مردمان آسمان!!
#1
سلام
چند ماهی می شود که از حال و روز تالار تاسف می خورم.دیگر نتوانستم طاقت بیارم و تصمیم گرفتم تا این سوژه را ایجاد کنم.
مدتی است که فضای تالار به شکل عجیبیی از فضای قبلی خود فاصله گرفته است.شوخی هایی بی مورد و پست های الکی بسیار زیاد شده.به نظر من نسبت پست های مفید به کل پست ها به یک دوم هم نمی رسد!دیگر تا چه حد شوخی و مسخره بازی.اگر به همین روال ادامه پیدا کند قطعا این تالار باید تغییر کاربری دهد!
کاربران تازه عضو شده ای که تعداد پست هایتان روز به روز بیشتر می شود.نگاهی به پست های قدیمی تالار بیندازید.کاربرانی بودند که مسائل نسبیت را به زیان ریاضی بیان می کردند.عکاسانی که تکنیک های عکاسی را آموزش می دادند.دانشجویانی که صدها کتاب را به اعضای تالار معرفی کردند.اما امروز چه؟مهم ترین بحث تالار انتخاب تلسکوپ است و این بحث هم با شوخی های الکی دیگر بار علمی خود را از دست داده.
این ها شاید فقط نظر من باشد.ولی بعید می دانم.چون می بینم که خیلی از قدیمی های تالار دیگر فعالیتی ندارند.به هر حال سعی کنید به خود بیایید.
گل نیلوفر در مرداب می روید تا همه بدانند در سختی ها باید زیبایی آفرید!
http://astrophoto.aminus3.com
پاسخ
#2
آره درست میگی.
من یکی دو ساله که اینجا عضوم ، اوایل دورانی که عضو بودم فعالیت های نجومی خیلی زیاد بود و قانون های ریاضی و نجوم زیادی اینجا وجود داشت اما الان که میبینم این تغییرات رو احساس میکنم.
قبلا این تالار هیجان بیشتری داشت و آدم احساس بیشتری نسبت به نجوم داشت... Cry
این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود هر که فکرت نکند ، نقش بُوَد بر دیوار
«بوستان سعدی»

حسین ابراهیمی
پاسخ
#3
دوسنان با توجه به اینکه فروم آوااستارم هک شد دیگه باید به اینجا یه سروسامونی بدیم تا اینجا بشه مرکز گفت و گوی نجومی ها
aflak-gr.ir سایت نجوم افلاک :-D
پاسخ
#4
دست هکر درد نکنه،فقط اگه تالار ما رو هک نکنه ممنون میشیم.
این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود هر که فکرت نکند ، نقش بُوَد بر دیوار
«بوستان سعدی»

حسین ابراهیمی
پاسخ
#5
کاملا با حرف only orion موافقم. شوخی کردن عیبی نداره ولی تا وقتی که باعث نشه از موضوع اصلی خارج شیم. دیروز که اومدم تو تالار هر تاپیکی رو که باز می کردم باید یکی دو صفحه عقب می رفتم تا بفهمم قضیه چیه. از بس پستای دو سه کلمه ای و اکثرا بی ربط به تاپیک نوشته شده بود.
باید یه کاری کرد. من که به جز پاک کردن پستای بی ربط به تاپیک چیزی به نظرم نمیرسه.
پاسخ
#6
...با خوندن این حرف ها دچار عذاب وجدان شدم ...حالا که فکر می کنم می بینم که من هم در رده ی متهمین قرار دارم Sad ...اگر به نظر شما هم این طوره ، همین جا از همه ی دوستان از طرف خودم معذرت خواهی می کنم... :roll: !
یاد پارسال افتادم که تازه با این تالار آشنا شده بودم، اون موقع هر بار که می یومدم اینجا امکان نداشت که چندتا نکته ی جدید یاد نگیرم ... اما حالا به قول شما یه مقداری از این ماجرا فاصله گرفتیم ، اما در مورد تاپیک هایی که مربوط به انتخاب تلسکوپه یه نکته ای رو می خوام بگم ، مثلا برای منی که اولین باره که می خوام وسیله ی رصدی انتخاب کنم و گزینه ی های زیادی روبه رومه درحالی که افراد کمی دوروبرم هستند که "بتونند" راهنماییم کنن ، این تالار و فرصتی که به من نوعی می ده برای استفاده از تجربیات دیگران، یه نعمت بزرگه ،پس به نظر من جوانمردانه نیست که این فرصت از من و امثال من گرفته بشه! :roll:
...ولی درمورد مسئله ای که دوستان مطرح کردند اول این رو بگم که واقعا از این به بعد سعی می کنم که این موضوع از طرف من تکرارنشه ... اما از طرفی هم به نظرمن این درست نیست که قدیمی تر ها و حرفه ای های تالار با دیدن این اوضاع بذارن و برن و دیگه به این جا سر نزنن...شاید منی که تازه واردم حرف های "علمی" زیادی برای گفتن نداشته باشم ، پس شاید بشه گفت که این یه جورایی به گردن قدیمی ترهای تالاره که با مطرح کردن مسائلی که واقعا ارزش علمی دارن ، هم به فعالیت های تالار سمت و سو بدن و هم ما از اونا مطالب جدید یاد بگیریم! :roll:
پاسخ
#7
دوستان اولا یه خبر خوب فروم آوااستار درست شد و یه نظری دارم من بیاید astrotalk رو از اول شروع کنیم اونم با چند تا نگهبان تالار فعال که فقط تو اینجا بحث علمی بشه و بس البته گناه و به گردن بقیه نمی دازم خودمم از این 100 تا پستم 50 تاش بخودیه ولی به نظرم باید به تالار یه سر و سامونی بدیم
aflak-gr.ir سایت نجوم افلاک :-D
پاسخ
#8
درود بر همه شما دوستان

در مورد حرف های شما من هم موافقم. اما همیشه افراد علمی در تالارها حصور ندارند. علاقه‌ی افراد به تحقیق و گزارش نویسی در بین مردم جامعه امروزی ما بسیار کاهش یافته به طوری که بسیاری از سایتهای بازی، بخت آزمایی و ... بسیار پر بازدید هستند و همه به آنها واکنش نشان می دهند.
در جامعه‌ی ستاره شناسی امروز ما، که البته اگر از بیرون به آن نگاهی بیندازید شاید جامعه باشد، اما از درون با زد و خورد و مشکلات بسیار بی خودی مواجه است، علاقه مندان به ارائه مطالب علمی بسیار کم شده اند. من در این مدت سعی کردم که انگیزه‌ی آنها را بالا ببرم اما همیشه هم درست از آب در نمی آید.
امیدوارم این تالار با همین وضعیتی که دارد بتواند مطالب مفیدی را در آینده برای شما به ارمغان بیاورد.
پاسخ
#9
بعضی از موضوع ها اصلا علمی نیست که ما علمی بحث کنیم
اگر خواهی بمیری بی بهانه / بخور ماست وخیار وهندوانه!
پاسخ
#10
منظور شما دقیقاً کدام موضوع ها هستند؟
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
سال نو بر تمام دوست داران آسمان شب خجسته باد mars 7 3,478 03-31-2015, 01:33 AM
آخرین ارسال: N.Sayah
رصد آسمان در خواب karanmlv 125 54,161 03-26-2014, 01:54 AM
آخرین ارسال: M_Saturn

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان