تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: هر چه میخواهد دل تنگت بگو....
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47
http://www.3daysofdarkness.com/

http://www.youtube.com/watch?v=QN5D4170Y6o

ركود الشمس وخسوف القمر ليلة البدر:
ومن العلامات غير المحتومة... ركود الشمس: أي توقفها عن الحركة من الزوال إلى العصر في شهر رجب، وكذلك خسوف القمر ليلة البدر منه.
(عن أبي جعفر الباقر عليه السلام في قوله تعالى (إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنْ السَّمَاءِ آيَةً) )... قلت ما الآية؟ قال: ركود الشمس ما بين زوال الشمس إلى وقت العصر ? ذلك في زمان السفياني وعندها يكون بواره وبوار قومه) (1) وهذه العلامة من أبرز العلامات دلالة على السفياني (خروجه في رجب) لأنها تقع في عهده، ويكون توقف الشمس عن الحركة فترة قليلة تقدر بساعات، آية عجيبة من الله تبارك وتعالى، والناس يحسون بها لزيادة طول النهار فجأة من جهة، ولأن حرارتها تنصب على الأرض أكثر من المألوف، فيشعرون بالفارق شعوراً ملموساً من جهة ثانية.. ووقوع هذه الآية السماوية (في رجب) علامة لبوار السفياني ودماره وهلاك قومه وحزبه.
وتأكيد وقوع هذه العلامة (ركود الشمس) في شهر رجب، هو مرافقتها مع خروج صدر رجل ووجهه في عين الشمس، وكما أثبتنا من قبل وقوع هذا الحدث في رجب.. وكذلك هو وقوعها في زمن السفياني، وكما أوضحنا مسبقا خروجه في رجب.
ومن العلامات الواقعة كذلك في شهر رجب.. خسوف القمر في ليلة البدر منه (عن أم سعيد الأخمسية قالت: قلت لأبي عبد الله عليه السلام: جعلت فداك يا بن رسول الله، اجعل في يدي علامة من خروج القائم عليه السلام قالت: قال لي: يا أم سعيد، إذا انخسف القمر ليلة البدر من رجب، وخرج رجل من تحته فذاك عند خروج القائم عليه السلام) (2).. وقد أوضحنا مسبقاً إن علامة (خروج جسم رجل) تظهر في شهر رجب، وبعدها تقع الصيحة في شهر رمضان.

(1) بحار الأنوار ج52 ص221

(2) بيان الأئمة ج2 ص695




وَأخرج ابْن مرْدَوَیْه عَن حُذَیْفَة قَالَ: سَأَلت رَسُول الله صلى الله عَلَیْهِ وَسلم فَقلت: یَا رَسُول الله

مَا آیَة طُلُوع الشَّمْس من مغْرِبهَا فَقَالَ: تطول تِلْکَ اللَّیْلَة حَتَّى تکون قدر لَیْلَتَیْنِ فَبَیْنَمَا الَّذین کَانُوا

یصلونَ فِیهَا فیعملون کَمَا کَانُوا والنجوم لَا ترى قد قَامَت مقَامهَا ثمَّ یرقدون ثمَّ یقومُونَ فیعملون

ثمَّ یرقدون ثمَّ یقومُونَ فیطل عَلَیْهِم جنونهم حَتَّى یَتَطَاوَل عَلَیْهِم اللَّیْل فَیفزع النَّاس وَلَا یُصْبِحُونَ

فَبَیْنَمَا هم ینتظرون طُلُوع الشَّمْس من مشرقها إِذا هِیَ طلعت من مغْرِبهَا فَإِذا رَآهَا النَّاس آمنُوا وَلَا یَنْفَعهُمْ أَیْمَانهم.


((الدر المنثور فی التفسیر بالمأثور (3/ 392)الاشاعه لاشراط الساعه صفحه 165 و166))
تقویم قوم مایا نسبت به تقویم فعلی در هر 6 هزار سال یه روز کم داشت
البته 6000 سال رو تو وبلاگها دیدم و به نظر من برای مدت زمان زیاد تقویم اونها دقیقه زیرا اونها توقف زمین به مدت سه روز رو برای حدود هر 26000 سال در نظر داشتند و نکته دیگه اینکه با توجه به تمدن اونها قطعا این تقویم رو از موجودات بیگانه و پیشرفته غیر زمینی گرفته اند
اما توقف زمین زمان را متوقف نمی کند و ساعت کار میکنه اما طول روز و شب تعقیر میکنه

اما من باز مطمئن نیستم این اتفاق روی گردش ماه تاثیر نداشته باشه زیرا در روایات خسوف و کسوف در زمان غیر منتظره هم داریم
لطفا ترجمه فارسي را هم بنويسيد.
نیبیرو افسانه ای به احتمال خیلی زیاد دنباله دار ایسون است
THE NIGHT OF THREE NIGHTS
A night three nights long will follow the fog. It will occur in the month of Dhul-Hajj after Eid al-Adha, and cause much restlessness among the people.

THE RISING OF THE SUN IN THE WEST
After the night of three nights, the following morning the sun will rise in the west. People’s repentance will not be accepted after this incident.

منبع اصلی نوشته های بالا نمی دونم کجاست اما تاریکی سه روزه و طلوع خورشید از مغرب فعلی بعد ان را بعد عید قربان می داند و روایتی که در بحار الانوار زمان رکود شمس را رجب می داند ظاهرا کلمه رجب رو امام معصوم نگفته و چون گفته شده در زمان سفیانی است علمای شیعه رکود شمس را نشانه خروج سفیانی دانسته اند و انرا ماه رجب گفته اند(زیرا خروج سفیانی در روایات در ماه رجب است ) پس ممکن است سه روز تاریکی در ذیحجه رخ دهد

عید قربان در سال اینده23 مهر است
They will see great signs in the skies before The Warning takes place. Stars will clash with such impact that man will confuse the spectacle they see in the sky as being catastrophic. As these comets infuse a great red sky will result and the sign of my cross will be seen all over the world by everyone. Many will be frightened. But I say rejoice for you will see, for the first time in your lives, a truly Divine Sign that represents great news for sinners everywhere.
متن بالا در مورد پیشگویی های متون دینی مسیحیت است و انها هم عقیده دارند دنباله دار قرمز در اسمان ظاهر می شود و در بعضی موارد از برخورد دو دنباله دار صحبت شده که موجب سرخی اسمان می شود و دقیقا مشابه روایات ما است و اینکه ابو هریره انها را مربوط به ماه رمضان می داند احتمالا اشتباه است
چون خسف در نیمه رمضان برابر جمعه رخ نمی دهد زیرا خسف بیدا در نیمه محرم است

هر گاه ستاره اي (دنباله دار )سرخ را دیدي که آن را نمی شناسی و در مسیرحرکت ستارگان قرار ندارد و در آسمان از جایی به جای دیگر می رود و مانند ستون است، در حالی که ستون نیست، پس بی گمان،چنین چیزي نشانۀ جنگ، بلاها،کشته شدن بزرگان، زیادي شرور و اندوهها و آشوب در میان مردم است(الاختصاص، ص۱۶۲در کتاب الدرادا

قدیمیان به دنباله دارها هم ستاره می گفتند
پیش از این امر (ظهور قائم)، گرفتن ماه پنج روز مانده به پایان ماه رمضان و گرفتن خورشید در پانزدهمین روز آن رخ خواهد داد،و در این هنگام، محاسبه منجمان بر هم می خورد(الغیبۀ، ص۲۸۰ ، ب ۱۴ ، ح ۴۶)امام باقر (علیه السلام) فرمود:پیش از قیام قائم (علیه السلام) مردم به وسیلۀ آتشی که در آسمان آشکارمی شود و سرخی اي که آن را فرا می گیرد، از گناهانشان بازداشته می شوند. الإرشاد، ج ۲، ص ۳۸۷در روایتی دیگر از آن بزرگوار می خوانیم:هر گاه از مشرق آتشی را دیدید که مانند پارچۀ زعفرانی رنگ بزرگی است وسه یا هفت روز طلوع می کند، منتظر گشایش آل محمد (علیهم السلام) باشید،. اگر خداي عزیز و جلیل بخواهد. بی گمان، خداوند عزیز و حکیم است الغیبۀ، ص ۲۶۲ ، ب ۱۴ ، ح ۱۳امام مهدي (علیه السلام) به ابراهیم بن مهزیار می فرماید: سه [ روز ] سرخی اي در آسمان آشکار شود که در آن ستونهایی مانند ستونهاي نقره اي وجود دارند که نورافشانی می کنند(بحار الأنوار، ج ۵۲ ، ص ۴۵-۴۶ ، ح ۳۲ )


البته باید این رو هم بگم که طبق رسمی در ماه اذر ایرانیان قبل از اسلام در مراسمی نمادین گناهان خود را با اتش میسوزاندند و اذر به معنی اتش است و عربها نیز این را اقتباس کردند و در ماه ثابتی به نام رمضان که به معنی سوزاندن گناهان است اجرا می کردند و ان ماه در اذر و ابان فارسی بود زیرا عربهای قدیم تقویمشان را از یهودیان یثرب اقتباس کردند که بر اساس گردش ماه بود اما برای جبران اختلاف با سال شمسی هر سه یا چهار سال یک ماه کبیسه داشتند
خالد بن معدان می گوید:

بی گمان، به زودي نشانهاي آشکار می شود.آن، ستونی از آتش است که از سوي مشرق طلوع می کند و همۀ اهل زمین آن را می بینند . هر کس آن را ببیند، باید براي خانواده اش خوراك یک سال را تهیه کند. (الفتن، ص ۱۳۶ ، جزء ۳، ح ۶۱۶)

Is Newly Discovered Comet ISON Half of the Great Comet of 1680? - Curious similarity between the orbit of Comet ISON and that of the Great Comet of 1680 -- Science & Technology -- Sott.net
در ادرس بالا نقاشی از دنباله دار بزرگ سال 1680 است که در اسمان شکل ستون به خود گرفته است

به نظر من دنباله دار سال 1680 همین ایسون است و احتمالا همان نیبیرو معروف
هر گاه عباسی به خراسان رسد، گیسوي سخت یآور در مشرق طلوع م یکند.نخستین بار که طلوع کرد، براي نابودي قوم نوح بود، هنگامی که خدا غرقشان کرد. در زمان ابراهیم (علیه السلام)، آن گاه که او را در آتش افکندند و زمانی که خداوند فرعون و همراهانش را نابود ساخت و هنگامی که یحیی پسر زکریا کشته شد، طلوع کرد. پس هر گاه آن را دیدید، از شرّفتنه ها به خدا پناه برید.طلوع این ستاره پس از گرفتن خورشید و ماه خواهد بود. سپس [بنی عباس]درنگ نمی کنند(دوام نمی آورند)[جز زمانی کوتاه]، تا آنکه اَبقَع در مصر آشکار شود( الفتن، ص ۱۴۸ ،)

زمان ابراهیم تقریبا 4000 سال قبل بود و حضرت موسی در 1650 قبل از میلاد از مصر بیرون امد و در ان سال مصر را اشوب گرفت و قبایل سامی به انجا حمله ور شدند و ان سال با تعقیرات گسترده اب و هوایی همراه بود و اریایی ها مناطق اسیای مرکزی را ترک کردند و به ایران و هند امدند و شهدت حضرت یحیی هم در محرم 608 قبل هجرت بود و بین این رویدادها و دوره گردش 333 ساله ایسون رابطه است و دوبار بعد که ایسون امد حضرت امام حسین به شهادت رسید
همچنین، در خبري دیگر از کعب الأحبار، می خوانیم :

نابودي بنی عباس هنگام آشکارشدن ستارهاي در دل آسمان و صداي شدید فروافتادن چیزي از آسمان و شکافته -شدنی است . همۀ اینها در ماه رمضان خواهد بود. سرخی میان پنجم تا بیستم رمضان است و صداي شدید فروافتادن چیزي از آسمان در نیمه تا بیستم ماه می باشد و شکافتهشدن از بیستم تا بیست و چهارم خواهد بود. و ستارهاي دیده میشود که مانند ماه نورافشانی می کند و سپس چونان مار در هم می پیچد تا جایی که نزدیک است دو سر آن به هم برسند. و دو لرزش در شبِ پدیدآمدنِ دو فرورفتن خواهد بود، و ستاره اي که شهابی به وسیلۀ او پرتاب می شود و از آسمان فرو می افتد؛ با آن صدایی شدید است تا آنکه در مشرق می افتد و مردم از آن دچار بلایی سخت می شوند .

(الفتن، ج ۱، ص ۲۳۰ ، جزء ۳، ح ۶۴۳ ، مکتبۀ التوحید، قاهره، چاپ اول، ۱۴۱۲ ه. ق)
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47