فضاپیمای ديپ اسپيس1
#1
فضاپیمای ديپ اسپيس1


این فضاپیمای ۳۷۳ کیلوگرمی با هدف آزمایش کردن چند تکنولوژی جدید مانند موتور پیشران یونی وعبور از کنار سیارک بریل (Braille)و دنباله دار بورلی در 24 اكتبر 1998 توسط ناسا پرتاب شد.

سرعت سفينه ديپ اسپيس 1 (Deep Space 1) با موتور یونی به حدي است که چهار روز پس از پرتاب، فقط مي‌تواند حدود 1،000،000 کيلومتر از زمين فاصله بگيرد(در صورتی که از لحظه اول با موتور یونی حرکت خود را آغاز کند)

در اين ماموريت 12 نوع فن آوري پيشرفته جديد دیگر مانند فلش هاي خورشيدي ( Solar Array ) , ضربه زن فضايي ( Space Transponder ) سيستمهاي جهت يابي مستقل( ( Miniature in tegrated camer Spectromterو غيره , آزمايش شدند.این فضاپیما در سال ۲۰۰۱ از حالت عملیاتی خارج شد.

در سال ۱۹۹۹ فضاپیمای دیپ اسپیس ۲ نیز با هدف نفوذ به عمق سیاره مریخ وانجام چند آزمایش به سوی آن روانه گردید که البته بنا به دلایل نامعلومی ارتباط با آن در زمان رسیدن به سطح سیاره قطع شد وعملیات ناموفق ماند.


فایل‌های پیوست
.jpg   deepspace1.jpg (اندازه 22.37 KB / تعداد دانلود: 41)
هرکجا هستم باشم ، آسمان مال من است!
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
فضاپیمای افق های نو foroogh 2 4,915 01-24-2016, 10:29 AM
آخرین ارسال: M_Saturn
فضاپیمای کاگویا foroogh 0 2,496 08-18-2009, 06:54 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای کاسینی foroogh 0 2,523 08-18-2009, 06:53 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای ویجر 2 foroogh 0 2,604 08-18-2009, 06:52 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای هینود foroogh 0 2,501 08-18-2009, 06:50 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای هایابوسا foroogh 0 2,661 08-18-2009, 06:49 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای مسنجر foroogh 0 2,575 08-18-2009, 06:48 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای ماژلان foroogh 0 2,584 08-18-2009, 06:46 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای گیوتو foroogh 0 2,304 08-18-2009, 06:44 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای سایوز foroogh 0 2,456 08-18-2009, 06:43 PM
آخرین ارسال: foroogh

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان