تلسکوپی که همیشه آرزوی داشتنشو داری چیه؟
#1
فرض کنید غول چراغ جادو اومده ولی به جای آرزو میگه یه تلسکوپ انتخاب کن،اون وقت شما چه تلسکوپی رو انتخاب میکردین؟؟؟؟Wink
پاسخ
#2
تلسکوپی در مقیاس کک
یعنی میشه؟
پاسخ
#3
12 اینچ دابسونی. البته یکم وزنش کمتر باشه عالی میشه. تا 2،3 ماه دیگه می خرم.Wink
نجومبرترینعلم دنیاست ...
پاسخ
#4
یه تلسکوپ خوب 8 میلیون تومنی
پاسخ
#5
تلسکوپ فضایی جیمز وبWink نشد به هابل هم راضییم.:lol:
پاسخ
#6
من دوست دارم یه تلسکوپ باشه با تمام تجهیزات و لوازم جانبی ولی از همه مهمتر قابل حمل باشه
پاسخ
#7
بعله قابل حمل بودن خیلی مهمه ...
پس یعنی اگه یه تلسکوپ بود با همه تجهیزات
اما قابل حمل نبود
نمی خریدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نجومبرترینعلم دنیاست ...
پاسخ
#8
دوست داشتم تلسکوپی داشته باشم که قطر عدسیش رو تغییر بدم. یعنی هر قطری بهش گفتم ، قطر آینش تبدیل به همون قطری که گفتم بشه.
این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود هر که فکرت نکند ، نقش بُوَد بر دیوار
«بوستان سعدی»

حسین ابراهیمی
پاسخ
#9
[COLOR="#0000FF"]سلام
آرزو داشتم داشتن تلسکوپ برامون آرزو نباشه . گالیله با اون تلسکوپ خیلی ساده خودش چیزائی رو دید که فکر کنم اگه تا به الان هم زنده بود به دیدنشون افتخار میکرد ........... میدونستید تنها ده پانزده سال پیش توی کشور خودمون تعداد انگشت شماری تلسکوپ وجود داشت ...... آرزو بر هیچ کس عیب نیست اما به آرزوی روزی که سر هر خیابانی چند تلسکوپ برای دیدن آسمون بزارن و به آرزوی روزی که در هر شهر کوچک و بزرگ بیش از چند رصد خانه باشه .........


نوشته ی بابک امین تفرشی

در چند سال اخير به دليل فعاليت مراكزي كه به طور تخصصي به ارائه ابزارها و منابع مورد نياز رصدگران آسمان پرداخته*اند، تنوع و فراواني ابزارهاي رصدي موجود در ايران رشد چشمگيري داشته است.


وقتي در سال 1372 پس از دو سه رصد با چشم غير مسلح و دوربين دو چشمي به دنبال خريد نخستين تلسكوپ خود بودم تلسكوپ 6 سانتيمتري "كهكشان" را، كه در مجله نجوم آگهي آن را يافتم، ابزاري فوق*العاده مي دانستم كه با آن به روياهاي خود در آسمان دست مي يابم. در آن سال*ها جستجوي تلسكوپ مناسب كه با بودجه كم يك رصدگر تازه كار جور باشد دشوار بود. اگر آگهي آن در صفحات مجله نجوم پيدا نمي شد به پرسه زدن در بازار ختم مي شد.

وقتي در سال 1378 آماري از تلسكوپ هاي موجود در ايران تهيه كرديم، شمار اپتيك هاي 5 اينچي(5/12 سانتيمتري) و بزرگتر، كه استفاده مي شدند، فقط به حدود 50 عدد در سراسر كشور مي رسيد. تصور كنيد آمار امروز چگونه باشد؟ صدها تلسكوپ 4 تا 8 اينچي آماتوري در اختيار رصدگران ايراني است و بيش از صد تلسكوپ 10 تا 12 اينچي و شماري نيز تلسكوپ هاي بزرگتر كه اغلب در رصدخانه*ها و انجمن هاي نجوم استفاده مي شوند.

ارائه تلسكوپ هاي متنوع آماتوري علاوه بر اين كه سبب رشد نجوم آماتوري و علاقه به رصد آسمان شده است. انتخاب تلسكوپ مناسب را براي علاقه*مندان تازه كار و افرادي كه نخستين تلسكوپ خود را تهيه مي كنند دشوار كرده است.
[/COLOR]
پاسخ
#10
با سلام تا 6 ماه پیش اگه از من می پرسیدن که چه تلسکوپی دست داری داشته باشی می گفتم یه 8 اینچ قابل حمل و اما حالا که اونو دارم .
دوست دارم که دوتا تلسکوپ مثل کک 1 و کک2 روی یکی از قله های ایران باشه که هر وقت خواستم برم اونجا و بتونم با اون چند تا جرم قشنگ رو ببینم .
كاش میمردم و دوباره زنده میشدم و میدیدم كه هیچ كس دور خانه اش دیوار نكشیده است. (فروغ فرخزاد)
http://www.beyondsky.ir
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
تلسکوپی برای رصد تمام سیارات منظومه شمسی shervin 10 6,991 12-11-2014, 12:56 PM
آخرین ارسال: mohsenz2006
چرا میگن تلسکوپی مثل 12اینچ برای رصد بیرون از شهرمناسب نیست؟ ali_solo_ejay 3 2,107 08-25-2010, 11:25 PM
آخرین ارسال: New Astronomer

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان