فضا پیمای چینی ها
#1
[ATTACH=CONFIG]1053[/ATTACH]
[COLOR="#0000FF"]

[B]پهلوگیری فضاپیمای چینی با یک واحد آزمایشی در مدار


ارسال در: 1390/08/16-12:35
چین اوایل روز پنجشنبه موفق شد فضاپیمایی را به یک واحد آزمایشگاهی در مدار زمین متصل کند که گام مهمی در جهت ایجاد یک ایستگاه فضایی است.

چین اوایل روز پنجشنبه موفق شد فضاپیمایی را به یک واحد آزمایشگاهی در مدار زمین متصل کند که گام مهمی در جهت ایجاد یک ایستگاه فضایی است.

خبرگزاری رسمی شینهوا گفت که فضاپیمای بدون سرنشین شنژو ۸ با ماژول تیانگونگ ۱ که از قبل در مدار زمین بود، پهلو گرفته است.
شنژو ۸ روز سه شنبه از پایگاهی در غرب دور چین پرتاب شد.

آمریکا و روسیه تاکنون تنها کشورهایی بودند که توانایی پهلوگیری در فضا را داشتند و به نوشته شیهنوا چین اکنون به آنها ملحق شده است.از لحاظ فنی این دستاورد، چین را در موقعیتی که آمریکا در دهه ۱۹۶۰ به آن دست یافت، قرار می دهد.هو جینتائو رئیس جمهوری چین که برای شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ به فرانسه رفته طی پیامی این دستاورد را ستود.ون جیابائو نخست وزیر چین و سایر مقام های بلندپایه این کشور این عملیات را از مرکز هوافضا در پکن تماشا کردند.به گفته ناظران این عملیات گام مهمی در جهت حرکت به سوی استقرار یک ایستگاه فضایی در مدار زمین است.آزمایشگاه ۸.۵ تنی تیانگونگ 1 که به اندازه یک اتومبیل سواری است ماه گذشته پرتاب شده بود.

چین قرار است دو ماموریت دیگر که حداقل یکی از آنها سرنشین دار خواهد بود در سال آینده برای اتصال به این آزمایشگاه انجام دهد.پیش از پرتاب ایستگاه در سه محموله جداگانه در فاصله سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ دو ماژول آزمایشی دیگر برای آزمایش های بیشتر راهی مدار زمین خواهد شد.ایستگاه فضایی چین با ۶۰ تن وزن پس از تکمیل کوچکتر از ایستگاه بین المللی فضایی خواهد بود. ایستگاه بین المللی قرار است تا سال ۲۰۲۸ فعال باشد.چین قصد پیوستن به ایستگاه بین المللی که پروژه مشترک ۱۶ کشور است را داشت که عمدتا به دلیل مخالفت آمریکا موفق به این کار نشد.

آمریکا نگران انتقال فناوری های حساس فضایی به چین است.چین طی یک دهه اخیر یک برنامه بلندپروازانه فضایی را دنبال کرده است.این کشور که سال گذشته دومین مدارگرد ماه را پرتاب کرد، در سال ۲۰۰۸ سومین کشوری شد که فضانوردان آن در مدار زمین از فضاپیما خارج شدند.پکن همچنین قصد فرود آوردن یک فضاپیمای بدون سرنشین در ماه را دارد.دانشمندان این کشور از امکان اعزام فضانوردان به ماه پس از ۲۰۲۰ سخن گفته اند.
منبع :bbc
[/B][/COLOR]


فایل‌های پیوست
.jpg   55479564111108002007_mars_464x261_n_nocredit.jpg (اندازه 23.16 KB / تعداد دانلود: 0)
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
فضا پیمای نیو هورایزنز mars 0 2,795 07-07-2015, 09:19 AM
آخرین ارسال: mars
دیدن ویدئو درباره فضا پیمای کاسینی M_Saturn 0 2,420 07-29-2013, 08:21 PM
آخرین ارسال: M_Saturn

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان