فضاپیمای گیوتو
#1
فضاپیمای گیوتو

فضاپیمای «گيوتو» متعلق به سازمان فضايي اروپا نخستين سفينه اي است كه موفق به گرفتن عكس از هسته يك ستاره دنباله دار شده است. «گيوتو» در سال ۱۹۸۶ از كنار «هالي» گذشت. در آن تصاوير ديده مي شد كه با گرم شدن سطح «هالي» توسط اشعه خورشيد، چشمه هاي يخ و غبار از اين ستاره دنباله دار فوران مي كند. قرار است طي يك دهه آينده ۴ سفينه امريكايي و اروپايي از ستاره هاي دنباله دار عكسبرداري كنند.
هرکجا هستم باشم ، آسمان مال من است!
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
فضاپیمای افق های نو foroogh 2 4,919 01-24-2016, 10:29 AM
آخرین ارسال: M_Saturn
فضاپیمای کاگویا foroogh 0 2,501 08-18-2009, 06:54 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای کاسینی foroogh 0 2,527 08-18-2009, 06:53 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای ویجر 2 foroogh 0 2,608 08-18-2009, 06:52 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای هینود foroogh 0 2,505 08-18-2009, 06:50 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای هایابوسا foroogh 0 2,666 08-18-2009, 06:49 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای مسنجر foroogh 0 2,579 08-18-2009, 06:48 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای ماژلان foroogh 0 2,588 08-18-2009, 06:46 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای سایوز foroogh 0 2,461 08-18-2009, 06:43 PM
آخرین ارسال: foroogh
فضاپیمای راهیاب مریخ foroogh 0 2,515 08-18-2009, 04:47 PM
آخرین ارسال: foroogh

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان