لکه های خورشیدی
#41
محمد اسلامی نوشته: ببخشید ولی من بیشتر این حرف ها را گفته بودم

شما فقط پاراگراف 3 متن منو گفته بودید که البته من فقط به زبان علمی و خلاصه عنوان کردمRolleyes
پاسخ
#42
آیا می دانستید مدتی که کلف ها در پشت قرص خورشید اند برابر است با زمانی که در جلوی آن اند
M.Eslami
پاسخ
#43
هر کلف یک میدان مغناطیسی است و شدت این میدان با اندازه کلف تغییر میکند . قطبیت برخی از کلفها (( شمال جو )) است و کلفهای دیگر قطبیت مخالف دارند . مطالعه میدانهای مغناطیسی مبتنی بر اثر (( زیمان )) است .

چگونگی شکافتن و یا میزان پهن شدن بسته به میدان مغناطیسی است . اطلاعات مربوط به مغناطیس کلفهای خورشیدی بر پهن شدگی خطوط طیفی در نوری که از کلفها گسیل شده مبتنی است .

در واقع نخستین قرینه بر قریب الوقوع بودن تشکیل یک کلف در یک ناحیه خاص اینست که شدت میدان مغناطیس در آن ناحیه چندین هزار بار افزایش مییابد . هم چنین با بزرگتر شدن کلف بر شدت میدان مغناطیسی افزوده میشود . این میدان چندین روز و یا هفته ها و ماه ها پس از کلف نیز بر جای میماند .
پاسخ
#44
کلف چیه؟

اینم سایتمه
پاسخ
#45
همون لکه های خورشیدین.
پاسخ
#46
این مقاله رو دانلود کنید خیلی کامله
lake hay khorshid دانلود ● آپلود سنتر نجومی افلاک
[url=http://skyofstarrynight.mihanblog.com][/url]The world will not be destroyed by those who do evil but by those who watch them without doing anything. _ Albert Einstein

http://www.skyofstarrynight.mihanblog.com
پاسخ
#47
شدیدترین توفان خورشیدی از راه می*رسد
دانش > فضا- همشهری آنلاین:
دانشمندان ناسا سطح آمادگی خود را برای ورود به دوره بیشترین فعالیت*های خورشید ظرف 14 ماه آینده افزایش داده*اند، چرا که این دوره می*تواند تأثیرات فاجعه باری روی شبکه*های برق جهانی و سیستم*های ارتباطی بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر، دوره بیشترین فعالیت خورشید یک دوره عادی از فعالیت*های شدید یا تشدید شده خورشید در یک دوره خورشیدی 11 ساله است. در چنین دوره*ای، تعداد بسیاری از لکه*های خورشیدی ظاهر می*شوند و قدرت خروجی خورشید با افزایش چشمگیر در میزان و قدرت شراره*های خورشیدی بیشتر می*شود.

یکی از بهترین نمونه*های شراره*های خورشیدی که بر سیستم ارتباطات زمین تأثیرگذاشت طوفان خورشیدی سال 1859 بود که از آن با عنوان رویداد کارینگتن یاد می*کنند، انفجار بزرگ خورشیدی با چنان قدرتی به زمین اصابت کرد که نورهای شمالی در نقاط جنوبی در رم، ایتالیا که در 42 درجه شمالی خط استوا قرار دارد، قابل مشاهده بود.

در سال 1859، برای نخستین بار بشر با توفان ژئو مغناطیسی مواجه شد، این طوفان خطوط مخابرات را در دو سوی اقیانوس اطلس به طور کامل قطع کرد.

دانشمندان سازمان اقیانوسی و اتمسفری آمریکا اظهار داشتند که آنها برای انفجار عظیم انرژی الکترومغناطیسی از سوی خورشید در سال 2013 آماده هستند که این امر می*تواند به شبکه*های برق جهان و سیستم*های ارتباطی ما صدمه بزند.

براساس اظهارات دانشمندان، اگر یکی از شراره*های بزرگ خورشیدی در دوره بیشترین فعالیت خورشید به زمین اصابت کند قطع برق، عدم کنترل هواپیماها، از کار افتادن ماهواره*های نظامی و غیر نظامی از نتایج آن خواهد بود.

تام بودگدان مدیر مرکز پیش بینی وضعیت هوای فضا از سازمان اقیانوسی و اتمسفری آمریکا اظهار داشت که این سازمان به دقت وضعیت را تحت نظارت دارد و ما می*دانیم که وضعیت هوای فضا چقدر می*تواند قدرتمند باشد و چگونه رویدادهایی که روی سطح خورشید آغاز می*شوند می*تواند نتایج ویران کننده*ای روی زمین داشته باشند.

وی افزود: از این رو پیش بینی وضعیت هوایی فضا به ما کمک می*کند که یا از رویدادهای درحال وقوع جلوگیری کرده و یا صدمات را به حداقل برسانیم.

تحقیقات سال 2008 نشان می*دهد که هزینه چنین صدماتی در نتیجه برخورد مستقیم یک شراره خورشیدی حدود 1 تا 2 تریلیون دلار خواهد بود.

این هزینه*های گسترده از این حقیقت ناشی می*شود که ما در اوایل قرن بیستم هستیم و زندگی روزمره ما ارتباط نزدیکی به عمکرد مستمر شبکه*های الکتریکی و سیستم*های ماهواره*ای دارد.

براساس اظهارات دکتر میچیو کاکو عضو انجمن فیزیک آمریکا، شراره*های خورشیدی شبیه گلوله*هایی است که در فضا شلیک می*شوند و به طرف زمین حرکت می*کنند، بنابراین ما باید مانع رسیدن این گلوله*ها به زمین شویم.
نجومبرترینعلم دنیاست ...
پاسخ
#48
تلسکوپ عظیم رادیویی برای اعلام توفان*های خورشیدی رونمایی شد
دانش > تحقیق*و* تولید- همشهری آنلاین: تلسکوپ عظیم رادیویی mwa* استرالیا که با شناسایی و نظارت دقیق بر توفان*های عظیم خورشیدی و اعلام هشدار به موقع، از بروز آسیب به ماهواره*ها و سیستم*های موقعیت*یاب پیشگیری می*کند، رونمایی شد

به گزارش ایسنا، در دوره قبلی اوج فعالیت خورشیدی در سال 1989 میلادی، وقوع توفان عظیم خورشیدی و عدم اعلام هشدار به موقع، باعث قطع برق شش میلیون خانوار در کانادا شد.

خورشید در سال 2013 میلادی وارد چرخه جدید حداکثر فعالیت می*شود که به معنای وقوع توفان*های عظیم خورشیدی است.

اعلام به موقع هشدار در خصوص وقوع توفان*های خورشیدی می*تواند از میلیون*ها دلار خسارت به ماهواره*های مخابراتی، شبکه*های برق و سیستم موقعیت*یاب جهانی (gps) پیشگیری کند.

آرایه تلسکوپ رادیویی مورچیسون وایدفیلد (mwa) با هزینه*ای بالغ بر 51 میلیون دلار ساخته شده و قدرت آن برای شناسایی مسیر توفان*های خورشیدی چهار برابر ماهواره*های نزدیک به زمین است.

بر اساس اعلام مرکز بین*المللی تحقیقات اخترشناسی رادیویی پرت، تلسکوپ رادیویی فرکانس پایین mwa در غرب استرالیا باعث ارتقای چشمگیر رصد فعالیت*های خورشیدی و به تبع آن پیشگیری از بروز خسارت به ماهواره*ها و سایر تأسیسات می*شود.

استیون تینگای، مدیر پروژه تلسکوپ mwa تأکید می*کند: این تلسکوپ رادیویی عظیم با رصد فعالیت خورشید در چرخه اوج فعالیت، از توانایی ارائه اطلاعات بسیار دقیق و لحظه*ای برخوردار است که می*تواند تجهیزات مختلف از جمله ماهواره*ها را از آسیب*های احتمالی محافظت کند.

علاوه بر رصد فعالیت*های خورشیدی، تلسکوپ رادیویی mwa* دید بی سابقه*ای از آغاز تاریخچه شکل*گیری کائنات شامل نحوه شکل*گیری ستارگان و کهکشان*های اولیه در اختیار محققان قرار می*دهد.
نجومبرترینعلم دنیاست ...
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
فوران تاج خورشیدی foroogh 4 4,623 10-26-2014, 02:46 PM
آخرین ارسال: mars
بزرگ ترین جرقه ی خورشیدی 2014 رضا باجلان 0 2,575 02-27-2014, 02:29 PM
آخرین ارسال: رضا باجلان
باد های خورشیدی mars 11 7,065 10-05-2012, 07:08 AM
آخرین ارسال: shabaviz
نیروگاههای فضائی خورشیدی mars 1 2,948 11-08-2011, 12:35 PM
آخرین ارسال: mars
زبانه خورشیدی و شراره خورشیدی Castor va Pollux 5 3,853 07-01-2009, 01:18 AM
آخرین ارسال: doctorp30
گروه لکه های خورشیدی ar 1302 زبانه های آتش فوران می کنند 0 735 کمتر‌از 1 دقیقه قبل
آخرین ارسال:

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان