کتابهای ابراهیم ویکتوری!
#1
سلام.
کسی کتابهای آقای ابراهیم ویکتوری رو خونده؟ :?:
دوشنبه , 18 مهر 1384.گاهی یه تاریخ آدمو پر انرژی تر میکنه.منو استروتاکSmile
پاسخ
#2
بله کتابهای شگفتیهای جهان و اسرارکائنات جلد یک را خوانده ام.

Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock:
منجّم باشي
**********
پاسخ
#3
بله! در حیطه‌ی نقد کتاب باید گفت پیوستگی نداره. مشکل اینه که به صورت مقالات کوتاه مطالب بیان شده. کتابهای بسیاری هستند از جمله درباره ی تقریبا همه چیز- سرنوشت جهان (اریک چیسون) و امثال اینها که به فراسی هم اومدند. ولی یک ویژگی مهم داره این کتاب. یک ایرانی اون رو نوشته و تجربه‌ی کار و ارائه مقالات ساده رو در ناسا داره.
متأسفانه عده‌آی از ابراهیم ویکتوری به نام دکتر ویکتوری نام می‌برند در حالی که ایشون کارشناس ارشد مکانیک هستند و نه فیزیک و نه دکتر!‌ دوستان خبرنگار پیشه همیشه دنبال مطالب کذب هستند. و مردم هم که نمی‌دونند. کیفیت کتاب ویکتوری بسیار خوبه که فقط یک کتاب تألیفی دیگه که البته انتقادهایی هم بهش رفته نفیس چاپ شدند. ولی مطالب عجیبی در کتاب ویکتوری نیست. در تمام کتابهای نجوم و اطلاعات عمومی این مطالب هست. منتهی ایشون از جایی که در ناسا کار می کردند هم اخبار جدید و هم عکسهای جدید از پروژه ها رو اضافه کردند.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool. Richard Feynman
پاسخ
#4
حق باشماست. مضافاً اینکه ابراهیم ویکتوری حتی دراستخدام ناسا نیز نبوده است. سالها پیش سازمان ناسا طراحی وتهیه یک چتر نجات را به مسابقه میگذارد ویکتوری که درآن زمان در یک شرکت نساجی مشغول بکاراست طرحی را ارائه میدهد که برنده میشود وبرای مدتی محدود ویکتوری برای ناسا کار میکند ودرحقیقت بعنوان پیمانکار ،سفارش ناسا را به انجام میرساند. Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock:
منجّم باشي
**********
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان