رفع اشکال ازتلسکوپ های کاربران
#1
با سلام به دوستان

خب همانطور که از موضوع پیداست اشکالات تلسکوپ خود را اینجا بیان کنیم تا دوستانی که در این راستا مهارتهایی دارند به رفع اشکال بپردازن .

اول از تلسکوپ خودم شروع میکنم. ... به نظر شما علت اینکه ستاره ها در تلسکوپ به شکل چند پر دیده میشن و گرد دیده نمیشن چیه ؟

البته قبلا از کمکهای regulus عزیز که تا حدی مرا راهنمایی نمودن سپاسگزارم.......از نظر هم خطی آینه ها هم مشکلی نداره با همخط کننده لیزری همخط کردم .
پاسخ
#2
تو اون لینکی که بهتون دادم اگر میخوندید، نوشته بود همه تلسکوپ های نیوتنی با نگهدارنده عنکبوتی، حتی تلسکوپ هابل، این مشکلو دارن و قابل رفع نیست. مشکل خاصی هم نیست.
پاسخ
#3
همه رو خوندم و متوجه شدم که اشکالی که در موردش حرف میزنه با این فرق داره اون در مورد پراش توضیح میداد و اینکه چهار پر نگاهدارنده آینه ثانویه باعث پراش یا دو بینی میشه اما این قضیه اش کمی متفاوته .
پاسخ
#4
گاهی ضعیفی چشم هاهم موجب بد بینی با اپتیک میشه.
دوشنبه , 18 مهر 1384.گاهی یه تاریخ آدمو پر انرژی تر میکنه.منو استروتاکSmile
پاسخ
#5
mars نوشته: همه رو خوندم و متوجه شدم که اشکالی که در موردش حرف میزنه با این فرق داره اون در مورد پراش توضیح میداد و اینکه چهار پر نگاهدارنده آینه ثانویه باعث پراش یا دو بینی میشه اما این قضیه اش کمی متفاوته .

عکس بگیرید، ببینیم چه خبره.
پاسخ
#6
با گوشی میتونم عکس بگیرم چون لوازم عکاسی ندارم. .....میدونید بزارید اینجور توضیح بدم با چشمانی که آستیگمات و دوربین هستن اگه به آسمان نگاه کنیم ستاره ها به شکل گرد دیده نمیشن ولی وقتی عینک دوربین خودمان را میزنیم ستاره ها به شکل گویهای خیلی کوچک و صاف دیده خواهند شد الان تلسکوپ منم دقیقا مثل اینه که داریم با چشمانی بدون عینک به آسمان نگاه میکنیم .

پدیده diffraction یا همون پراش مختص همه تلسکوپهای نیوتونیه یعنی یک اشکال جنرال در تلسکوپهای بازتابیه ولی تلسکوپ شش اینچ من این مشکل را که ستاره ها را واضح نشون نده را نداشت پس بحث از دایره پراش خارج میشه .
پاسخ
#7
mars نوشته: با گوشی میتونم عکس بگیرم چون لوازم عکاسی ندارم. .....میدونید بزارید اینجور توضیح بدم با چشمانی که آستیگمات و دوربین هستن اگه به آسمان نگاه کنیم ستاره ها به شکل گرد دیده نمیشن ولی وقتی عینک دوربین خودمان را میزنیم ستاره ها به شکل گویهای خیلی کوچک و صاف دیده خواهند شد الان تلسکوپ منم دقیقا مثل اینه که داریم با چشمانی بدون عینک به آسمان نگاه میکنیم .

پدیده diffraction یا همون پراش مختص همه تلسکوپهای نیوتونیه یعنی یک اشکال جنرال در تلسکوپهای بازتابیه ولی تلسکوپ شش اینچ من این مشکل را که ستاره ها را واضح نشون نده را نداشت پس بحث از دایره پراش خارج میشه .

یعنی میگید اینه خطای استیگماتیسم داره؟
من تا حالا از نزدیک این خطا رو ندیدم، ولی فکر نمیکنم تو اینه های برند های معروف وجود داشته باشه.
فرقی نمیکنه با چی عکس میگیرید، فقط اون چیزی که میبینیدو ثبت کنه.
پاسخ
#8
نمیدونم چطور توضیح بدم ولی تصویر ستاره ها با تلسکوپ من مثل اینه که چشماتون ضعیف باشه ( خدای ناکرده ) و مشکل دوربینی کمی داشته باشید که تصاویر دور رو خوب تشخیص ندید بعد بخوای بدون عینک به آسمون نگاه کنید همچین اشخاصی مثل خود من که چشمام آستیگماتن ستاره ها را بدون عینک به شکل هشت پر میبینم ولی وقتی با عینک نگاه میکنم گرد و روشن . در ضمن کمربند سیاره مشتری رو هم بخوبی میتونم باش ببینم یعنی فکر نمیکنم اشکال از همخط بودن آینه ها باشه میترسم از ابتیک آینه ها باشه و مجبور بشم آینه بخرم . ممنون از توجه شما دوست عزیز .
پاسخ
#9
ببینید با یکی از این خطا ها جور در میاد یا نه.

بیراهش نوری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پاسخ
#10
دوستان سلام من با جرم یابم یه مشکل دارم اونم اینه که موقع قطبی کردنش خظای بالا 10 میده با سه و 4 ستاره هم تنطیم کردم اما جواب نداد ابزار تراز نداشتم آیا میتونه اینقدر تاثیر بگذاره و یا موقعی که درحالت عمودی کامل هست باید موقعیت خاصی هم در وضع افقی داشته باشه یا تفاوتی نداره دوستانی که تجربه شو دارن لطفاً راهنمایی بفرمایند!
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
نوع تلسکوپ کاربران mars_mhg 94 31,546 08-13-2013, 04:52 PM
آخرین ارسال: رضا باجلان

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان