فضاپیمای گیوتو
#1
فضاپیمای گیوتو

فضاپیمای «گيوتو» متعلق به سازمان فضايي اروپا نخستين سفينه اي است كه موفق به گرفتن عكس از هسته يك ستاره دنباله دار شده است. «گيوتو» در سال ۱۹۸۶ از كنار «هالي» گذشت. در آن تصاوير ديده مي شد كه با گرم شدن سطح «هالي» توسط اشعه خورشيد، چشمه هاي يخ و غبار از اين ستاره دنباله دار فوران مي كند. قرار است طي يك دهه آينده ۴ سفينه امريكايي و اروپايي از ستاره هاي دنباله دار عكسبرداري كنند.
هرکجا هستم باشم ، آسمان مال من است!
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
فضاپیمای افق های نو foroogh 2 4,930 01-24-2016, 10:29 AM
آخرین ارسال: M_Saturn
فضاپیمای کاگویا foroogh 0 2,503 08-18-2009, 06:54 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای کاسینی foroogh 0 2,529 08-18-2009, 06:53 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای ویجر 2 foroogh 0 2,609 08-18-2009, 06:52 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای هینود foroogh 0 2,509 08-18-2009, 06:50 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای هایابوسا foroogh 0 2,668 08-18-2009, 06:49 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای مسنجر foroogh 0 2,580 08-18-2009, 06:48 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای ماژلان foroogh 0 2,592 08-18-2009, 06:46 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای سایوز foroogh 0 2,463 08-18-2009, 06:43 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای راهیاب مریخ foroogh 0 2,518 08-18-2009, 04:47 PM
آخرین ارسال: foroogh

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان