تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: بحث در مورد مریخ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57
هلیا نوشته: در ژوئن ۲۰۰۸، اطلاعات به دست آمده توسط کاوشگر فینیکس ثابت کرد که خاک مریخ دارای اندکی خاصیت بازی (قلیایی) و همچنین حاوی موادی مانند منیزیم، سدیم، پتاسیم و کلر، که وجود همه آنها برای حیات و رشد موجودات زنده ضروری است، می*باشد. محققان خاک به دست آمده از منطقه*ای نزدیک قطب شمال مریخ را با مقداری خاک باغچه زمینی مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که خاک مریخ برای رشد گیاهانی چون مارچوبه (آسپاراگوس) مناسب است.

در آگوست ۲۰۰۸، کاوشگر فینیکس با انجام آزمایش*ها ساده شیمیایی، مثل مخلوط کردن آب زمین با خاک مریخ، با هدف تعیین pH خاک مریخ، نشانه*هایی از نمک پرکلرات پیدا کرد، که این موضوع نئوری دانشمندان بسیاری را که ادعا کرده بودند خاک مریخ به طور قابل ملاحظه*ای دارای خاصیت بازی است، تایید می*کرد. pH خاک مریخ ۸٫۳ اندازه گیری شد.

وجود پرکلرات بر سطح مریخ، البته در صورتی که قطعی شود، خاک مریخ را بیش از آن چیزی که تاکنون از آن شناخته شده*است شگفت و متفاوت می*کند. البته آزمایش*ها و بررسی*های بیشتری در این مورد لازم است، چرا که این احتمال وجود دارد که پرکلرات یافت شده بر سطح مریخ ناشی از منبعی زمینی، مثلا خود کاوشگر(چه در نمونه*ها و چه در تجهیزاتش)، بوده باشد.
خب سدیم و پتاسیم و کلر و منیزیم مشکل نداریم بقیه مواد رو هم از زمین میبریم

مهندسی بسیار جالبی بود بسیار تشکر و ممنون:grin: اما ما هیچ چیز از زمین نمیبریم زیرا میخایم شهرمون رو به وسیله خود مریخ بسازیم و این به زمین مربوط نمیشه8)
پس هلیا خانوم همینطوری که پیش میری بسیار علیه:p فقط برای دیگر مواد هم به همین صورت پیش برو صد در صد به یک نتیجه بسیار شگفت انگیز میرسیم Wink ممنونBig Grin
پرکلرات ماده يي با خاصيت اکسيداسيون بالا از ديگر موادي است که فونيکس موفق به کشف آن شده است. به گفته دانشمندان اين ماده از جمله مواد بعيدي بوده که هيچ کس انتظار کشف آن را در خاک مريخ نداشت. اين ماده به دليل نزديکي بيش از حد با آب از ارزش بسياري برخوردار است، براي مثال ميکروب هاي موجود در آب از اين ماده به عنوان منبع انرژي شيميايي استفاده مي کنند. اطلاعاتي که تاکنون توسط فونيکس کشف شده است، درک بسيار بالايي را از گذشته مريخ به دانشمندان ارائه کرده و شواهد بسيار محکمي را در وجود منطقه يي که توانايي گسترش حيات را در خود نهفته، فراهم کرده است. سياره مريخ در ميان ديگر سياره هاي منظومه خورشيدي به دليل شباهت ساختاري به زمين مورد توجه بسيار قرار دارد و دانشمندان از گذشته در تلاش بوده اند با يافتن نشانه يي قابل اثبات از حيات در اين سياره امکان سفر انسان به سياره سرخ رنگ را فراهم آورند.
بحث در مورد مريخ، خيلى قشنگ نيست و منظورم نميرسونه.
من پيشنهاد ميدم اسمش بشه "زندگى در مريخ".
میشه حتی اسمش رو گذاشت پرورش حیات در مریخ یا من و مریخ یا به محل سکونت من(مریخ)خوش امدید:d
من و هم با Regulus و هلیا موافقم :p یک اسمی باید گذاشته بشه که به پستهامون بخورهBig Grin
با منيزيم كه نميخوايم خونه درست كنيم. حداقل بايد الومنيوم باشه.
نگران مواد معدنى هم نباشيد. از سيارک ها برداشت ميكنيم. همونطور كه الان دارن براى همين منظور برنامه ريزى ميكنن. شركت تشكيل دادن، تا چند سال ديگه هم ميخوان شروع كنن.
Regulus نوشته: با منيزيم كه نميخوايم خونه درست كنيم. حداقل بايد الومنيوم باشه.
نگران مواد معدنى هم نباشيد. از سيارک ها برداشت ميكنيم. همونطور كه الان دارن براى همين منظور برنامه ريزى ميكنن. شركت تشكيل دادن، تا چند سال ديگه هم ميخوان شروع كنن.

یعنی از سیارکها میشه آهن برداشت:confused: زیرا اصل کار ما فکر کنم با آهنهConfusedhock:
البته به نظر من میشه دستگاه های تونل کنی که در زمین به کار میره و بسیار عظیم هستند و تونلی هایی تا چند صد کیلومتر زیر زمین حفر میکنند برای استخراج فلزات و همچنین برای پی بردن به پوسته مریخ و هسته اون مناسبه. همچنین از لحاظ زمین شناسی میتونن اطلاعات بیشماری کسب کنند:twisted:
یك شركت آمریكا درصدد اجرای یك طرح اكتشافی برای بهره*برداری از منابع كانی از سیارات بسیار كوچك موسوم به سیارك ها است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بی بی سی ، در این پروژه چندین میلیون دلاری یك فضاپیمای مجهز به تجهیزات رباتیك به استخراج مواد معدنی كمیاب و فلزات گرانبها، چون طلا و پلاتین، از سیارك*های منظومه شمسی خواهد پرداخت.

در این گزارش ها بدون اشاره به جزییات این طرح اعلام شده است ، لری پیج و اریك اشمیت، موسسان گوگل، و جیمز كامرون كارگردان سینما، از پشتیبانان این طرح هستند.

[COLOR="#FF0000"]دانشمندان علوم فضایی معتقدند این پروژه بسیار پرهزینه بوده و انجامش به صرفه نیست.
[/COLOR]
به گزارش ایرنا ، سیارك*ها سیارات بسیار كوچكی هستند كه از صخره و فلز ساخته شده*اند. سیارك*ها معمولاً اجسام نامنتظمی هستند و برگرد خورشید حركت می*كنند. هزاران سیارك در منظومه خورشیدی ما وجود دارند. بسیاری از آنها میان مدار بهرام (مریخ) و مدار هرمز (مشتری) قرار گرفته*اند و گرد خورشید می*گردند.

[ATTACH=CONFIG]1522[/ATTACH]
سرمایه گذاران ثروتمندی چون لری پیج، مدیر گوگل و و جیمز کامرون کارگردان سینما از ایجاد شرکتی پرده برداشته اند که هدف آن یافتن فلزات گران قیمت موجود بر روی سیارکها و آوردن آنها به زمین است. به گزارش روز پنجشنبه جام جم انلاین به نقل از یورونیوز، پیتر دایاماندیس، یکی از پایه گزاران این پروژه با اشاره به اهمیت افزودن مواد فلزی و معدنی بر روی زمین می گوید: منظور از منابع سیاره ای ایجاد منابع فضایی قابل دسترس برای انسان در زمین و فضا بمنظور تامین سوخت ماشینهای استخراج این مواد از طریق آب است. زیرا افزایش مواد فلزی و معدنی بر روی زمین موضوعی استراتژیک و مهم است . [ATTACH=CONFIG]1523[/ATTACH]

لری پیج از مدیران گوگل و اریک اشمیت مدیرعامل آن از کسانی هستند که از فکر حفاری سیارک ها برای به دست آوردن فلزات گرانبها و دیگر منابع رو به کاهش زمین پشتیبانی می کنند. - به نوشته مجله اقتصادی «بیزینس ویک»، شرکت منابع فضایی که مقر آن در سیاتل است در نظر دارد ظرف دو سال آیند ه یک جستوگر فضایی تلسکوپی به مدار نزدیک به زمین اعزام کند تا بتواند از این راه سیارک های دارای کانی ها به ویژه آب را شناسایی کند. - اریک اندرسون از بنیانگذاران این شرکت گفت شاید ظرف چهار سال بتوان برداشت منابع را عملی ساخت . [ATTACH=CONFIG]1524[/ATTACH]
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57