دیدن برن و یه نگاهی از توش بندازن بهش اکتفا میکنن.
شاید با راه افتادن رصدخانه ملی و شنیدن دست اورد های دانشمند های ایرانی از تلویزیون توجه مردم و از اون مهمتر مسئولین به نجوم و در کل علم بیشتر بشه و از علم دانشمندای ایرانی فقط برای پز دادن به کشور های غربی استفاده نشه. همین طور امیدوارم مسئولین علمو فقط تا اونجایی که صرفه اقتصادی داره حمایت نکنن و کلا دیدگاهشون نسبت به علم عوض بشه.
پاسخ
#6
سلام
اصلا طرح این سوال به نظر من اشتباهه.اصلا ما در ایران چیزی به نام نجوم(به معنای کلاسیک و علمی) نداریم.
نجوم حرفه ای و تولید داده که تقریبا هیچ.تجوم آماتوری علم گرا هم که هیچ.فقط بلدیم 150 جرم رو تو یک شب بگیریم و صبح که برنده شدیم بریم خونمون تا سال دیگه!
اندکی تو ترویج و اون هم در بعضی شهر ها خوب هستیم.ولی تو اکثر شهر ها (مثل شهری که توش زندگی می کنم) خبری از علم نیست چه برسه به نجوم!
اما یک زمینه هست که واقعا توش موفق بودیم.اون هم عکاسی نجومیه.آقای تفرشی رو داریم که جایزه ی لنارت نیلسون رو گرفت.آقای ابوالفتح رو داریم که عکسش جزو عکس های برتر سال شد و بسیاری از افرادیکه که دارن در این زمینه کار می کنند و عکس هاشون رو در سایت های معتبر بین المللی می تونید ببینید.
گل نیلوفر در مرداب می روید تا همه بدانند در سختی ها باید زیبایی آفرید!
http://astrophoto.aminus3.com
پاسخ
#7
کلا دور هم جمع شدیم ، واسه خوش گذرونی فعالیت میکنیم
پاسخ
#8
abadanastro نوشته: به نظر من ارگان های دولتی مثل آموزش و پرورش باید حمایت بیشتری از پیشکسوت های نجوم بکنند تا اونها هم به راحتی این علم رو به عموم آموزش بدن .
:lol: :lol: :lol: شوخي ميكني؟؟؟؟؟؟
آموزش و پرورش :lol: :lol: اونجا كه
Cry Cry وقتي وارد ميشي مثل اينكه حضرت عزراييل وارد شده Cry
دوشنبه , 18 مهر 1384.گاهی یه تاریخ آدمو پر انرژی تر میکنه.منو استروتاکSmile
پاسخ
#9
عکاسی نجومی به این علت تو ایران پیشرفت کرده که به امکانات زیادی نیاز نداره و ابزار مورد نیاز در دسترسه. فقط با یه دوربین مناسب یه پایه داری موتور ردیاب و در اخر هم چیزی که تو ایران زیاده مناظر طبیعی و تاریخی برای پس زمینه عکس. از این اسون تر. البته من نمیگم عکاسی نجومی کار راحتیه اتفاقا سختی های زیادی داره و همینطور نیاز به ذوق هنری داره. اما با چند تا عکس مردم یه کشور به علم علاقه مند نمیشن و اینکار نیاز به همت ما منجما داره و مهمتر از اون چیزی که من روش تاکید زیادی دارم حمایت مسئولینه که تا کاری نکنن تلاش های ما هم بی ثمره.
پاسخ
#10
اما من که میگم تا ما آینده سازای این مملکت داریم خودمونو با آبنبات چوبی(البته دور از جون شما) سرگرم میکنیم به جایی نمیرسیم مخصوصا که نجوم یه علمیه که اگه ترویج نشه واقعا پایه اش سست میمونه! من تو دوستای خودم مشتاقای نجومو ستاره شناسیو زیاد میبینم ولی کو موقعیت؟ برای خرید وسایلش باید سختی بکشی برای عضویت تو گروه ها امنیت نیست برای استفاده مفیدو رایگان ام که ماشاله آموزش پرورش گل کاشته اونم از صداسیما که به یه برنامه ام رحم نکرد! خلاصه هم دل ما پره هم سوال شما جالب!
نشاید چنین هرگز آیین من / سزا نیست این کار در دین من
که ایرانیان را به کشتن دهم/ خود اندر جهان تاج بر سر نهم
( شاهنامه )
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
هوش فرا زمینی در ایران!! caspian nojum 23 13,481 06-09-2011, 06:58 PM
آخرین ارسال: abadanastro

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان