تالار گفتگو ستاره‌شناسان

نسخه‌ی کامل: دانشمندان با ایمان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6
من همش رو خوندم و بسیار لذت بردم ولی در این مقاله در مورد اعتقادات هاوکینگ حرفی زده نشده ....البته که پیداست همچین اراده و توانایی فقط با ایمان به خدا می تونه پایدار باشه.
حتما کاب تاریخچه زمان رو بخونید این کتاب پر فروشترین کتاب علمی سال های گذشته بوده
خیلی جالب خیلی قابل فهم
اگر میخواین بخرینش از فروشگاه مجله ستاره شناسی کمک بگیرید
وقتی انسان به درجه ای از علم میرسه یا خیلی خداشناس میشه یا خیلی بی خدا.
البته خداشناس مستلزم ریش گذاشتن و از این حرف ها نیست بلکه انسان در هر دینی می تونه به اوج برسه .
اما بیشتر دانشمندان موفق خداشناس بودند و به خدا و آخرت اعتقاد دارند .
هاوکینگ که منکر خدا شده بود؟
به نظر من هیچ انسانی نمیتونه منکر خدا بشه چون که هر اتسانی یه چیز میپرسته و به اون اعتقاد داره
فکر نمیکنم که هاوکینگ وجود خدا را انکار کرده باشه بلکه او گفته خلقت کیهان به خاطر فرایند بوجود آمدنش نیاز به خالق نداره ( احتمالا این نظریه رو شاید به خاطر اعتقاد به وجود جهان تصادفی عنوان کرده است ). اگر بخواهیم گسترده تر به این موضوع بپردازیم باز هم یک چیزی باعث بوجود آمدن تصادف شده یعنی اگر جهان تصادفی به وجود اومده یک دستی پشت این تصادف بوده .
NARUTO نوشته: فکر نمیکنم که هاوکینگ وجود خدا را انکار کرده باشه بلکه او گفته خلقت کیهان به خاطر فرایند بوجود آمدنش نیاز به خالق نداره ( احتمالا این نظریه رو شاید به خاطر اعتقاد به وجود جهان تصادفی عنوان کرده است ). اگر بخواهیم گسترده تر به این موضوع بپردازیم باز هم یک چیزی باعث بوجود آمدن تصادف شده یعنی اگر جهان تصادفی به وجود اومده یک دستی پشت این تصادف بوده .
h اره منم موافقم باهات پشت همه چیز یه خالق باید وجود داشته باشه....
ممكنه يه دانشمند خدا رو قبول نداشته باشه ولى اكتشافات زيادى هم داشته باشه، خدا به هر كسى به اندازه تلاشش پاداش ميده.
چيزى كه تو صحبت بعضى افراد منو خيلى ازار ميده اينه كه بعضيا هاكينگ و ساير دانشمندا رو در حد خدا قبول دارن و هر چى بگن براشون حجته. در حالى كه هاكينگ هم انسانه و همه چيزو نميدونه. شايد حتى در مورد زيست شناسى هم چيزى ندونه، چه برسه به خدا شناسى.
درسته كه ايشون دانشمند خيلى بزرگى هستن و به همين دليل هم بايد به ايشون احترام گذاشت ولى دليل نميشه تمام حرفاشون درست باشه.
هيچكس از ساز و كار كنترل جهان توسط خدا اطلاع نداره. اين ساز و كار انقدر نا ملموس هست كه هيچكس تا حالا نتونسته دركش كنه.
درود به همه دوستان
منظور از ایمان، تنها مربوط به خدای مسلمانان، بوداییان و دیگر ادین نیست. ایمان، اعتقاد یک شخص به چیزی است که باعث می شود در روند زندگی او تغییرات مثبتی بوجود آید. پس موضوع را زیاد پیج ندهیم. با ایمان بودن را در قلب دانشمندان و نوشته های آنان باید یافت. همه آنها با ایمان بودند اما در زمینه خداشناس و قبول داشتن خدا از دید آنها بهتر است زیاد وارد نشویم. موضوع شخصی است و دخالت در آن با غیبت شاید همسان شود.
میخواهم اندیشه های خدا را بشناسم، ما بقی جزئیات است._Albert Einstein
صفحات: 1 2 3 4 5 6