تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: بحث در مورد مریخ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57
" بحث در مورد زندگی در کردن در مریخ " چطوره ؟؟
amir adib نوشته: " بحث در مورد زندگی در کردن در مریخ " چطوره ؟؟

من 4 پست پیاپی نوشتم برای بسته شدن پرونده استخراج معادن از مریخ:mad: هنوز شماها به فکر تعویض نام مورد بحث هستید:mad: ای بابا:mad::mad::mad::mad::mad:

به فکر پروژه باشدCry
خوندم ... . فکر کنم بهترین راه همین استخراج از سیارک ها باشه.
خیلی ممنون از نظر و پیشنهاد و مطالعه شما دوستان عزیز:p

اما بحث دوم از مصالح : ( فلزات تمام شد )حالا برای ساخت شهر از چی استفاده بکنیم:confused:
آنجور که تصور میکنم مثل اینکه به ساختمانهای فرا زمینی کلونی یا همچین چیزی میگن:!:
مصالح به کار برده در سیاره زمین معلوم از چی هست اما جنس مصالح ساختمانها در مریخ باید از چی باشه و چطوری ساخته بشه.

[SIZE=4]توجه کنید آوردن مصالح از زمین ممنوع میباشد فقط از مریخ یعنی باید از اجزائ مریخ ساخته شده باشد:[/SIZE] [ATTACH=CONFIG]1525[/ATTACH]
اگه بتونید هیمن جوری ادامه بدید و اخبار رو تحلیل کنید شاید به جایی برسید
اگه بتونید به یک هدف مشترک و درست برای درست کردن مریخ برای زندگی برسید میشه به صورت pdf درست کرد حرفهای شما رو و به ناسا ایمیل زد شاید طرح شما رو قبول کنن
شبیه سازی حیات مریخی در اسکاتلند :

بنا بر بررسی*ها خاکش مشابه خاک سیاره مریخ است، در تلاشند تا وجود یا عدم وجود حیات بر روی سیاره مریخ را بررسی کنند .
به گزارش ICTPRESS به نقل از " PhysOrg.com"، طبق گفته دانشمندان این معادن اسکاتلندی حاوی یه ماده معدنی قرمز رنگ به نام Macaulayite هستند که در هیچ جای دنیا غیر از اسکاتلند وجود ندارند و بنا بر بررسی ها این ماده معدنی قرمز رنگ همان عامل قرمز رنگی سیاره مریخ است .
طبق بررسی ها این ماده معدنی قرمز زمانی شکل گرفته که سنگ گرانیت بر اثر تماس با آب و در شرایط دمایی استوایی که پیش از عصر یخی وجود داشته است ، مورد فرسایش قرار گرفته. بنابراین این ماده معدنی حاوی مقادیر زیادی آب است که وجود آن در سطح مریخ می تواند حیات در آن سیاره را تایید کند .
طبق گفته Janice Bishop یکی از متخصصان موسسه for Extra-Terrestrial Intelligence تصور انسانها همواره بر این است که زندگی در کنار آب روان جریان دارد پس بنابراین اگر بتوان وجود آب ایستا را در سطح مریخ تایید کرد می توان به نحوی اثباتی بر وجود آب روان نیز یافت.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICT
شبيه سازي حيات مريخي در معادن اسكاتلند
بنابراین وقتی آب روان در مریخ وجود داشته باشد پس حتما معادنی هم وجود دارد که بتوان از اون ماسه و سیمان و آهک و غیره استخراج کرد Cool البته باید دید چه نوع آب روانی آیا آبی که ساحلش مثل خاک رس است یا شن هم میتواند وجود داشته باشد?

البته همه اینها حدسیات است اما باید حتی شده به صورت کمی تخیل به آنها باور داشت:!: اما نه باور جدی :p یعنی دربارش بحث بشه تا به یک نتیجه ای برسه:o بنابراین با وجود آب روان میتوان از خاک مریخ و درون این خاک سرخ با آغشته شدن به آب یا همان مخلوط شدن موادی رو به عنوان مصالح اولیه برای پی ریزی و حتی خانه های ابتدایی بنا نمود?

اما سوالی که پیش میاد اینه که مخلوط این مواد چگونه است? یعنی به قول معروف ور اومدن این مخلوط چگونه است? چگونه شکل میگیرد? آیا با استفاده از این مواد میتوان شکلی رو مثل خانه های ابتدایی زمین یا همان خانه های کاهگلی و یا شبیه خانه های قطبی بنا کرد? یا به صورت دیگه ترکیب مواد با آب باعث به وجود اومدن چه فرمی میشود?

با وجود اینکه در پستهای قبلی گفته شد که آهن رو البته با فرض دستگاههای نیرومند از سیارکها استخراج میکنیم _ اما باید در اونجا قادر به ساخت یک کلونی با فرم معین باشیمSad پس بنابراین ما توانسته ایم بعد از استخراج فلزات و مواد معدنی برای مصالح و وجود سرشار آب طبق قضیه معادن اسکاتلند و طبق اصول مهندسی خاصی شروع به ساخت کلونی بکنیم

[COLOR="#4B0082"]اما یادمون باشه که ساخت خانه های اولیه هم پابرجاست Cool زیرا ما نمیتونیم به صورت جدی بگیم که به این نتیجه رسیدیم که مثل فیلمهای تخیلی بهترین و شگفت انگیز ترین ساختمانها را در مریخ بسازیم Sad زیرا آنوقت یک خیال پرداری بیش نیستCool بنابراین ما پیشرفت رو بنا بر این میگذاریم که تازه شروع به ساخت کرده ایم و با ساخت خانه های عادی و تلاش برای به کار بردن فلزات در مجتمه های مسکونی و تجاری و غیره زیرا فرمی که ممکنه در زمین شکل گیرد در مریخ فرق میکند پس بنابراین اصول مهندسی هم نوین و متفاوت خواهد شدWink
امیدوارم که منظورمو خوب رسونده باشم[/COLOR]Rolleyes
سلام این مقاله رو تا آخر بخونید و همچنین نکته بسیار مهمی که در آخر مقاله خدمت شما عرض کرده ام. این پست یک خبر قدیمی استArrow

آغاز سفر شبیه سازی شده انسان به مریخ/ 6 مرد به سیاره سرخ می*روند
6 انسان از فردا پنجشنبه 3 ژوئن در یک ماموریت شبیه سازی شده به مدت 520 روز سفر به مریخ را تجربه می کنند که در این ماموریت 520 روزه تمام شرایط یک ماموریت رفت و برگشت به سوی سیاره سرخ بازسازی می شود.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image...8_orig.jpg

به گزارش خبرگزاری مهر، مارس 500 عنوان ماموریت شبیه سازی سفر به مریخ در شرایط ایزوله است. در این ماموریت که 520 روز به طول می انجامد تمام شرایط یک ماموریت رفت و برگشت به سوی سیاره سرخ بازسازی می شود.

این اتاقک بزرگ ایزوله مجهز به تمام امکانات لازم از قبیل محل زندگی، آشپزخانه و محل نگهداری موادغذایی، درمانگاه، فضاپیمای فرود و هزار و 200 متر مربع از خاک مریخ است.

پزشک تیم کنترل، شرایط فیزیکی یکی از داوطلبان را پیش از ورود به اتاق شبیه ساز بررسی می کند

این سفر شبیه سازی شده به سوی مریخ از پنجشنبه 3 ژوئن آغاز می شود و 6 مرد داوطلب شرکت در این ماموریت 520 روز در مخزن مشابه فضاپیما که در نزدیکی مسکو واقع شده است شرایط سفر به مریخ را تجربه می کنند. این 6 نفر را آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی روسیه انتخاب کرده اند.

ماموریت "مارس 500" طولانی ترین شبیه سازی یک سفر فضایی است که تاکنون انجام شده است. این پروژه حاصل همکاری موسسه مسائل بیوشیمیایی روسیه، آژانس فضایی روسیه و آژانس فضایی اروپا است.

مهمترین هدف این ماموریت، بررسی واکنشهای فیزیکی و ذهنی در شرایط انزوا در طولانی مدت است. در حقیقت این 6 داوطلب به مدت 18 ماه در یک فضای بسیار متراکم و بدون تماس با دنیای خارج زندگی می کنند.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image...6_orig.jpg

ساختمان محل اجرای ماموریت مارس 500

فاز پایلوت ماموریت مارس 500 که به مدت 105 روز به طول انجامید در سال 2009 با موفقیت به پایان رسید. اکنون در فاز جدید این ماموریت 250 روز برای رسیدن به سیاره سرخ، 30 روز برای کاوش در سطح سیاره و 240 روز برای بازگشت به خانه شبیه سازی می شود.

در دوره برنامه شبیه سازی، این 6 مرد باید بدون دیدن و تماس با هیچ فردی زندگی کنند. ارتباط با مرکز کنترل که در همان ساختمان قرار دارد تنها از طریق پیامهای متنی امکانپذیر است. این پیامها همراه با شبیه سازی دور شدن فضاپیما از زمین با تاخیر ارسال و دریافت می شوند. در زمان حداکثر فاصله شبیه سازی شده از زمین، پیامها با 20 دقیقه تاخیر به زمین می رسند.

فضانورد داخل اتاق فضاپیما

اتاق بزرگ ایزوله از چهار اتاقک به اضافه یک شبیه ساز سطح مریخ تشکیل شده است. زندگی روزانه در اتاقک نشیمن می گذرد. این اتاقک، یک فضای متراکم به مساحت 6/3 در 20 متر است که در آن اتاقهای خواب (دارای تخت و یک میز تحریر)، آشپزخانه، هال، مرکز کنترل و یک سرویس بهداشتی واقع شده اند.

اتاقک دوم یک درمانگاه است که در آن فضانوردان کنترلهای پزشکی روزانه خود را انجام می دهند و بیماریهای شبیه سازی شده را درمان می کنند.

اتاقک سوم، یک انبار است که در آن ذخیره غذایی نگهداری می شود. همچنین در این انبار یک سالن ورزشی کوچک، یک سونا و یک میکرو گلخانه آزمایشی وجود دارد.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image...7_orig.jpg

نمایی از اتاقک خواب

اتاقک فرود بر خاک مریخ به مساحت 6 در 6 متر است که سه فضانورد را به خاک سیاره سرخ می رساند. در این ماموریت، علاوه بر بررسی ارتباط میان داوطلبان با یکدیگر، آزمایشاتی از جنبه های فیزیولوژیکی و روانشناسی نیز انجام می شود.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image...0_orig.jpg

منبع : خبرگزاری مهر 1389/3/12

این پست رو گذاشتم بنا به فزض اینکه انسان موفق شده به مریخ بره و خاکش رو شناسایی کنه و همچنین آب و جو و معادن و استخراج از آنها را چه در مریخ و چه در سیارکهاCool که فردا شما نگوید اینها چیست که نوشته ای:mad:

باز هم میگم ما فرض کرده ایم که تا به حال موفقیت نسبی به این امکانات را:p بنا بر شواهد علمی که شامل مقالات معتبر است هم در این پست که مشاهد کردید و هم در پستهای قبلیWink
فرار از نابودي زمين با ساخت کلوني بر روي مريخ!

به زودي يک فاجعه بزرگ مانند گرمايش زمين يا جنگ هسته*يي، حيات روي زمين را از بين خواهد برد و به احتمال قوي نسل بشر از بين خواهد رفت، اما اين روند غير قابل اجتناب نيست.

ایسنا: «استفان هاوکينگ»، فيزيکدان بريتانيايي معتقد است رويارويي با نابودي ناشي از فعاليتهاي هسته*اي در آينده، انسان را مجبور خواهد کرد تا کلوني*هايي در سياره مريخ و ديگر سيارات بسازد.

«هاوکينگ» در هفتادمين سالگرد تولد خود گفت: به زودي يک فاجعه بزرگ مانند گرمايش زمين يا جنگ هسته*يي، حيات روي زمين را از بين خواهد برد و به احتمال قوي نسل بشر از بين خواهد رفت، اما اين روند غير قابل اجتناب نيست.

وي افزود: بر اين اساس بسيار حياتي است که انسان در فضا کلوني*هايي براي خود ايجاد کند، ما در نهايت مجبور به ساخت کلوني*هايي بر روي مريخ و ديگر اجرام آسماني منظومه شمسي خواهيم بود؛ هر چند تصور نمي*کنم اين اتفاق تا 100 سال آينده روي دهد.

هاوكينگ هشدار داد که اگر در اين موقع انسان با بيگانگان مواجه شود، پيامدهاي ناگواري به بار خواهد آمد و تجربه*اي شبيه به کشف آمريکا توسط اروپاييان روي خواهد داد.
سفر به سیاره مریخ بدون بازگشت !

یک شرکت هلندی قصد دارد در قالب مأموریت بی*بازگشت Mars One تعدادی داوطلب را برای ادامه زندگی راهی سیاره سرخ کند!«باز آلدرین»، یکی از فضانوردان مأموریت آپولو ۱۱ به ماه، تنها راه رسیدن انسان به مریخ را یک مأموریت بی*بازگشت به سیاره سرخ عنوان کرده بود.اکنون «باس لانس دورپ»، بنیانگذار شرکت Mars One در تدارک سفری بی بازگشت به مریخ است. از مشاوران برجسته این پروژه می توان به دکتر «جرارد هوفت» برنده جایزه نوبل و «برایان انکه» مفسر موسسه تحقیقاتی ساوث وست و از برنامه ریزان سفرهای فضایی اشاره کرد.

«لانس دورپ» تأکید می کند: مسافران در سال ۲۰۳۰ راهی مریخ خواهند شد و باقی عمر خود را در کلونی های احداث شده بر روی سیاره سرخ سپری خواهند کرد و بلیت برگشتی برای آنها صادر نخواهد شد!

سال آینده در یک رقابت جهانی ۴۰ داوطلب برای انجام تمرینات سه ماهه در یکی از مناطق بیابانی آمریکا انتخاب می*شوند و در نهایت یک تیم ۱۰ نفره راهی این سفر بی بازگشت خواهند شد.

نخستین تجهیزات مورد نیاز برای احداث کلونی از سال ۲۰۱۶ به مریخ ارسال خواهند شد و در سال ۲۰۱۸ نیز یک مریخ نورد برای انجام تحقیقات تکمیلی راهی سیاره سرخ می شود و برای انتقال محموله ها از موشک فالکون شرکت اسپیس X استفاده خواهد شد.«نوربرت کرافت» از محققان اسبق ناسا در حوزه روانشناسی مأموریت های فضایی طولانی مدت خاطرنشان می کند: تیم نهایی Mars One* باید توسط گروهی از روانپزشکان انتخاب شوند و از آمادگی لازم برای مقابله با شرایط روانی دشوار مانند شرایط استرس*زای این سفر بی بازگشت برخوردار باشند.
منبع : تهران98 http://www.tehran98.com/1391/05/%D8%B3%D...%B4%D8%AA/
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57